Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مهدی نامدار معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت:آزمون مرحله اول یازدهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو با موفقیت، روز سه‌شنبه ۴ شهریورماه ۱۳۹۹ به صورت مجازی و از طریق سایت باشگاه نانو برگزار شد و از ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانش آموز شرکت کننده، ۴۰۸ نفر به عنوان برگزیده کشوری انتخاب و استان کردستان با ۱۰۳ نفر برگزیده توانست رتبه اول کشوری را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در این المپیاد، آیناز رحیمی و محمد آرمند آبدارزاده هردو از ناحیه دو سنندج به ترتیب رتبه‌های اول و رتبه دهم، دلشاد قادری از ناحیه یک سنندج رتبه ۱۶ و عمر شریفی از مریوان رتبه ۱۷ کشوری را به کسب کردند؛ افزود: در مجموع ۳۱ نفر از دانش آموزان استان کردستان موفق به کسب رتبه‌ی دو رقمی (زیر ۱۰۰) شدند.

معاون آموزش متوسطه استان کردستان ادامه داد: همچنین استان آذربایجان شرقی با ۵۷ نفر برگزیده و استان تهران با ۳۸ نفر برگزیده به ترتیب به عنوان استان‌های دوم و سوم دست یافتند.

اوافزود: ۴۰۸داوطلبی که امتیاز بالاتری کسب کرده و موفق به کسب حداقل نمره ۱۵درصد شده‌اند به مرحله دوم راه پیدا کردند. 

نامدارگفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین برای حفظ سلامتی داوطلبان، آزمون مرحله اول یازدهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری به صورت مجازی برگزار شد. 

معاون آموزش متوسطه استان کردستان افزود:همچنین پیش از برگزاری آزمون اصلی، سه آزمون آزمایشی نیز به منظور آمادگی داوطلبان برای حضور در رقابت اصلی به صورت مجازی در مردادماه برگزار شد.

گفتنی است، المپیاد دانش‌آموزی نانو رویداد مورد تایید بنیاد ملی نخبگان است و در راستای تفاهم‏نامه میان سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، در سال جاری با همکاری و هماهنگی این دو نهاد برگزار شده است.

انتهای پیام/م

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی المپیاد نانو استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۵۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند

محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تهیه نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت : الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شده و قرار شده این الگو در یک برنامه سه ساله در همه مدارس پیاده شود.

وی افزود: از مهرماه امسال این الگو در ۲۰ درصد مدارس دولتی اجرا خواهد شد و در سال تحصیلی بعد ۴۰ درصد و سال بعد از آن هم ۴۰ درصد دیگر مدارس زیر پوشش این طرح خواهند رفت.

وی اضافه کرد: قرار شده مهر ماه امسال ۵۰ درصد مدارس غیردولتی و خاص هم بر اساس الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اداره شوند.

محمدی اشاره‌ای به آثار مثبت اعمال معدل امتحانات نهایی در نتیجه آزمون سراسری داشت و گفت: نتیجه اجرای این طرح در مناطق محروم به خوبی خود را نشان داد. به عنوان مثال در استانی مثل کرمانشاه در حالی که در گذشته هیچ رتبه برتری در کنکور نداشتیم، سال گذشته دو رتبه برتر کنکور و ۲۷ رتبه زیر ۱۰۰ و بیش از۲۷۰ رتبه زیر هزار داشتیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه بنا داریم امسال روی دو موضوع کیفیت بخشی به نظام آموزشی و تقویت مدارس دولتی به عنوان دو مطالبه اصلی مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و ترتیب تمرکز کنیم، گفت: در جهت کیفیت بخشی به نظام آموزشی برای بالا بردن معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرده‌ایم. 

وی اشاره‌ای هم به اجرای طرح شهید سید محمدسعید جعفری در استان داشت و گفت: در این طرح اردو‌های دانش‌آموزی به عنوان بستری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته و این طرح در نهایت شناسایی استعداد‌های دانش آموزان را دنبال می‌کند.

محمدی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در راستای تجهیز مدارس به امکانات ورزشی، گفت: در ۱.۵ سال گذشته قریب ۶۰ مکان ورزشی با هدف نهادینه کردن ساحت زیستی بدنی در مدارس استان کرمانشاه ایجاد شده است.

وی با اشاره به افزایش سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی شهرستان‌ها گفت: سهم آموزش و پرورش از اعتبارات عمرانی شهرستان‌ها از ۳۰ میلیارد تومان در سنوات قبل به ۱۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته رسید و امیدواریم در بودجه امسال شاهد توجه بیشتر به آموزش و پرورش در اختصاص بودجه باشیم.

کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش استان در سطح کشوری، کسب رتبه برتر شورای تحقیقات آموزش و پرورش و نیز رتبه برتر در اجرای پروژه مهر از مهمترین افتخارآفرینی‌های دستگاه تعلیم و تربیت استان کرمانشاه در سال گذشته بود که محمدی از آنها یاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در کردستان
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم