Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@16:32:27 GMT

122 نفر جانباخته در سیل ویرانگر افغانستان

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۲۰۷۵

122 نفر جانباخته در سیل ویرانگر افغانستان

وزارت امور حوادث افغانستان اعلام کرد بر اثر سیلاب‌های روز گذشته در 13 ولایت این کشور 122 نفرجان خود را از دست دادند و147 تن دیگر مصدوم شده‌اند.

به گزارش عصر ایران به نقل از آناتولی وزارت امور حوادث افغانستان امروز پنجشنبه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

"بر اساس گزارش ابتدائی ریاست مبارزه با حوادث ولایت‌های پروان، کابل، کاپیسا، میدان وردک، پنجشیر، ننگرهار، لوگر، پکتیا، پکتیکا، نورستان، لغمان و خوست در حدود 122 تن شهید، 147 دیگر مجروح شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان قربانیان کودکان نیز دیده می‌شوند. پیش بینی می‌شود تعداد قربانیان و آسیب دیدگان ناشی از این سیل افزایش پیدا کند".

در این اطلاعیه همچنین آمده است: تاکنون هزار و 500 منزل مسکونی در این ولایت تخریب شده و 600 رأس دام در این سیل تلف شدند. همچنین 23 محل کار و 1150 هکتار زمین کشاورزی آسیب دیده‌اند.

غلام بهاوالدین جیلانی وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث طی تماس تلفنی جداگانه با والی‌های ولایات مذکور از ارسال کمک‌های بیشتر برای رسیدگی به سیل زدگان خبر داده و گفت: "در حال حاضر برای 4 هزار خانواده آسیب‌دیده این رویداد در پروان سرپناه‌های موقت و غذای آماده توزیع می‌شود. از نهادهای ملی و بین‌المللی می‌خواهیم که برای کمک به آسیب‌دیدگان این سیلاب‌ اقدام کنند".

در همین حال فضل الدین عیار والی پروان اعلام کرد: برای رسیدگی بهتر به آسیب دیدگان، به بسته‌های کمکی برای پنج هزار خانواده، 3 هزار چادر، آب آشامیدنی، مواد غذایی، کمک نقدی و دارو نیاز داریم.

محمد اشرف غنی‌، رئيس جمهور افغانستان دستور داد که مسئولان ذی‌ربط تلاش‌های خود را برای کاستن از مشکلات مناطق آسیب دیده و یاری مردم، مضاعف کنند.

وی همچنین اطمينان داد که "دولت با تمام امکانات به خانواده‌های قربانيان، مصدومان و نیازمندان این ولایت، رسیدگی همه جانبه می‌کند".

در همین حال شایق شورش، سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت کاپیسا اعلام کرد که 10 نفر بر اثر جاری شدن سیل در این ولایت جان باخته و 10 تن دیگر زخمی شدند. همچنین هزاران هکتار زمین از بین رفته است."

در همین حال اداره هواشناسی افغانستان نسبت به بارش شدید باران و وقوع سیلاب‌ها در ولایت‌های کنر، نورستان، بدخشان، پنجشیر، کاپیسا، پروان، لغمان، ننگرهار، لوگر، خوست، پکتیکا، پکتیا و سالنگ‌ها هشدار داده است.

 

بیشتر بخوانید:

40 کشته در سیل افغانستان/ هلال‌احمر ایران: آماده کمک هستیم ۴۵ کشته در سیل شبانه در افغانستان/ اغلب قربانیان زن و کودک هستند 86 کشته و 106 مصدوم در سیل افغانستان لینک کوتاه: asriran.com/0037dw

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: افغانستان سیل جانباختگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۲۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع اقلام امدادی میان عشایر آسیب‌دیده از بارش باران در چهارمحال و بختیاری

بارش باران باعث وارد شدن خسارات به عشایر استان چهارمحال و بختیاری شد، جمعیت هلال احمر استان در همین راستا اقدام به توزیع اقلام امدادی میان عشایر کرده است. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3081642 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • توزیع اقلام امدادی میان عشایر آسیب‌دیده از بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • بازدید معاونان بنیاد مسکن از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • سیل و بارندگی شدید در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • وقوع سیل در افغانستان تلفات جانی برجای گذاشت
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • تعمیر و تعویض لوله‌های آب آشامیدنی روستای مرزانک
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • مسدود شدن شاهراه بدخشان - تخار
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان