Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها_استاندار قم گفت: نظر تخصصی حوزه سلامت، معیار تصمیم‌گیری‌ها در برگزاری عزاداری‌هاست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام سرمست ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری ،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: هیئت‌هایی که به طور کامل به رعایت پروتکل‌ها می‌پردازند و با شیوه‌های نو عزاداری را برگزار می‌کنند معرفی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم افزود: نظر تخصصی حوزه سلامت، معیار تصمیم‌گیری‌ها در برگزاری عزاداری‌هاست و این تصمیمات را با اقتضائات استانی مد نظر قرار می‌دهیم، حضور علما و حوزه‌های علمیه ظرفیت مهمی در تصمیم‌گیری‌ها هستند و همراهی خوبی از رعایت پروتکل‌ها داشته‌اند.

وی تصریح کرد: در مورد انتقال متوفی به شهر دیگر، نظر تخصصی دانشگاه علوم پزشکی می دانیم و در این باره نیاز است استعلاماتی از ستاد ملی کرونا داشته باشیم، هر چند در این باره محدودیت‌هایی وجود دارد.

قم| حسینیه متفاوت در پشت بام خانه به روایت تصاویررتبه نخست شرکت در مسابقات قرآنی مربوط به استان قم استبسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور قم 18 هزار لیتر مواد ضدعفونی تولید کرد

سرمست بیان کرد: باید قم در تاسوعا و عاشورای حسینی چهره عزا به خود بگیرد و در این باره شهرداری و مدیریت شهری و دستگاههای اجرایی، تلاش خوبی داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: عزاداری سیدالشهداء، یک مساله مذهبی، اعتقادی، معنوی و مردمی است و به هیچ وجه آن را امنیتی نمی‌بینیم و با همدلی و همراهی در صدد هر چه بهتر برگزار شدن مراسم‌ها داریم.

استاندار قم گفت: ظرفیت هیئت‌های مذهبی و مردمی، خود جایگاه مهمی در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دارد و باید در این باره اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی کرد.

وی افزود: استان قم در ارائه طرح‌های ابتکاری چون همراه سلامت و سفیر سلامت و هر خانه یک حسینیه، پیشتاز بوده است و می‌توان آن را الگویی برای دیگر شهرها معرفی کرد.

سرمست عنوان کرد: باید بتوان از شیوه‌های نوین به ویژه فضای مجازی در برگزاری مراسم عزاداری استفاده کرد تا ضمن توجه به سلامت جامعه، در سوگواری سیدالشهداء نیز قدم‌های خوبی برداشته شود.

وی تصریح کرد: برگزاری تجمعات که سلامت را به مخاطره بیندازد با رویکرد ستاد ملی مقابله با کرونا منافات دارد و باید همان طور که چهره قم را منطق با عزاداری امام حسین(ع) هماهنگ می‌کنیم باید مردم احساس کنند بدون حضور در تجمعات نیز می‌توانند از این روزهای با ارزش استفاده کنند.

استاندار قم بیان کرد: در این روزهای پیش رو همه دستگاههای اجرایی و فرهنگی در حال آماده باش باشند و پشتیبان برگزاری عزاداری‌ها باشیم و نظارت‌های لازم نیز اتخاذ شود.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های کلی مشخص است و اجرای آن برعهده سازمان تبلیغات و اعضای ستاد است و امیدواریم در جهت دستورالعمل‌های بهداشتی موفقیت لازم را کسب کنیم.

انتهای پیام/457/ ع

R7854/P1494/S6,62/CT11 بیشتر بخوانید... عزاداری سید و سالار شهیدان در جوار مزار شهید گمنام کردستان+تصاویر شب هفتم عزاداری محرم در هیئت انصارالمهدی(عج) شهرکرد به روایت تصویر محافل عزاداری سالار شهیدان در ایلام به روایت تصویر قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... عزاداری سید و سالار شهیدان در جوار مزار شهید گمنام کردستان+تصاویر شب هفتم عزاداری محرم در هیئت انصارالمهدی(عج) شهرکرد به روایت تصویر محافل عزاداری سالار شهیدان در ایلام به روایت تصویر پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش| اعتراض متقاضیان طرح مسکن ملی؛ قیمت‌ها عادلانه نیست ۲ تابستانِ بارانی در سیستان و بلوچستان/ احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد ۳ ۲ کشته در انفجار معدن آق دربند سرخس/ علت حادثه در دست بررسی است ۴ اختصاصی| پیگیری دادستان کل کشور از منشا بدهی‌های هپکو/ تامین اجتماعی قول زنده شدن دوباره هپکو را داد ۵ فراهم‌شدن شرایط صادرات کالاها از بندر کاسپین گیلان؛ تخلیه و بارگیری در این بندر ۵ برابر شد ۶ معاون وزیر خارجه: مراودات تجاری ایران با کشورهای همسایه افزایش می‌یابد ۷ گزارش ویدئویی| تداوم ورود کالاهای اساسی به بنادر ایران/ ۱۴میلیون و ۳۹۰هزار تن کالا ‌صادرات داشتیم ۸ بزرگترین رزمایش کمک‌های مؤمنانه کشور در حسینیه اعظم زنجان هدف‌گذاری شد/ تأمین ۱۱۰هزار بسته معیشتی مهمترین اخبار استانها خط و نشان پلیس برای اراذل و اوباش کشور، به گونه‌ای برخورد می‌کنیم نتوانید چنگال به دست گیرید + فیلم ۷۶۰۰۰ خانوار مرزنشین سیستان و بلوچستان در انتظار واریز پول سوخت / استاندار: به زودی واریز می‌شود + فیلم آیت‌الله علوی گرگانی: مقابله با اراذل و اوباش و هنجارشکنان مطالبه مردم و مسئولان است؛ پلیس احساس تنهایی نکند نایب رئیس مجلس شورای اسلامی: خانه‌دار شدن برای جوانان تبدیل به رویا شده است مهمترین اخبار تسنیم روحانی: رونق اقتصادی از اهداف دولت است برگزاری نشست ۳ کشور ضامن روند آستانه ‌و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه میشل عون: مبارزه برای اصلاحات را ادامه می‌دهیم/ علت انفجار بیروت کاملا روشن می‌شود شمارش معکوس برای آغاز سرنوشت‌ سازترین مرحله جنگ یمن تلاش آمریکا درباره بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل نافرجام است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سالار شهیدان روایت تصویر تصمیم گیری ها استاندار قم نظر تخصصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۲۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در نشست با رئیس و نائب رئیس اتاق اصناف اهواز، گفت: مشارکت‌های مردمی نیز در راستای ایفای نقش مردم در اجرای عدالت بوده و قطعا می‌تواند نقش مهمی و اثرگذاری در امنیت و پایداری صلح و سازش در جامعه داشته باشد.

وی احیای فرهنگ صلح و سازش در همه بخش‌ها را از اهداف قوه قضاییه دانست و افزود: به منظور تحقق شعار امسال و منویات مقام معظم رهبری و با توجه به اینکه اصناف از مهمترین عناصر اقتصادی کشور هستند و حجم بالای قشر مرتبط با اتاق اصناف وجود دارد، بزودی ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز، که سبب کاهش حجم پرونده‌ها در دادگاه خواهد شد، تشکیل و راه اندازی می‌شوند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی ادامه داد: شعبه تخصصی اتاق اصناف در رفع اختلاف و مسایل بین واحد‌های صنفی، مشتریان و اتحادیه‌ها نیز ایفای نقش می‌کند و سعی بر حل مسائل براساس ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا دارد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان اضافه کرد: شعب تخصصی به مشکلات و مسائل اصناف رسیدگی خواهند کرد تا علاوه بر اینکه در بهبود روند اجرایی برنامه‌ها و حل اختلافات اثرگذار باشند موجب افزایش رضایت قشر‌های مختلف مردمی نیز می‌شوند.

وی می‌گوید: به جهت ایجاد راهکار‌های کاربردی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های این اتاق، شورای سیاست گذاری مرتبط با شعب شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه اندازی خواهد شد.

در این نشست رئیس اتاق اصناف اهواز ضمن معرفی ساختار این اتاق، برای راه اندازی شعب تخصصی شورای حل اختلاف اتاق و هیأت‌های صلح اتحادیه‌ها، ابراز علاقه مندی و اعلام آمادگی کرد.

مراد بدری با اشاره به وجود هیأت‌های رسیدگی به شکایات در محل اتاق و اتحادیه‌ها، گفت: با توجه به جایگاهی که شورا‌های حل اختلاف و هیأت‌های صلح دارند و زیر مجموعه دادگستری و قوه قضائیه می‌باشند، از اعتبار بالایی در ایجاد صلح و سازش و حل و فصل اختلافات دارند.

دیگر خبرها

  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • قدردانی وزیر علوم از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • برگزاری دوره عفاف و حجاب برای فعالان مردمی در بندرعباس
  • سپردن امور به دست مردم افتخار انقلاب اسلامی است
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • همایش روز «آزادسازی سنندج» برگزار می‌شود
  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است