Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اتحادیه پارلمان عربی شب گذشته در بیانیه ای از جامعه جهانی و سازمان ملل متحد خواست که مانع از مداخلات ترکیه در امور سوریه شود و برای جلوگیری از تجاوزات آنکارا اقدامات قاطعی انجام دهد.

اتحادیه پارلمان عربی رفتارها و تجاوزگری ترکیه در خاک سوریه را محکوم کرده و آن را مغایر با قوانین بین‌المللی دانست و از پارلمان‌های عربی خواست مواضع مستحکمی در مخالفت با تجاوزات آنکارا اتخاذ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتحادیه حمایت کامل خود را از سوریه در دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت و شهروندان این کشور اعلام و خاطرنشان کرد: این مداخلات [ترکیه] منطقه را به سوی بی ثباتی بیشتر سوق می‌دهد، در شرایطی که جهان در حال مقابله با کرونا است.

درخواست اتحادیه پارلمان‌های عربی ساعاتی پس از آن روی می‌دهد که "بشار الجعفری" نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در نشست مجازی شورای امنیت که درباره وضعیت انسانی در سوریه برگزار شد، گفت: رژیم ترکیه از آب آشامیدنی به عنوان یک سلاح جنگی علیه مردم غیرنظامی در حسکه استفاده می‌کند چرا که آنها اشغال سرزمینشان را نمی‌پذیرند.

الجعفری با تاکید بر اینکه یک میلیون شهروند حسکه و اطراف آن تشنه هستند و از نبود آب برای بیش از ۲۰ روز رنج دیده‌اند، اظهار کرد: نیروهای اشغالگر ترکیه و گروههای تروریستی وابسته به آنها، بیش از ۱۶ بار آب را از ایستگاه علوک و سرچشمه‌های آن قطع کردند.

کد خبر 5010371

منبع: مهر

کلیدواژه: پارلمان عربی ترکیه سوریه جامعه جهانی ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی امارات متحده عربی عراق ایران مکانیسم ماشه دونالد ترامپ فلسطین عربستان سعودی عادی سازی روابط با اسرائیل لبنان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 روسیه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۶۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد

رئیس حزب حاکم «رویای گرجستان» در واکنش به قطعنامه مصوب پارلمان اروپا علیه گرجستان بیان کرد: قطعنامه پارلمان اروپا غیرقابل‌قبول، ناعادلانه و توهین‌آمیز است و همچنین حاوی ترفندی است که اشاره به امکان تجدیدنظر در رژیم بدون ویزا دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ایراکلی گاریباشویلی» رئیس حزب حاکم «رویای گرجستان» در واکنش به قطعنامه مصوب پارلمان اروپا در خصوص پیش‌نویس قانون «شفافیت نفوذ خارجی» بیان کرد: قطعنامه پارلمان اروپا غیرقابل‌قبول، ناعادلانه و توهین‌آمیز است و همچنین حاوی ترفندی است که اشاره به امکان تجدیدنظر در رژیم بدون ویزا دارد.

وی با بیان اینکه مردم گرجستان به خوبی هدف از تصویب این قطعنامه را درک می‌کنند، گفت: می‌خواهم به مردم بگویم که «حزب خلق اروپا» دقیقاً با لابی‌گری «جنبش ملی» متحد اصلی خود در اروپا این قطعنامه شرم‌آور و ناعادلانه را اجرا کرد.

گفتنی است، حزب حاکم رویای گرجستان روز 3 آوریل پیش‌نویس قانونی را به مجلس این کشور ارائه کرده که قانون «شفافیت نفوذ خارجی» نام دارد.

طبق این قانون، سازمان‌های غیردولتی و رسانه‌های گرجستان که بیش از 20 درصد بودجه خود را از منابع خارجی تأمین می‌کنند، باید خود را به‌ عنوان نماینده خارجی یا «عامل تحت نفوذ خارجی» ثبت و معرفی کنند.

اتحادیه اروپا خواستار عدم تصویب این لایحه شده و اعلام کرد که لایحه نفوذ خارجی با اصلاحات دموکراتیکی که به منظور پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا لازم است، تضاد دارد.

شارل میشل رئیس شورای اروپا در شبکه اجتماعی ایکس هشدار داد که این لایحه گرجستان را از اتحادیه اروپا دورتر می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • تغییر در پیشنهاد آتش‌ بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • تغییر در پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود