Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:56:55 GMT

آمادگی تاجیکستان برای آغاز روابط گردشگری با اصفهان

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۱۹۶۲

آمادگی تاجیکستان برای آغاز روابط گردشگری با اصفهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سرور بختی در دیدار با مسئولان و فعالان صنعت گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان که با حضور دکتر قاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در باغ موزه چهلستون اصفهان اظهار داشت: اصفهان از شهرهای غنی و دیدنی دنیاست که با جاذبه‌های گردشگری بسیار، تأثیر فراوان و خاطره‌انگیزی بر ذهن گردشگران می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه می‌توان مرکز نمایشگاهی و فروشگاهی صنایع دستی ۱۰ کشور عضو اکو را در اصفهان برپا کرد، گفت: این کار فرصتی برای تعاملات فرهنگی هرچه بیشتر بین این کشورها و افزایش درآمدزایی برای آنها بویژه در بخش خصوصی خواهد بود.

تاجیکستان برای شروع روابط گردشگری و فعالیت‌های مشترک با اصفهان آمادگی کامل دارد

بختی با اشاره به اینکه تاجیکستان برای شروع روابط گردشگری و فعالیت‌های مشترک با اصفهان آمادگی کامل دارد تا این کار به سایر کشورهای عضو اکو نیز تسری پیدا کند، تصریح کرد: اصفهان ظرفیت‌های بسیاری در زمینه گردشگری سلامت دارد که می‌توان از آن برای توسعه این صنعت در تعامل با کشورهای عضو اکو استفاده کرد

وی با بیان اینکه مردم تاجیکستان علاقه بسیاری به سفر به شهر اصفهان دارند، اظهار داشت: تاجیکستانی‌ها خود را جزو این فرهنگ می‌دانند و امر امکانات ایجاد می‌شد، آنها سفرهای زیادی به ایران و اصفهان داشتند.

رئیس مؤسسه فرهنگی اکو با تاکید بر اینکه بیمارستان‌های ایران در کشورهایی مانند تاجیکستان و ازبکستان، شناخته شده هستند، افزود: ما اگر گام‌های محکمی در همکاری با هم برداریم به نفع همه کشورهای عضو اکو خواهد بود.

بختی، نخستین گام برای برقراری این همکاری‌ها را اعزام هیئتی از بخش گردشگری، صنایع دستی و سرمایه‌گذاری اصفهان به تاجیکستان و شهرهای دوشنبه و خجند و مشخص کردن مسیرهای همکاری مشترک عنوان کرد.

همه‌گیری بیماری کرونا صنعت گردشگری همه کشورها را تحت تأثیر قرار داد

وی با تاکید بر اینکه همه‌گیری بیماری کرونا صنعت گردشگری همه کشورها را تحت تأثیر قرار داد، تصریح کرد: تاجیکستان و دیگر کشورهای عضو اکو تلاش می‌کنند تا با رعایت دستورهای بهداشتی بتوانند گردشگران را به کشورهای خود جذب کنند.

در ادامه سیدحسن قاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در این نشست با اعلام آمادگی اصفهان برای توسعه روابط گردشگری و صنایع دستی با کشورهای عضو اکو، تاکید کرد: لازم است کمیته‌های مربوطه در این زمینه با همکاری بخش خصوصی و فعالان این عرصه تا آبان امسال تشکیل شود تا مسائلی مانند خواهرخواندگی با شهرهای تاریخی و برقراری نمایشگاه دائمی صنایع دستی پیگیری شود.

به گزارش مهر، سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای است و کشورهای ایران، پاکستان و ترکیه در سال ۱۹۶۴ میلادی نخستین بار این سازمان را پایه‌ریزی کردند و ۱۰ کشور ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) هستند.

کد خبر 5010062

منبع: مهر

کلیدواژه: اکو استانداری اصفهان گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت ماه محرم شیراز مراسم عزاداری بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد کرمانشاه گرگان قزوین آزادگان جنگ تحمیلی کشورهای عضو اکو روابط گردشگری صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۱۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی آفریقای مرکزی برای توسعه همکاری‌های معدنی با ایران

در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴)، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی از آمادگی این کشور در جهت همکاری‌های همه جانبه معدنی با ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگترین رویداد صادراتی کشور با حضور تاجران و بازرگانان خارجی از بیش از ۱۰۰ کشور جهان، از ابتدای هفته جاری در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرده و تا امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) دایر است.

در حاشیه این نمایشگاه، اسکات روباد-وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی- در گفت‌وگویی تصویری، نسبت به همکاری‌های همه جانبه معدنی با ایران در زمینه‌های مختلف نظیر ساخت کارخانه‌های فرآوری مواد معدنی، انتقال دانش فنی و مهندسی و آموزش اعلام آمادگی کرده و گفت: در آفریقای مرکزی ۴۰۰ معدن از آهک تا فلزات مختلف (همچون الماس، کبالت و طلا) و مواد معدنی گوناگون شناسایی شده است که نیاز به انجام کار و فعالیت دارد.

وی افزود: ما برای بهره‌مندی از این معادن، نیاز به شرکای تجاری داریم که هم دانش فنی و تجهیزات داشته باشد تا بتوانیم در همکاری باهم به لحاظ صنعتی از این معادن بهره‌برداری کنیم. توانمندی علمی که ایران دارد، نیازمندی ماست.

وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی، خاطرنشان کرد: شاید شرکت‌های ایرانی، از کشور ما اطلاعات کاملی نداشته باشند اما با توجه به توانمندی‌های وسیعی که ایران دارد و از تجهیزات، دانش‌ فنی و تجربه‌ای که ایران دارد، می‌توان در بهره‌برداری از مواد معدنی که موجود ندارد اما در کشور ما قابل استخراج است، استفاده کرد. ایران به لحاظ وسعت، دو برابر کشور ماست.

روباد تاکید کرد: حضور شرکت‌های ایرانی و همکاری مشترک در حوزه‌های معدنی، می‌تواند تامین‌کننده بخش عمده‌ی نیاز ما به لحاظ علمی و فنی است. ما آمادگی داریم که دانشجویان خود را برای کسب دانش نیز به ایران بفرستیم تا آموزش دریافت کنند.

گفتنی است که اخیراً دومین اجلاس ایران و آفریقا با بررسی روابط صنعتی و تجاری بصورت برد-برد با آفریقا برگزار شد؛ ضمن اینکه آفریقا در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران حضوری پررنگ داشت و در بسیاری حوزه‌ها، زمینه همکاری‌های مشترک فراهم شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • ضرورت استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت های گردشگری
  • شهرداری ایروان مایل به همکاری با اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • آمادگی کانون سردفتران ایران برای همکاری با روسیه
  • اعلام آمادگی آفریقای مرکزی برای توسعه همکاری‌های معدنی با ایران
  • اصفهانِ زیبا ظرفیت بالایی برای گردشگری و تجارت دارد