Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@15:04:10 GMT

تویسرکان؛ شهری که پارک ماشین در آن ممنوع است

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۵۲۱۷

تویسرکان؛ شهری که پارک ماشین در آن ممنوع است

گروه استان‌ها-تویسرکان از بافت شهری و یک خیابان اصلی طولی شکل از ابتدا تا انتهای شهر برخوردار است٬ به شدت از کمبود مکان مناسب برای پارک خودروها رنج می‌برد و سال‌هاست که از ساخت و ایجاد پارکینگ عمومی در آن خبری نیست! - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تویسرکان، گرچه تویسرکان یک کلانشهر برخوردار از زیرساخت‌های بزرگ تجاری و رفاهی نیست و جمعیت آن به کمی بیش از پنجاه هزار نفر می‌رسد اما در عین حال همچنان پس از گذشت سال‌های طولانی، بافت قدیمی خود در بخش خیابان‌های اصلی و معابر عمومی را حفظ کرده و با مشکل کمبود جا برای پارک خودروها دست به گریبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته‌ای که جلب توجه می‌کند این است که این شهر نه چندان بزرگ، در دو خیابان اصلی خود با ترافیک‌های همیشگی مواجه است که روند عبور و مرور عمومی برای خودروها را سخت کرده و این در حالی است که برخی موتور سواران متخلف به حجم خودروها افزوده می‌شوند و به دلیل کم عرضی پیاده روهای آن، بخش قابل توجهی از عابران از خیابان تردد می‌کنند!

اوضاع اما وقتی اسف بارتر می‌شود که می‌بینیم تعداد زیادی از مغازه داران در خیابان‌های اصلی تویسرکان و دست فروشان، پیاده‌روها را مانند ملک شخصی به اشغال لوازم و وسایل کسب خود تبدیل کرده و عبور و مرور مردم از پیاده‌روها را سال هاست با مشکلات جدی مواجه کرده‌اند!.

محدوده مرکزی تهران ظرفیت این حجم از خودرو را ندارد/افزایش ترافیک به دلیل کمبود پارکینگکمبود پارکینگ مشکل اصلی قم در خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی استکمبود پارکینگ در هسته مرکزی قم سبب نارضایتی مردم است

 

در چنین شرایطی گاهی در خیابان‌های اصلی دیده می‌شود که در یک مکان نه چندان بزرگ، پارک دوبله و سوبله وضعیتی را ایجاد کرده که احتمال بروز تصادف و سوانح ناگوار را بالا می‌برد و بازار جریمه خودروها داغ می‌شود!

در نبود پارکینگ عمومی مناسب برای توقف موقتی خودروها در تویسرکان برخی کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی از سوی مردم به صورت متمرکز و به صورت خود جوش به پارکینگ عمومی تبدیل شده‌اند و کسی هم به این وضعیت واکنش چندانی نشان نمی‌دهد!

امام جمعه تویسرکان با انتقاد از بالا بودن تعداد جریمه‌های خودروهای بومی و غیر بومی در سطح شهر تویسرکان از سوی راهور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان تصریح کرد: ظاهراً راهنمایی و رانندگی در تویسرکان به اداره جریمه و رانندگی تبدیل شده است!

حجت الاسلام مرتضی موحدی اظهار داشت: اداره راهور همچنان که از نامش برمی‌آید باید اول به راهنمایی و مدیریت بپردازد و در صورت لزوم اقدام به اعمال قانون و جریمه رانندگان بکند.

این در حالی است که به نظر می‌رسد نبود پارکینگ‌های عمومی مناسب و تخلفات زیاد از سوی بخش قابل توجهی از رانندگان نیز، دست راهور را برای مدیریت دائم اوضاع ترافیکی بدون اعمال قانون و جریمه، بسته و به گفته سرهنگ خزایی، مدیر راهور تویسرکان، گاهی اوقات چاره‌ای جز اعمال قانون و جریمه رانندگان متخلف وجود ندارد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تویسرکان اما یک سال پیش از این، از طرح‌های کارشناسانه شورای شهر برای روان شدن ترافیک درون شهری و احداث خیابان موازی با یکی از خیابان‌های اصلی تویسرکان سخن گفته بود اما اکنون پس از گذشت بیشتر از یک سال همچنان هیچ اثری از آغاز مراحل اجرایی این طرح دیده نمی‌شود.

مسعود حمیدیان همچنین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان از لزوم انتقال ساختمان کنونی شهرداری تویسرکان به مکان مناسب دیگر و تبدیل ساختمان کنونی شهرداری به پارکینگ طبقاتی خبر داده بود که البته هرگز این طرح اجرایی نشد.

با چنین اوضاع و احوالی، روند اجرای طرح ساخت پارکینگ طبقاتی تویسرکان در یکی از خیابان های فرعی با کندی غیر معقولی پیش می‌رود و طرح پیاده رو سازی بخشی از خیابان شهدا به سوی میدان امام خمینی(ره) به عنوان میدان اصلی شهر نیز همچنان در مرحله سخن گفتن باقی مانده است.

گرچه تویسرکان یک شهر بزرگ نیست اما مشکلات ترافیکی و عبور و مرور عمومی مردم و خودروها در آن یک مشکل قدیمی و بزرگ است و اکنون پس از گذشت سه سال از فعالیت پنجمین شورای شهر تویسرکان بجز برخی بازگشایی معابر که گره‌های ترافیکی ایجاد می‌کردند و البته تلاش برای زیر بار ترافیک بردن طرح خوب و اثر گذارخیابان جنب پارک نبوت که به خیابان امین متصل می‌شود، شاهد برداشتن گام‌های اساسی و متحول کننده برای رفع مشکلات ترافیکی در تویسرکان نبوده‌ایم.

نکته جالب توجه آنکه طرح ساخت جاده کمربندی شمالی تویسرکان که سال‌ها چه درست و چه غلط به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای حل مشکلات ترافیکی درون شهری تویسرکان عنوان می‌شد و حتی مراحل اجرایی آن آغاز و از اندک پیشرفتی نیز برخوردار شد، اکنون اثر بخشی و لزوم احداث آن از سوی مازیار عبدی، رئیس کنونی شورای شهر تویسرکان زیر سوال رفته است!

انتهای پیام/749/ش

R41405/P/S6,75/CT7 بیشتر بخوانید... ظرفیت پارک خودرو در مبادی ورودی حرم منور رضوی افزایش می‌یابد جریمه یک میلیون ریالی پارک خودرو در جایگاه ویژه معلولان جزئیات پولی شدن پارک خودرو در ۱۳۰ هزار نقطه از خیابان‌های تهران قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ظرفیت پارک خودرو در مبادی ورودی حرم منور رضوی افزایش می‌یابد جریمه یک میلیون ریالی پارک خودرو در جایگاه ویژه معلولان جزئیات پولی شدن پارک خودرو در ۱۳۰ هزار نقطه از خیابان‌های تهران پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ هشداری که جدی گرفته نشد؛ احتمال افزایش چشمگیر بروز کرونا ۲ توضیحات بنیاد مستضعفان درباره اتفاقات روستای ابوالفضل اهواز ۳ معاون وزیر بهداشت: ۷.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا تامین می‌شود + فیلم ۴ گزارش| اعتراض متقاضیان طرح مسکن ملی؛ قیمت‌ها عادلانه نیست ۵ نماینده مردم اصفهان در مجلس: تعامل با دولت به معنای عدم استفاده از ابزارهای نظارتی و قانونی نیست ۶ طرح نذر خون در ایام محرم در هرمزگان اجرا می‌شود ۷ گیلان| عرضه سهام «دارا دوم» در بورس؛ استراتژی تشکیل صف خرید موجب افزایش قیمت سهام شد ۸ دولت ۴۰ هزار میلیارد تومان به قرارگاه سازندگی خاتم بدهکار است مهمترین اخبار استانها گزارش|کمیابی قند در نصف‌جهان از شایعه تا واقعیت؛ افزایش چراغ خاموش نرخ قند در سایه نبود نظارت دولت ۴۰ هزار میلیارد تومان به قرارگاه سازندگی خاتم بدهکار است عشاق حسین(ع) در گیلان به کوچه‌ها آمده‌اند+ فیلم نماینده مردم اصفهان در مجلس: تعامل با دولت به معنای عدم استفاده از ابزارهای نظارتی و قانونی نیست مهمترین اخبار تسنیم واکنش سخنگوی وزارت خارجه به خیال‌پردازی‌های پامپئو درباره بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران ارتش چین یک ناوشکن آمریکایی را از منطقه مانور خود بیرون کرد بیانیه ارتش لبنان درباره حادثه درگیری‌ جنوب بیروت/ حزب‌الله: درگیری «خلده» ارتباطی به ما ندارد جزئیات طرح گشایش اقتصادی مجلس/قادری: طرح دولت درآمدهای نفتی دولت آینده را پیشخور می‌کند الکاظمی: رابطه ما با ایران باید بر اساس منافع مشترک باشد/ در انتخابات کاندید نخواهم شد/ به نیروهای جنگی در عراق نیاز نداریم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خیابان های اصلی پارک خودرو شهر تویسرکان سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۵۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا در تهران قدیم خودرو‌ها وسط خیابان پارک می‌کردند؟

پارک خودرو در حاشیه خیابان اگرچه امروز یک تصویر آشنا برای همه شهروندان است، اما روزگاری در تهران رسم بود که رانندگان خودرو‌های خود را درست در وسط خیابان پارک کنند.

به گزارش همشهری آنلاین، این تصویر جالب از خیابان سعدی تهران به سمت میدان مخبرالدوله که در دهه ۳۰ ثبت شده است، قوانین شهری متفاوت آن روزگار را نشان می‌دهد. همان روز‌ها که اگرچه شمار خودرو‌ها بسیار کمتر بود، اما رانندگان باید برخلاف قوانین فعلی، خودرو‌های خود را در وسط خیابان پارک می‌کنند. موضوعی که اگرچه امروز هم در برخی معابر تهران مشاهده می‌شود، اما علت آن کمبود جای پارک حاشیه‌ای است.

دیگر خبرها

  • نجات راه‌سازی با اقدام به‌موقع دستگاه قضا
  • سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها به هر دلیلی ممنوع است
  • چگونه واگن‌ اسبی در دست‌انداز رضاشاه افتاد؟
  • کاشت ساختمان در پارک‌های تهران؛ ممنوع یا مجاز؟
  • چرا در تهران قدیم خودرو‌ها وسط خیابان پارک می‌کردند؟
  • پوکر هالند: ماشین گلزنی به موقع راه افتاد! (عکس)
  • تردد تهرانی‌ها در این مسیرها ممنوع!
  • تردد تهرانی‌ها در این مسیرها ممنوع
  • تردد تهرانی‌ها در این مسیرها ممنوع/ اعلام مسیرهای جایگزین
  • چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟