Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@06:55:58 GMT

اجرای پویش نذر خون برای ششمین سال در مرکزی

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۲۱۹۵

اجرای پویش نذر خون برای ششمین سال در مرکزی

فاطمه‌السادات مهدویانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این طرح از سال ۹۴ تاکنون همزمان با سراسر کشور در هفت مرکز و پایگاه انتقال خون استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: عزاداران تا اربعین حسینی برای ادای نذر اهدای خون فرصت دارند به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: اگر مردم اهدای خون را به روزهای تاسوعا و عاشورا موکول کنند، با ازدحام جمعیت در مراکز و پایگاه‌های انتقال خون روبه‌رو می‌شویم، بنابراین توصیه می‌شود با توجه به محدودیت نگهداری از فرآورده‌های خونی و طول عمر آنها نذر خون از ابتدای ماه محرم تا پایان اربعین داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، در ۶ روز نخست ماه محرم ۷۷۳ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد ۶۴۰ نفر موفق به اهدا خون شدند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی افزود: از ۶۴۰ نفر از اهدا کنندگان خون ۵۴ نفر اهدا کننده خانم، ۹۱ نفر اهدا کننده بار اول، ۲۰۶ نفر اهدا کننده باسابقه و ۳۴۱ نفر نیز اهدا کننده مستمر بودند.

مهدویانی با اشاره به میزان مراجعه افراد بهبودیافته از بیماری کرونا و اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون، گفت: در ۶ روز ماه محرم از ۱۲ نفر اهدا کننده بهبود یافته از بیماری کرونا ۹ نفر موفق به اهدای پلاسمای خون شدند.

وی عنوان کرد: بهبودیافتگان بیماری کرونا ۲۸ روز پس از بهبودی می‌توانند برای اهدای پلاسمای خون با مدارک و مستندات لازم به مراکز انتقال خون مراجعه کنند، چراکه پلاسما خون این افراد حاوی پادتن‌هایی است که برای درمان سایر مبتلایان بستری بسیار مؤثر است.

کد خبر 5010005

منبع: مهر

کلیدواژه: نذر خون انتقال خون استان مرکزی اراک عاشورا اهدای خون محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت ماه محرم شیراز مراسم عزاداری بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد کرمانشاه گرگان قزوین آزادگان جنگ تحمیلی انتقال خون استان نفر اهدا کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۲۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود

 کمالی در بازدید از پروژه‌های گازرسانی شهرستان هشترود و اطلاع از آخرین روند پیشرفت پروژه‌ها گفت: با توجه به اهمیت ایستگاه CGS هشترود که علاوه بر تامین گاز این شهرستان، توزیع گاز در شهرستان‌های همجوار نظیر چاراویماق و برخی از روستا‌های بستان آباد و مراغه را بر عهده دارد ارتقای ظرفیت این ایستگاه از ۵۰ هزار به ۱۰۰ هزار در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با ارتقای ظرفیت ایستگاه CGS علاوه بر توزیع پایدار گاز برای مشترکین خانگی ظرفیت سازی لازم برای بهره مندی  بخش‌های صنعتی و تولیدی و شهرک‌های صنعتی فراهم خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • اجرای پویش « با انرژی» در غرب مازندران
  • اهدای ۸ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در هریس
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه
  • اهدای هزینه سالگرد اموات، برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • آغاز اجرای طرح پاکسازی طبیعت در استان مرکزی
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی