Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه وضعیت در بلاروس را رو به ثبات توصیف کرد و در عین حال گفت مسکو به درخواست مینسک برای کمک به بلاروس در صورت لزوم، هنگ ویژه نیروهای امنیتی تشکیل داده است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در همین خصوص در مصاحبه با «روسیا-۲۴» گفت: نیازی به پنهانکاری وجود ندارد، ماده‌های قانونی وجود دارد که می‌گوید همه کشورهای عضو سازمان‌ها باید به یکدیگر در حمایت از حاکمیت، مرزهای خارجی و حفظ ثبات کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو ما در قبال بلاروس تعهداتی داریم و «الکساندر گریگوریویچ لوکاشنکو» درخواست کمک در صورت نیاز را مطرح کرد. من به او گفتم که روسیه تمام تعهدات خود را انجام خواهد داد.

پوتین افزود در صحبت‌هایش با لوکاشنکو به این نتیجه رسیدند که برای به کارگیری این نیروها در زمان کنونی نیازی نیست و ابراز امیدواری کرد در آینده هم نیازی نباشد.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت: تا زمانی که عناصر افراطی (در بلاروس) که پشت شعارهای سیاسی خود را پنهان کرده‌اند، از مرزهای مشخص عبور نکنند، به زبان ساده دست به سرقت، آتش زدن خودروها، خانه‌ها و تلاش برای اشغال امکان دولتی و غیره نکنند، آن‌ها (نیروهای روسیه) استفاده نخواهند شد.

در پی اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس در تاریخ ۹ آگوست (۱۹ مردادماه) و پیروزی لوکاشنکو، بلاروس شاهد اعتراضات گسترده‌ای بوده که برخی از آنها به خشونت کشیده شده است.

«سوتلانا تیخانوفسکایا» که رقیب انتخاباتی لوکاشنکو بود، تنها ۱۰.۱۲ درصد آراء انتخاباتی را به دست آورد اما تاکنون نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس را به رسمیت نشناخته است.

لوکاشنکو اخیراً با اشاره به اعتراضات در بلاروس تاکید کرده که منشا این اعتراضات از خارج از کشور است و به منظور ایجاد یک منطقه حائل بین روسیه و دیگر نقاط اروپا انجام می‌گیرد.

رئیس‌جمهور روسیه پیش از این با انتقاد از تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا علیه لوکاشنکو از مداخلات خارجی انتقاد و تأکید کرد: «هرگونه فشار بر رهبری کشور مستقل بلاروس و هرگونه دخالت خارجی، نتیجه عکس در تحولات داخلی این کشور خواهد داشت».

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم

بلاروس در دکترین دفاعی اصلاح‌شده این کشور با انتقاد از نقش ناتو در سلطه آمریکا بر منطقه اروپا، مخالفت خود با گسترش این ائتلاف نظامی و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کشورهایی که قصد عضویت در آن دارند را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحیه دکترین دفاعی بلاروس که روز گذشته(پنج‌شنبه) به تایید کنگره ملی خلق بلاروس رسید، این کشور  مخالف گسترش ائتلاف نظامی ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن است اما مینسک آماده برقراری گفتمان فعال در این زمینه است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این دکترین آمده است: جمهوری بلاروس گسترش ادامه‌دار ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کسانی که به دنبال ملحق شدن به این ائتلاف نظامی-سیاسی هستند را نمی‌پذیرد و  این اقدامات را روندی خطرناک می‌داند که احتمال بروز درگیری نظامی را افزایش می‌دهد. در عین حال، جمهوری بلاروس آماده ازسرگیری گفت‌وگوی فعال با این کشورها در حوزه نظامی به شرط متوقف شدن لفاظی‌ها و اقدامات خصومت‌آمیز آن‌ها علیه جمهوری بلاروس است.

طبق این سند، ناتو موجب سلطه آمریکا بر اروپا شده است و مینسک انتقال احتمالی تسلیحات اتمی به "کشورهای همسایه غیردوست" را تهدید تلقی خواهد کرد.

در دکترین دفاعی اصلاح‌شده بلاروس همچنین مطرح شد که این کشور مشارکت کشورهای سازمان ملل و در سازمان امنیت و همکاری در اروپا را عامل تامین‌کننده ثبات و امنیت جهانی و منطقه‌ای دانسته و با سوء استفاده از سازوکارهای این سازمان‌ها برای اعمال فشار بر کشورهای مستقل مخالف است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • تکرار قصه حساس «گشت ارشاد» در خیابان‌ها | دولت رئیسی مدافع اصلی رویکردهای تند در حجاب | بعد از فوت مهسا امینی چه گفتند؟
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده اند؟ /دولت رئیسی همچنان مدافع رویکردهای تند و سلبی در موضوع حجاب
  • موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی