Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:25:30 GMT

انگلیس به کشورهای ناقض حقوق بشر آموزش نظامی می‌دهد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۲۱۹۸

انگلیس به کشورهای ناقض حقوق بشر آموزش نظامی می‌دهد

فهرست یادشده، کشورهایی را نشان می‌دهد که دولت انگلیس «به‌طور خاص نسبت به مسائل حقوق بشری در مورد آن‌ها نگرانی دارد.»

به گزارش نشریه ایندیپندنت، وزارت دفاع انگلیس به تازگی پذیرفته که نیروهای مسلح این کشور در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ به کشورهایی خدمات آموزش نظامی داده  اند که در فهرست ناقضان حقوق بشر وزارت امور خارجه قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کشورها عبارتند از افغانستان، بحرین، بنگلادش، چین، کلمبیا، مصر، عراق، اسرائیل، مالدیو، پاکستان، عربستان سعودی، سومالی، سریلانکا، سودان، ترکمنستان، ازبکستان و زیمباوه.

بر اساس این گزارش، انگلیس برای سربازان بحرین دوره‌های آموزشی تک‌تیراندازی گذاشت که باعث سرکوب ناآرامی‌های صلح‌آمیز سال ۲۰۱۸ شد و تمام نیروهای مخالف حکومت را حذف کرد.

ارتش انگلیس همچنین به نیروهای عربستان سعودی، استفاده از جت جنگی و تجهیزات تاکتیکی را در حالی آموزش داده که این کشور در بمباران هوایی یمن دخالت داشته و به گفته سازمان ملل و سازمان‌های امداد یک فاجعه انسانی عظیم به بار آورده است.

علاوه بر این انگلیس از زمان آغاز جنگ یمن مجوز فروش حدود ۶ میلیارد پوند سلاح به عربستان سعودی را صادر کرده است.  بر اثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شده و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس وعده داده که سیاست دولت لندن در این زمینه را بازنگری خواهد کرد.

در همین حال «اندرو اسمیت» سخنگوی پویش مبارزه با تجارت اسلحه در انگلیس به نشریه ایندیپندنت گفت: «وضعیت حقوق بشر در بسیاری از این کشورها هولناک است و خیلی از آن‌ها سابقه اقدامات وحشیانه و تجاوز بین‌المللی دارند.»

وی افزود: «انگلیس با آموزش و همکاری با حاکمان ستمگر، دیکتاتور و ناقضان حقوق بشر خودش را در جنایاتی که این کشورها مرتکب می‌شوند شریک می‌کند.»

این فعال حقوق بشری ادامه داد: «دولت انگلیس مدت مدیدی است که از اهمیت حقوق بشر و دموکراسی سخن می‌گوید درحالی‌که خودش به تجهیز، حمایت و تقویت رژیم‌های اقتدارگرا در سراسر جهان مشغول بوده است.»

وی گفت «باید به این دورویی پایان داد و معلوم کرد انگلیس به کدام نیروها آموزش نظامی داده و کدام‌یک از این کشورها مرتکب نقض حقوق بشر شده‌اند.»

برچسب‌ها جنگ یمن عربستان سعودی انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ یمن عربستان سعودی انگلستان جنگ یمن عربستان سعودی انگلستان عربستان سعودی حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۲۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت

ویدیویی از بارش عجیب برف در طائف عربستان در نهمین روز از اردیبهشت سال 1403 را ببینید./هم میهن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد
  • آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟