Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@10:02:32 GMT

وقتی ۱۰۰ هکتار از اراضی شاهرود زعفرانی می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۲۵۲۵

وقتی ۱۰۰ هکتار از اراضی شاهرود زعفرانی می‌شود

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- بزرگ‌ترین مزرعه زعفران کشور با حضور سرمایه‌گذار و مشارکت مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان سمنان (شاهرود)، افتتاح می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، این پروژه بزرگ کشت زعفران قرار است در 100 هکتار از اراضی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان سمنان واقع در شهرستان شاهرود اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمایه‌گذار این پروژه بزرگ به همراه گروه کارشناسی و علمی خود، به‌روزترین روش‌ها و فناوری‌های تولید زعفران را به کار گرفته‌اند تا بتوانند افتخاری دیگر را در عرصه تولید تا عرضه زعفران این بار در شهرستان شاهرود رقم بزنند.

در حال حاضر پیمانکار، مشغول جداسازی بذر زعفران و کاشتن پیازهای آن در مزرعه بزرگ زعفران شاهرود است.

به گفته امینی، سرمایه‌گذار این پروژه، در حال حاضر 80 نفر در شبانه‌روز به‌طور مستقیم مشغول کار هستند و قرار است با افتتاح مزرعه، اشتغال‌زایی این پروژه به یک هزار نفر افزایش یابد.

همکاری وزارت دفاع با جهاد کشاورزی برای فرآوری زعفرانگزارش| رنگ زرد طلای سرخ / بازار بی‌رمق زعفران ‌/ معیشت هزاران خانوار در خراسان جنوبی به خطر افتاد

یکی از نکات قابل‌توجه در این پروژه این است که سرمایه‌گذار باوجوداینکه غیربومی و از اهالی خراسان است؛ اما تأکید ویژه‌ای بر استفاده از نیروهای بومی و اشتغال‌زایی برای جوانان شاهرودی دارد.

با توجه به اهمیت این پروژه و نیز به مناسبت فرارسیدن هفته دولت، معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود به همراه امام‌جمعه و سایر مدیران از مراحل اجرای آن بازدید به عمل‌آورده و قول حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذار را دادند.

به گزارش تسنیم، ایران، بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران در جهان است که متأسفانه در سال‌های اخیر، درزمینهٔ بسته‌بندی، فرآوری و عرضه این محصول - که به‌عنوان طلای سرخ شناخته می‌شود- عملکرد قابل قبولی نداشته و در این زمینه از کشورهای اروپایی به‌ویژه اسپانیا عقب‌افتاده است.

گزارش و عکس از مسعود کریمی

انتهای پیام/363/ ع

R41366/P1494/S6,64/CT8 بیشتر بخوانید... همکاری وزارت دفاع با جهاد کشاورزی برای فرآوری زعفران گزارش| رنگ زرد طلای سرخ / بازار بی‌رمق زعفران ‌/ معیشت هزاران خانوار در خراسان جنوبی به خطر افتاد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... همکاری وزارت دفاع با جهاد کشاورزی برای فرآوری زعفران گزارش| رنگ زرد طلای سرخ / بازار بی‌رمق زعفران ‌/ معیشت هزاران خانوار در خراسان جنوبی به خطر افتاد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش| اعتراض متقاضیان طرح مسکن ملی؛ قیمت‌ها عادلانه نیست ۲ تابستانِ بارانی در سیستان و بلوچستان/ احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد ۳ ۲ کشته در انفجار معدن آق دربند سرخس/ علت حادثه در دست بررسی است ۴ اختصاصی| پیگیری دادستان کل کشور از منشا بدهی‌های هپکو/ تامین اجتماعی قول زنده شدن دوباره هپکو را داد ۵ فراهم‌شدن شرایط صادرات کالاها از بندر کاسپین گیلان؛ تخلیه و بارگیری در این بندر ۵ برابر شد ۶ معاون وزیر خارجه: مراودات تجاری ایران با کشورهای همسایه افزایش می‌یابد ۷ گزارش ویدئویی| تداوم ورود کالاهای اساسی به بنادر ایران/ ۱۴میلیون و ۳۹۰هزار تن کالا ‌صادرات داشتیم ۸ بزرگترین رزمایش کمک‌های مؤمنانه کشور در حسینیه اعظم زنجان هدف‌گذاری شد/ تأمین ۱۱۰هزار بسته معیشتی مهمترین اخبار استانها خط و نشان پلیس برای اراذل و اوباش کشور، به گونه‌ای برخورد می‌کنیم نتوانید چنگال به دست گیرید + فیلم ۷۶۰۰۰ خانوار مرزنشین سیستان و بلوچستان در انتظار واریز پول سوخت / استاندار: به زودی واریز می‌شود + فیلم آیت‌الله علوی گرگانی: مقابله با اراذل و اوباش و هنجارشکنان مطالبه مردم و مسئولان است؛ پلیس احساس تنهایی نکند نایب رئیس مجلس شورای اسلامی: خانه‌دار شدن برای جوانان تبدیل به رویا شده است مهمترین اخبار تسنیم روحانی: رونق اقتصادی از اهداف دولت است برگزاری نشست ۳ کشور ضامن روند آستانه ‌و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه میشل عون: مبارزه برای اصلاحات را ادامه می‌دهیم/ علت انفجار بیروت کاملا روشن می‌شود شمارش معکوس برای آغاز سرنوشت‌ سازترین مرحله جنگ یمن تلاش آمریکا درباره بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل نافرجام است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جهاد کشاورزی ترین اخبار طلای سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۲۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر یکشنبه در حاشیه واگذاری اسناد مالکیت اراضی نهضت ملی مسکن در جنوب استان بوشهر اظهار کرد: در راستای طرح نهضت ملی مسکن برای تأمین مسکن افراد کم درآمد، اسناد مالکیت ۲ پلاک جمعاً به میزان ۸۷۴ هکتار که به مدت ۱۸ سال با پلاک‌های مجاور، تداخل داشته صادر شد.

وی افزود: پس از رفع تداخل، اسناد آن در کمترین زمان در ثبت شهرستان عسلویه، ثبت و اسناد آن صادر و به متقاضیان واگذار شد.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در استان بوشهر تاکنون اسناد مالکیت ۱۴۷۴ هکتار زمین دولتی برای طرح نهضت ملی مسکن صادر شده است.

وی گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات مستمر صورت گرفته، استان بوشهر در بین استان‌های کشور، رتبه نخست در صدور اسناد مالکیت اراضی نهضت ملی مسکن را کسب کرده است.

کد خبر 6090982

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ