Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@03:46:40 GMT

قیمت طلای سرخ کاهش می‌یابد؟

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۴۰۲۵

قیمت طلای سرخ کاهش می‌یابد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران، از ثبات قیمت طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۶ میلیون تومان و حداکثر ۱۲ میلیون تومان است.

وی افزود: بنابر آمار ۴ ماهه گمرک ۵۱ تن و ۹۶ کیلو زعفران به بازار‌های هدف صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میری با اشاره به اینکه بازار زعفران در رکود به سر می‌برد، بیان کرد: شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و عرضه ۶۰ تن زعفران از سوی سازمان تعاون روستایی در پایان فصل موجب شده است تجار داخلی و خارجی ریسک نکنند، در صورتی که با رفع مشکل عرضه زعفران از سوی سازمان تعاون روستایی می‌توان به بهبود صادرات تا فصل برداشت امیدوار بود.

این مقام مسئول قیمت هر کیلو زعفران پوشال را ۶ تا ۷ میلیون تومان، زعفران سرگل ۷ تا ۸ میلیون تومان، زعفران ردیف نگین ۸ تا ۹ میلیون تومان و زعفران نگین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تن اعلام کرد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: اگر سازمان تعاون روستایی اقدام به توزیع ۶۰ تن زعفران در بازار نکند، پیش بینی می‌شود که قیمت زعفران به سبب تعادل عرضه و تقاضا افزایش یابد.

وی درباره آینده بازار زعفران بیان کرد: تا پایان فصل برداشت نمی‌توان پیش بینی دقیقی راجع به بازار زعفران داشت.

میری با اشاره به مشکلات پیش روی صادرات زعفران افزود: با توجه به خروج غیر قانونی زعفران از مرز‌های کشور و بازگشت ارز به سامانه نیما که حدود ۲ میلیون تومان هزینه برای صادرکننده در بردارد ، امکان رقابت صادرکنندگان با قاچاقچیان وجود ندارد.

به گفته وی، با وجود آنکه قاچاقچیان هر کیلو زعفران را ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار ارزانتر می‌خرند، صادرکننده نمی‌تواند به رقابت با آ‌‌ن‌ها بپردازد، درحالیکه با رفع مشکل بازگشت ارز، می‌توان به رشد ۲ برابری صادرات امیدوار بود.

نایب رئیس شورای ملی زعفران در پایان تصریح کرد: با وجود آنکه زعفران یکی از محصولات استراتژیک در کشور به شمار می‌رود، از این رو انتظار می‌رود مسئولان برای بازگشت ارز به جای اختلاف سامانه نیما، کارمزد بگیرند تا ۱۵۷ هزار خانوار کشاورز دچار مشکل نشود.

پربیننده ترین کفش ۴۰ درصد گران شد حجم تجارت ایران‌و‌ترکیه باید دو برابر پارسال شود/ افت صادرات ابتدای سال جبران شد تکذیب واردات آناناس از ونزوئلا در قبال صادرات بنزین چالش‌های مقابله با خودروهای شوتی فروش میلیونی مبلمان در «دیوار فروشگاه‌ها»

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: زعفران قیمت زعفران صادرات زعفران طلای سرخ زعفران ایرانی زعفران نگین قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت میلیون تومان کیلو زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۴۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند

به گزارش صدای ایران از تسنیم،سیرنزولی قیمت‌ها درحالی در بازار ارز ادامه دارد که هم اکنون قیمت دلار در بازار تهران به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته است.

دلار فردایی نیز بین دلال‌ها در کانال ۶۱ هزار تومان معامله م‌شود.

فعالان بازار ارز می‌گویند خیال بازار از تنش‌های سیاسی راحت شده و به همین دلیل درحال تخلیه هیجانات هفته‌های قبل است.

بازاری‌ها می‌گویند از دیروز جو بازار کاملا فروشنده است و خریداری حاضر به خرید در این قیمت‌ها نیست؛ خریداران دست نگه داشته‌اند تا در قیمت‌ها پایین‌تر خرید کنند.

دیگر خبرها

  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ قیمت طلا و سکه باز هم ریخت
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۵ اردیبهشت ماه