Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید امیر مصباح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری سومین جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی استان گیلان، اظهار کرد: این دوره از جشنواره بزرگداشت یک عمر کار و تلاش استاد «حبیب الله پور یوسفی» برگزار می‌شود.

وی به تفاوت‌های جشنواره امسال با سال‌های گذشته اشاره و با بیان اینکه سومین دوره جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی گیلان در پنج مرحله برگزار می‌شود، افزود: مرحله نخست این جشنواره به انتشار فراخوان شرکت علاقه مندان در این جشنواره اختصاص یافته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخصصی‌تر شدن جشنواره علت کاهش آثار پذیرفته شده

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در این مرحله که آخرین مهلت ارسال طرح‌ها تا پایان تیرماه بوده، ۲۴ طرح به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، گفت: این تعداد طرح‌ها از سوی ۱۵ نفر ارسال شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۰ طرح مربوط به شهر رشت، چهار طرح شهر انزلی و یک طرح نیز مربوط به صومعه سرا است، تصریح کرد: پذیرش طرح‌های دارای کیفیت بالا و تخصصی‌تر کردن جشنواره علت پایین بودن تعداد طرح‌ها در مقایسه با سال‌های گذشته است.

مصباح با اشاره به اینکه طرح‌های ارسال شده در مرحله دوم جشنواره قرار دارند و توسط هیأتی از مدیران آموزشگاه‌ها در حال بررسی و ارزیابی هستند، افزود: بعد از پایان ارزیابی‌ها طرح‌های برتر به دبیرخانه جشنواره برای حضور در مرحله سوم معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه در مرحله بعدی استاد راهنمایی برای تکمیل طرح‌های برگزیده انتخاب خواهد شد، گفت: در مرحله چهارم طرح‌های تکمیل شده به دبیرخانه ارسال و جهت ارزیابی نهایی به هیأت داوران جشنواره ارجاع داده خواهد شد.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارزیابی و جمع بندی طرح‌ها ۳۰ مهر ماه امسال خواهد بود، بیان کرد: در پایان از سه اثر برگزیده و پنج اثر شایسته تقدیر طی مراسمی تجلیل خواهد شد.

نمایشنامه قوی به تولید اثر فاخر کمک می‌کند

وی با بیان اینکه امسال موضوع جشنواره دنیای معنوی و انسان معاصر، تأثیرات مدرنیسم بر زندگی و آزاد انتخاب شده است، گفت: ایجاد بستر مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت‌های هنری در قالب نمایشنامه نویسی برای هنرجویان آموزشگاه‌ها، ارج نهادن به آموزش هنر، معرفی و تعالی ارزش‌های والای هنر ایرانی و اسلامی، معرفی و تعالی ارزش‌های والای هنر ایرانی و اسلامی و استعدادیابی و شناسایی هنرمندان جوان و فعال از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.

مصباح با اشاره به اینکه استان گیلان در زمینه هنرهای نمایشی سابقه غنی داشته و هنرمندان زیادی را به حوزه نمایش و تئاتر کشور معرفی کرده است، گفت: یکی از برنامه‌های معاونت هنری و سینمایی ارشاد گیلان کیفی کردن اجرای نمایش‌ها است و قطعاً داشتن یک نمایشنامه خوب و دارای محتوای غنی به این موضوع کمک خواهد.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته تلاش شده تا با برگزاری این جشنواره فرصت برای جوانان علاقه مند در جهت ارائه آثار فراهم کنیم، اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های مهم برای هنر و هنرمند، دیدن شدن است و برگزاری این جشنواره‌ها به معرفی توانمندی‌ها، ظهور و بروز استعدادهای جدید و جوان کمک می‌کند.

مصباح تأکید کرد: نگارش یک نمایشنامه دارای اصول استاندارد و با کیفیت بالا به تولید یک اثر فاخر و تأثیر گذار در حوزه نمایش و تئاتر و حتی فیلم کمک می‌کند موضوعی که ما با برگزاری جشنواره آموزشگاهی نمایشنامه نویسی به دنبال رسیدن به آن نقطه هستیم.

کد خبر 5010196

منبع: مهر

کلیدواژه: نمایشنامه نویسی محرم 99 هفته دولت ویروس کرونا مراسم عزاداری ماه محرم شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه شهرکرد گرگان قزوین بیرجند نمایشنامه نویسی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۵۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی

با توجه به اهمیت و نقش برجسته دانشجویان در توسعه علمی و پژوهشی کشور، پژوهشکده حقوق و قانون ایران با هدف تشویق و پشتیبانی از دانشجویان حوزه حقوق در مراحل پایانی تحصیلات دانشگاهی، تصمیم به برگزاری نخستین جشنواره ملی پایان نامه برتر حقوقی گرفته است. این جشنواره با هدف تشویق دانشجویان به ارائه پایان نامه‌های با کیفیت و ارزشمند در حوزه حقوق، ترویج فعالیت‌های پژوهشی در این زمینه و شناسایی و تقدیر از بهترین پایان نامه‌های دانشجویی در سطح کشور برگزار می‌گردد.

محورهای موضوعی جشنواره حقوق بین الملل و گرایش های مرتبط حقوق خصوصی و گرایش های مرتبط حقوق عمومی و گرایش های مرتبط حقوق کیفری و گرایش های مرتبط شرایط حضور در جشنواره فقط دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ از پایان نامه و رساله خود دفاع کرده یا دفاع خواهند کرد، می‌توانند در این جشنواره شرکت نمایند. پایان نامه باید در محورهای موضوعی جشنواره باشد. پایان نامه باید از نظر اصالت و اختصاصی بودن تایید شده باشد. هر دانشجو فقط می‌تواند یک پایان نامه را برای ارزیابی ارسال کند. پایان نامه باید به زبان فارسی باشد. پایان نامه باید حاوی تمامی بخش‌های مربوطه از جمله صفحه‌ عنوان، فهرست مطالب، متن اصلی، جداول، تصاویر و فهرست منابع باشد. هیچ تغییری در پایان نامه پس از ارسال آن برای ارزیابی مجاز نمی‌باشد. هیچ پایان نامه‌ای پس از گذشت مهلت ارسال، برای ارزیابی مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت. فرآیند انتخاب برگزیدگان ارزیابی پایان نامه‌ها توسط هیات داوران انتخاب پایان نامه‌های برتر از بین مجموعه ارسالی. اعلام نتایج و تقدیر از برگزیدگان. دبیران علمی جشنواره

تقدیر از برگزیدگان جشنواره

پایان نامه‌های برگزیده از هر محور موضوعی مورد تقدیر قرار گرفته و به نویسندگان آن‌ها «تندیس پایان نامه برگزیده» اهدا می‌شود. همچنین، پایان نامه‌هایی که موفق به کسب امتیاز لازم شده‌اند، توسط انتشارات پژوهشکده حقوق و قانون ایران به صورت کتاب، چاپ خواهند شد.

زمان بندی جشنواره مهلت ارسال مقالات: ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ اتمام مراحل داوری: ۱۵ آبان ۱۴۰۳ اعلام برگزیدگان و تقدیر از آنان: آذر ۱۴۰۳ راه های ارتباطی با دبیرخانه جشنواره شماره تماس: ۶۳۸۷۰۰۰۰ (داخلی ۷) فضای مجازی (تلگرام، واتساپ و ایتا): ۰۹۹۶۱۱۲۵۵۶۵ ایمیل: info@illrc.ac.ir

دیگر خبرها

  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • اختتامیه هشتمین جشنواره طنز پهلو در فومن برگزار شد
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • میزگرد تخصصی مهر گیلان برگزیده جشنواره در مسیر انتخاب شد
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد