Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر این کار امام حسین علیه السلام نبود، هیچ چیز نبود. لذا این را باید محکم نگاه داشت. و الا این نباشد، نه ما هستیم و نه اسلام. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله عزیزالله خوشوقت رحمه‌الله علیه توصیه‌های مهم و سخنان گهرباری در خصوص برگزاری مراسم جشن و شادی و همچنین مجالس روضه عزاداری عنوان فرموده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان بارها در جلسات خود و یا در دیدارهای عمومی با مردم تأکید داشتند که در عبادت‌ها به درگاه خدای متعال و عرض ارادت به محضر اهل بیت علیهم السلام باید جانب ادب، خلوص و تواضع رعایت شود تا ان‌شاءالله مورد قبول درگاه حضرت حق قرار بگیرد.

خبرگزاری تسنیم در ایام عزاداری ماه محرم، به بازخوانی بخش‌هایی از سخنان ارزشمند آن عالم بزرگ دینی پرداخته است.

برای ذکر مصیبت امام حسین علیه‌السلام جمع شوید

اقامه عزای امام حسین علیه السلام هر جا که چادر و پرچم عزا زدند و نیتشان واقعاً این است که می‌خواهند اقامه عزا کنند، جای خوبی است. اما خدای ناکرده، یک وقت، برای بازی و طبل و سنج و ارگ دور هم جمع نشوند. بلکه برای ذکر مصیبت امام حسین علیه السلام و گریه و عزا جمع شوند. این خیلی خوب است.

از اول زندگی انسان تا امروز، یک چنین مصیبتی اتفاق نیفتاده است؛ بی‌نظیر است، کم‌نظیر نیست!

 

بیشتر بخوانید: وقایع روز ششم محرم| اولین محاصره فرات و دعوت حبیب‌بن مظاهر از طایفه بنی‌اسد

 

آثار قیام حضرت سیدالشهدا علیه السلام

اوضاع (امت اسلام) به جایی رسیده بود و خطر حذف اسلام آن قدر نزدیک شده بود که اگر این اتفاق نمی‌افتاد، بنی‌امیه همه اسلام را از بین می‌بردند. قرعه به نام امام حسین علیه السلام افتاد. خدا هم به ایشان شرایطش را داده بود. ایشان هم خوب وظیفه‌اش را انجام داد و تا امروز برکات و آثارش نصیب ما هم شده است.

اگر این کار امام حسین علیه السلام نبود، هیچ چیز نبود. لذا این را باید محکم نگاه داشت. و الا این نباشد، نه ما هستیم و نه اسلام. این دستور خداست؛ طراحش خدا بود. غیر از این نمی‌شد. باید کاری انجام می‌گرفت که با همه انسان‌ها سر و کار داشته باشد. این، کار با عاطفه است؛ پول نمی‌خواهد، هیچ چیز نمی‌خواهد. یهودی‌ها گریه می‌کنند، مسیحی‌ها گریه می‌کنند، مسلمان‌ها گریه می‌کنند، بی‌دین‌ها هم گریه می‌کنند. خدا چنین برنامه‌ای پیاده کرد.

کشتی نجات

لذا شما می‌بینید مسجد هست، (برای خیلی‌ها) فایده‌ای ندارد. قرآن هم هست، فایده ندارد. اما این کار (عزای امام حسین علیه السلام) همه را راه می‌اندازد؛ حتی دزد و جنایتکار و عرق‌خور و قمارباز، همه با یک پیراهن مشکی و یک زنجیر راه می‌افتند و محرم که تمام می‌شود، در تور امام حسین می‌افتند؛ توبه می‌کنند و نماز و روزه و همه چیز را شروع می‌کنند.

دوباره سال آینده، عده‌ای دیگر در تور امام حسین می‌افتند و این ادامه دارد. لذا بر ماست که این (عزاداری برای امام حسین علیه السلام) را حفظ کنیم.

انتهای پیام/

R1522/P/S4,37/CT2 واژه های کاربردی مرتبط موکب تسنیم امام حسین (ع) ماه محرم بیشتر بخوانید... وقایع روز هشتم محرم/از جمع شدن مردان کوفه برای حمله به امام حسین(ع) تا سقایی حضرت عباس(ع) قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... وقایع روز هشتم محرم/از جمع شدن مردان کوفه برای حمله به امام حسین(ع) تا سقایی حضرت عباس(ع) واژه های کاربردی مرتبط موکب تسنیم امام حسین (ع) ماه محرم پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ وقتی "حاج قاسم" روضه می‌خواند/ روایت "شهید سلیمانی" از رؤیای صادقانه شهیدی و ملاقاتش با امام حسین(ع) ۲ نگاهی به زندگی تنها پیامبر زن ۳ کرونا مغلوب «آنتونیو باندراس» شد ۴ امرالله احمدجو: عشق میرباقری به اهل‌بیت، "مختارنامه" را ماندگار کرد/ ماجرای دادکشیدن سر خسرو شکیبایی ۵ مداحی بنی‌فاطمه در شب ۶ ماه محرم ۹۹ ۶ روایت امام سجاد (ع) از ابراز وفاداری «طفلان مسلم» به اباعبدالله ۷ وقایع روز هشتم محرم/از جمع شدن مردان کوفه برای حمله به امام حسین(ع) تا سقایی حضرت عباس(ع) ۸ ماجرای شروع به کار گروه بی نام از زبان جاسبی در برنامه "سرچشمه" مهمترین اخبار فرهنگی کارشناس موسیقی آیینی تأکید کرد: سبک اصیل مداحی موجب ارتباط مخاطب با شهدای کربلا می‌شود وقایع روز هشتم محرم/از جمع شدن مردان کوفه برای حمله به امام حسین(ع) تا سقایی حضرت عباس(ع) مهمترین اخبار تسنیم واکنش سخنگوی وزارت خارجه به خیال‌پردازی‌های پامپئو درباره بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران ارتش چین یک ناوشکن آمریکایی را از منطقه مانور خود بیرون کرد بیانیه ارتش لبنان درباره حادثه درگیری‌ جنوب بیروت/ حزب‌الله: درگیری «خلده» ارتباطی به ما ندارد جزئیات طرح گشایش اقتصادی مجلس/قادری: طرح دولت درآمدهای نفتی دولت آینده را پیشخور می‌کند الکاظمی: رابطه ما با ایران باید بر اساس منافع مشترک باشد/ در انتخابات کاندید نخواهم شد/ به نیروهای جنگی در عراق نیاز نداریم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موکب تسنیم امام حسین ع ماه محرم موکب تسنیم امام حسین ع ماه محرم امام حسین علیه السلام گریه می کنند ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۵۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، درب‌های دانشگاه از ساعت 10:30 برای حضور نمازگزاران محترم باز می‌باشد و شروع برنامه‌ها از ساعت 11 خواهد بود.

مجموعه هایی که این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران محترم حضور دارند:
• ارتباطات مردمی قوه قضائیه 
•  کمیته امداد امام خمینی(ره)
•  شهرداری تهران
• فرمانداری تهران

در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، به مناسبت شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام جعفر صادق (علیه السلام)، کتاب «نامه امام صادق (علیه السلام) به شیعیان» معرفی می‌شود.

این نگاشته‌ سراسر موعظه را که دستورالعمل اعتقادی اخلاقی شیعه است، حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) تفضل فرموده، دست بر قلم برده و همچون پدری مهربان برای فرزندانش نوشته و برایشان فرستاده است.

کتاب «نامه امام صادق علیه السلام به شیعیان» را محمدباقر انصاری گردآوری و انتشارات دلیل ما آن را منتشر کرده است.
نمازگزاران محترم می‌توانند این کتاب ارزشمند را با 30 درصد تخفیف در غرفه کتاب آدینه تهیه نمایند.

مهد معارفی آدینه و کانون دانش آموزی در نماز جمعه تهران هر هفته میزبان کودکان و نوجوانان دختر و پسر در بخش‌های مختلف، قرآنی، علمی، مهارتی، بازی و سرگرمی هستند.

فرصت استفاده از مشاوره ازدواج، خانواده و کودک توسط متخصصین «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه برای نمازگزاران محترم فراهم است.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهادت امام جعفر صادق (ع) ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تسلیت
  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد
  • (عکس) آتش‌سوزی مهیب در امام‌زاده ابراهیم شفت
  • بیداری آزادی‌خواهان جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی است
  • مسجد و مدارس در روز شهادت امام صادق (ع) به هم می‌پیوندند
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳