Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان استرالیایی در حال کار روی یک روش آنتی بادی (پادتن) درمانی برای درمان و پیشگیری از ویروس کرونا هستند. محققان می‌گویند این روش به ویژه در افراد مسن و آسیب پذیر کارایی دارد.

بر این اساس، دانشمندان در این تحقیقات روی شاخک‌های ویروس کرونا (اسپایک) کار می‌کنند که ویروس برای ورود به سلول از آن استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان می‌گویند اگر این روش به نتیجه برسد منجر به افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن در مبارزه با ویروس کرونا می‌شود.

محققان در این روش با کمک آنتی بادی‌ها باعث غیرفعال شدن شاخک‌های ویروس می‌شوند و در نتیجه آن ویروس دیگر نمی‌تواند وارد سلول‌های بدن انسان شود.

دانشمندان در تلاش هستند با تلفیق کردن دو آنتی بادی در محیط آزمایشگاهی، ویروس کرونا را غیرفعال کنند و می‌گویند تلفیق دو آنتی بادی می‌تواند مانع از وقوع جهش‌های احتمالی در ویروس کرونا شود؛ اگر این روش با موفقیت انجام شود دیگر ویروس کرونا نمی‌تواند سلول‌های انسان را آلوده کند. دانشمندان امیدوارند این روش در مقابل همه ویروس‌های جهش یافته کرونا به درستی عمل کند.

یکی از دانشمندان این طرح گفت: از میان میلیارد‌ها آنتی بادی، مستعدترین آن‌ها را در محیط آزمایشگاهی جداسازی کردیم و بسیار امیدواریم بتوانیم با توسعه این روش از آن برای درمان مبتلایان به کرونا استفاده کنیم.

مزیت روش تحت آزمایش این است که می‌توانیم از آنتی بادی درمانی، هم در درمان بیماران و هم در پیشگیری از بیماری بهره ببریم.

بیشتر بخوانید

تاثیرات مخرب ویروس کرونا بر مغز و راهکار‌هایی ساده برای جلوگیری

او افزود: به خصوص در افراد مسن که در برابر این بیماری آسیب پذیرتر هستند، می‌توانیم از آنتی بادی درمانی به عنوان روش پیشگیرانه استفاده کنیم. این روش می‌تواند باعث ایجاد پاسخ ایمنی سریع در آن‌ها شود همچنین کسانی که در مرحله نخست ابتلا به کرونا هستند نیز می‌توانند به راحتی از این روش بهره ببرند. در صورتی که بتوانیم این روش را توسعه دهیم، به راحتی می‌توانیم افراد مسن و کسانی که در مقابل ویروس کرونا آسیب پذیر هستند را واکسیناسیون کنیم.

با این حال، محققان استرالیایی تاکید دارند ما هیچ جدول زمانی مشخصی برای رسیدن  به نتیجه نهایی این روش درمانی ترسیم نکرده ایم، زیرا معتقدیم در حال حاضر مهم‌ترین نکته این است که بتوانیم به روشی مطمئن و ایمن برای درمان کرونا برسیم.

تاکنون بیش از ۲۵ هزار تن در استرالیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، تنها ۵۵۰ نفر جان خود را از دست داده اند؛ دولت استرالیا یکی از موفق‌ترین دولت‌های جهان در مبارزه با ویروس کرونا بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 آنتی بادی درمانی آنتی بادی ویروس کرونا برای درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۴۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، دکتر سید کاظم رضوی افزود: هیچ یک از کارکنان این مرکز غیرقانونی، تخصص پزشکی نداشتند و با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و همکاری دادستانی و پلیس اماکن، پس از طی مراحل قانونی، پملب انجام شده و مدارک موجود به مقامات قضایی و همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.
وی اظهار داشت: یکی از وظایف حوزه معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی حفظ سلامت آحاد جامعه است و برخورد بامراکز غیرمجاز و مداخله گر در امور درمانی در حوزه پزشکی با جدیت در دستور کار قرار دارد.
دکتررضوی از مردم درخواست کرد: ضمن خودداری از مراجعه به واحد‌ها و موسسه‌های غیرمجاز درمانی، هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد بدون صلاحیت در موضوع درمان را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • زالو درمانی؛ انجام بدهیم یا نه؟
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • زالو درمان می‌کند؟