Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، نتایج جدیدترین نظرسنجی از سوی موسسه تحقیقاتی «چِنج» و شبکه خبری «سی‌ان‌بی‌سی» بیان‌گر آن است که «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها و رقیب انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی در انتخابات ماه نوامبر همچنان پیشتاز است.

براساس نتایج این نظرسنجی، بایدن در شش ایالت مهم، کلیدی و تعیین کننده در انتخابات یعنی «آریزونا، فلوریدا، میشیگان، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین» به طور میانگین برتری ۳ درصدی خود نسبت به ترامپ را حفظ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تمامی ایالت‌های نام برده شده بایدن پیشتاز است، جو بایدن در کارولینای شمالی ۱ درصد، در آریزونا ۲ درصد و در فلوریدا و پنسیلوانیا ۳ از رقیب جمهوری‌خواه پیش است.

نامزد دموکرات‌ها در ویسکانسین و میشیگان به ترتیب با ۵ و ۶ درصد از ترامپ پیشتاز است تا بیشترین اختلاف با نامزد جمهوری‌خواهان رقم بخورد.

گفتنی است «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا، تنها دموکراتی بوده که در سال‌های اخیر در ایالت کارولینای شمالی از رقیب جمهوری‌خواه خود پیش بوده است. اوباما درسال ۲۰۰۸ (۱۳۸۷) حمایت رأی دهندگان این ایالت را جلب کرد، اما در سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۱) با شکست مواجه شد.

همچنین «فلوریدا» بزرگترین میدان نبرد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود که دلیلی برای هزینه‌های هنگفت هر دو نامزد در این ایالت است.  اکنون پیشتازی ۶ درصدی بایدن در نظرسنجی‌های پیشین در این ایالت به ۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

«آریزونا» ایالتی است که از سال ۱۹۹۶ (۱۳۷۵) هیچ دموکراتی در آن رأی نیاورده است، اما اکنون بایدن با ۴۸ رأی از ترامپ پیش است.

در انتخابات پیشین، ترامپ با پیروزی در «پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین» تعجب دموکرات‌ها را برانگیخت. ترامپ اولین رئیس جمهورِ جمهوری‌خواه آمریکا بود که از سال ۱۹۹۸ (۱۳۷۷) تاکنون در «پنسیلوانیا و میشیگان» پیروز شده است. اکنون رقابت در هر سه این ایالت‌ها تنگاتنگ است، البته نظرسنجی جدید از رقابت شدیدتر در پنسیلوانیا و ویسکانسین خبر می‌دهد.

این نظرخواهی از بین ۴ هزار و ۹۰۴ نفر از رای دهندگان در ایالت‌های «آریزونا، فلوریدا، میشیگان، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین» و در بازه زمانی بین ۲۱ تا ۲۳ اوت (۳۱ مرداد تا ۲ شهریور) انجام شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جو بایدن دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کارولینای شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۳۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/گردباد سهمگین ایالت تگزاس آمریکا را در نوردید

طوفان و گردباد سهمگین، کانزاس آمریکا را درنوردید. تصاویری از لحظه شروع این طوفان را در ادامه می‌بینیم.

دریافت 13 MB

دیگر خبرها

  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • فیلم/گردباد سهمگین ایالت تگزاس آمریکا را در نوردید
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند