Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در پی توافق مقامات امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط دوجانبه، مقامات ابوظبی و تل آویو اعلام کردند که قصد دارند در برپایی پایگاههای جاسوسی و گردآوری اطلاعات در یک جزیره یمن با یکدیگر همکاری کنند.

این پایگاه قرار است در جزیره «سقطری» بزرگترین جزیره در مجمع الجزایر یمن ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جزیره در منطقه ای استراتژیک که بر تنگه باب المندب مشرف است، واقع است.

گزارشها حاکی از آن است که یک هیأت نمایندگی مشترک اسرائیلی- اماراتی «اخیراً» جهت بررسی مکانهای احتمالی برای احداث این پایگاهها به این جزیره وارد شده اند.

گفته می شود که دو مکان در شرق و غرب این جزیره برای استقرار یک پایگاه انتخاب شده است.

هدف از احداث این پایگاهها جاسوسی و گردآوری اطلاعات از سراسر خلیج فارس و همچنین تنگه باب المندب و جنوب یمن به همراه خلیج عدن و شاخ آفریقا است.

این گزارش به نقل از یک مقام بلندپایه اریتره که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که تل آویو در سال ۲۰۱۶ ساخت بزرگترین پایگاه گردآوری اطلاعات در اریتره را با هدف دیده بانی الکترونیک نیروهای ائتلاف سعودی علیه یمن آغاز کرد.

در این گزارش قید شده است که مراکز دیده بانی رژیم صهیونیستی عملیاتهای شبه نظامیان حوثی در یمن و تحرکات دریایی ایران در منطقه و همچنین عبور و مرور دریایی و هوایی در منطقه جنوبی دریای سرخ را تحت نظر دارد.

کد خبر 5010307

منبع: مهر

کلیدواژه: اسرائیل امارات متحده عربی عادی سازی روابط با اسرائیل یمن ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی امارات متحده عربی عراق ایران مکانیسم ماشه دونالد ترامپ فلسطین عربستان سعودی عادی سازی روابط با اسرائیل لبنان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 روسیه ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۴۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منابع مصری: توپ در زمین اسرائیل است

یک منبع مطلع از روند مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه در واکنش به ادعاهای مقامات رژیم صهیونیستی برای مقصر جلوه دادن مقاومت فلسطین در مذاکرات، گفت اکنون توپ در زمین رژیم اشغالگر است.

به گزارش مشرق، یک منبع مصری در این باره گفت: توپ اکنون در زمین اسرائیل است و جنبش حماس خواستار شفافیت درباره برخی بندهای مذکور در پیش‌نویس توافق است.

طبق گزارش شبکه المیادین، این منبع مصری اعلام کرد: اسرائیل تا زمانی که حماس پاسخ خود را تحویل ندهد، هیئت خود را به قاهره نمی‌فرستد.

در همین راستا، رسانه‌های عبری زبان مدعی شدند که حماس پس از پایان مذاکرات شنبه پاسخ خود را ارائه نکرده است. این رسانه‌ها گزارش دادند: حماس اصرار دارد که به جای تضمین، بند پایان جنگ در توافق‌نامه نوشته شود.

رسانه‌ها امروز (یکشنبه) درباره نتایج دور مذاکرات روز گذشته در قاهره درخصوص دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا در غزه گزارش دادند هنوز توافقی حاصل نشده است. شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا به نقل از یک مقام ارشد حماس گزارش داد مذاکراتی که در قاهره از طریق میانجی‌گران مصری در حال انجام بود، روز شنبه بدون نتیجه پایان یافت و دور جدید آن امروز برگزار می‌شود. در آخرین جزئیات مربوط به مذاکرات قاهره برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه رسانه‌های مصری تاکید کردند پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بر سر آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در نوار غزه حاصل شده است.

منابع صهیونیستی شنبه جزئیاتی از توافق تبادل اسرا را که به جنبش حماس پیشنهاد شده است، منتشر کردند. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در این باره گزارش داد که پیش‌نویس توافق پیشنهاد شده به جنبش حماس دارای سه مرحله در عرض ۱۲۴ روز بوده و بخشی از آن شامل آزادی ۲۰ اسیر فلسطینی محکوم به حبس ابد در مقابل هر نظامی زن صهیونیست است.

همچنین «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید دارد که تغییری در اهداف جنگ ایجاد نشده است و این رژیم حل و فصلی را درباره رفح نمی‌پذیرد. او همچنین مدعی شده که این حمله «با یا بدون توافق» انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد
  • منابع مصری: توپ در زمین اسرائیل است
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • آخرین وضعیت مذاکرات آتش‌بس میان حماس و اسرائیل در قاهره
  • بعد از موافقت حماس، رسیدن به آتش‌بس «چند روز» طول می‌کشد
  • اسرائیل یک هفته به حماس فرصت داد؛ توافق یا حمله به رفح؟
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • حمله حزب الله به مرکز تجمع نظامیان و پایگاه جاسوسی صهیونیست‌ها