Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالعلی ارژنگ روز پنجشنبه همزمان با پنجمین روز از هفته دولت سال‌جاری در نشست با خبرنگاران تاکید کرد: با اختصاص این میزان زمین بخش زیادی از مشکل مسکن جوانان رفع خواهد شد.
ارژنگ تصریح کرد: در طرح احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکن محرومان مصوب سفر معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به چهارمحال و بختیاری ۳۵۰ واحد به شهرستان شهرکرد اختصاص داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: از این تعداد تاکنون ۳۰۰ واحد مسکونی ساخته شده و در مراحل نهایی قرار دارد.
فرماندار شهرکرد اظهار داشت: عملیات اجرایی ساخت باند دوم جاده شهرکرد به شلمزار به‌ طول ۱۳.۴ کیلومتر با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده و تا ۲۴ ماه دیگر افتتاح می‌شود.
وی گفت: آغاز عملیات اجرایی احداث شهرک صنعتی شماره ۲ شهرکرد به وسعت ۵۰۹ هکتار و قرارداد ۱۲۰ میلیارد ریالی برای زیرساخت‌های فاز یک این طرح و پیگیری ساخت مجموعه دامپروری وابسته به دانشگاه شهرکرد با ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار از اقدامات مهم دولت در شهرستان شهرکرد به شمار می‌رود.
ارژنگ تاکید کرد: تکمیل و بهره‌برداری از راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد تا پایان دولت دوازدهم در دستور کار مسوولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سطح ملی و استانی است.
وی افزود: ساخت کمربندی شمالی شهرکرد ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال‌جاری بهره‌برداری می‌شود.
فرماندار شهرکرد تصریح کرد: جاده کیان به طاقانک با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی در سال گذشته ۱۲ میلیارد ریال و در سال‌جاری ۹ میلیارد ریال اعتبار داشته است.
وی یادآور شد: احداث خانه جوان شهرکرد که ساخت آن با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از ۲ سال قبل آغاز شده و هم‌اکنون ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
ارژنگ اظهار داشت: مشکل مالکیتی ساکنان مهدیه و اشکفتک در مرکز چهارمحال و بختیاری پس از ۴۰ سال رفع تداخل شد و براساس آن قرار شده تا سند دانشگاه شهرکرد صادر، ساخت و سازها جزو مستثنیات محسوب و کاربری‌های عمومی در اختیار دولت گذاشته شود.
وی گفت: مطالعات برای ارتقای جاده سورشجان به سودجان از فرعی به اصلی، تکمیل و بهره‌برداری کامل طرح ۲ هزار و ۳۰۰ هکتاری سودجان بخش لاران شهرستان شهرکرد و تکمیل مجتمع فناوران دو شهرکرد از طرح‌های مهم این شهرستان به شمار می‌رود.
فرماندار شهرکرد تاکید کرد: در یک‌سال گذشته ۲۹۳ طرح با ۲۹۳ نفر اشتغال‌زایی از سوی بنیاد برکت در ۲۲ روستای این شهرستان در دستور کار قرار گرفته که از این تعداد ۱۲۳ طرح دانش‌بنیان، ۸۲ طرح کشاورزی، ۵ طرح صنایع دستی و گردشگری، ۶۲ طرح خدماتی و ۲۱ طرح در حوزه صنعت، معدن و تجارت است.
وی افزود: هم‌اکنون هفت طرح بزرگ سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری شهرستان شهرکرد با سه هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال اعتبار و اشتغال‌زایی مستقیم ۴۷۹ نفر در حال اجرا است.
ارژنگ تصریح کرد: ۷۸ گلخانه کوچک مقیاس در شهرستان شهرکرد فعالیت دارد که از این تعداد ۳۴ گلخانه با ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی در ۱.۵ سال گذشته راه‌اندازی شده‌اند.
وی یادآور شد: مشکلات و موانع موجود بر سر راه احداث مجتمع دامپروری شهرهای سودجان، نافچ و مهدیه شهرکرد رفع شده و عملیات اجرایی ساخت آن‌ها به‌زودی آغاز می‌شود.
فرماندار شهرکرد شناسایی و احیای واحدهای تولیدی راکد را ضروری دانست و اظهار داشت: در یکسال گذشته ۲۷ واحد تولیدی زیرمجموعه صنعت، معدن و تجارت، صنایع دستی و گردشگری و کشاورزی در این شهرستان احیا شده است.
وی با اشاره به وجود ۹ شهر در شهرستان شهرکرد گفت: از این تعداد ۲ شهر سودجان و طاقانک کتابخانه عمومی ندارد و عملیات اجرایی ساخت کتابخانه عمومی نافچ هم به‌زودی آغاز می‌شود.
ارژنگ تاکید کرد: هم‌اینک ۱۲۷ سازمان مردم‌نهاد (سمن) و ۴۱ دفتر حزب در شهرستان شهرکرد فعالیت دارد که ۱۴ نمایندگی حزبی از سال ۱۳۹۷ تاکنون مجوز فعالیت گرفته‌اند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده از زمان شیوع ویروس کرونا افزود: در این مدت اصناف، بازاریان و مردم همکاری و همراهی مطلوبی با مسوولان داشته‌اند و ضمن ضدعفونی و گندزدایی مکان‌های عمومی، کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرستان شهرکرد به دقت انجام شده است.
فرماندار شهرکرد به خشک‌سالی‌های دهه اخیر در چهارمحال و بختیاری و خطر نابودی دشت بزرگ شهرکرد اشاره و تصریح کرد: متاسفانه اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای اجرای طرح تغذیه مصنوعی این دشت هنوز گام بلندی برنداشته است.
وی یادآور شد: فرمانداری شهرستان شهرکرد در سال‌جاری برای اجرای طرح تغذیه مصنوعی دشت بزرگ شهرکرد ۹ میلیارد ریال اختصاص داده و تمامی زمینه‌های آغاز عملیات اجرایی این طرح آماده و فراهم است.
به گزارش ایرنا، همزمان با هفته دولت سال‌جاری ۲۶۲ طرح با دو هزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار و ۴۴۸ نفر اشتغال‌زایی مستقیم در چهارمحال و بختیاری افتتاح و بهره‌برداری و همچنین ۸۶ طرح عمرانی با سه هزار و ۵۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کلنگ‌زنی می‌شود.
از این تعداد افتتاح و بهره‌برداری ۶۰ طرح با ۷۴۵ میلیارد و ۱۴۸ میلیون ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی ۹۹ نفر و کلنگ زنی و ۱۴۸ میلیون ریال هزینه کلنگ زنی ۱۶ طرح با یکهزار و ۲۱۳ میلیارد و ۵۲ میلیون ریال مختص شهرستان شهرکرد است.
دوم تا هشتم شهریور به مناسبت سالروز شهادت محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر به عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

برچسب‌ها هفته دولت شهرکرد چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت شهرکرد چهارمحال وبختیاری هفته دولت شهرکرد چهارمحال وبختیاری میلیارد ریال اعتبار چهارمحال و بختیاری شهرستان شهرکرد فرماندار شهرکرد عملیات اجرایی بهره برداری یادآور شد اشتغال زایی میلیون ریال سال گذشته هفته دولت سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۳۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واگذاری ۱۲۴ قطعه زمین به خانوارهای مشمول قانون جوانی جمعیت در ماکو

فرماندار شهرستان ماکو با اشاره به اینکه تعداد ۳۱۴ پرونده مسکن برای مشمولین قانون جوانی جمعیت در شهرهای ماکو و بازرگان تشکیل شده است، گفت: برای تعداد پنج خانوار زمین واگذار شده است و در مرحله اول نیز به تعداد ۱۲۴ خانوار زمین واگذار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، نادر کاظمی امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جلسه ستاد خانواده و جوانی جمعیت شهرستان ماکو با بیان اینکه باید تمام مسئولان برای تشویق مردم به سوی جوانی جمعیت و اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم تلاش کنند، اظهار کرد: برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یک عزم ملی نیاز است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۳۱۴ پرونده مسکن برای مشمولان قانون جوانی جمعیت در شهرهای ماکو و بازرگان تشکیل شده است، افزود: برای تعداد پنج خانوار زمین واگذار شده است و در مرحله اول نیز به تعداد ۱۲۴ خانوار زمین واگذار خواهد شد و برای مابقی متقاضیان نیز بعد از تأمین زمین واگذاری انجام خواهد شد.

فرماندار شهرستان ماکو گفت: تعداد ۴۱ پرونده مسکن برای جوانی جمعیت در روستاهای شهرستان ماکو تشکیل شده است.

کاظمی تصریح کرد: برای تعداد پنج خانوار زمین واگذار شده است و به تعداد ۱۱ خانوار نیز تا پایان ماه جاری زمین واگذار خواهد شد و برای مابقی متقاضیان نیز بعد از تأمین زمین واگذاری انجام خواهد شد.

کد خبر 751272

دیگر خبرها

  • ۶۰هزار نفر واجد شرایط نهایی طرح نهضت ملی مسکن در کرمان
  • ۲۸ هزار هکتار از اراضی شناسایی شده برای ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن حذف شد
  • آغاز واگذاری ۱۲۴ قطعه زمین به خانوارهای مشمول قانون جوانی جمعیت در ماکو
  • فاز ۳ طرح نهضت ملی مسکن رزن عملیاتی می‌شود
  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد