Web Analytics Made Easy - Statcounter

گواهینامه استاندارد ملی ایران برای تولید ریل راه آهن و پروانه کاربرد علامت استاندارد این محصول از سوی نیره پیروز بخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اعطا شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گواهینامه استاندارد ملی ایران برای تولید ریل راه آهن و پروانه کاربرد علامت استاندارد این محصول طی آیین ویژه ای چهارشنبه 5 شهریور ماه از سوی نیره پیروز بخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان اعطا شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آیین با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت ، مرتضی جعفری معاون بازرگانی و بهره برداری راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان ، مهدی نصر معاون برنامه ریزی و توسعه ، حسین دیباجی مدیر کیفیت ، مرتضی شیرین پرور مدیر تحقیق و توسعه ذوب آهن اصفهان و محمود فرمانی مدیر کل استاندارد استان اصفهان ، در سالن اجتماعات سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد .

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این آیین گفت : ذوب آهن اصفهان به عنوان یک تولید کننده مهم فولادی کشور از توانایی بالایی برخوردار است و تولیدات این شرکت در سطح خاورمیانه و جهان مطرح است .

وی افزود : ریل تولید شده در ذوب آهن اصفهان در مدت کمی توانست استاندارد ریل ملی را پاس کند و این امر نشان دهنده کیفیت بالای این محصول است .

پیروزبخت اظهار داشت : نگرش نسبت به استاندارد باید تغییر کند و هرگز نباید نگاه اجباری به این مقوله داشته باشیم . همچنان که استاندارد ملی برای ریل نیز به صورت اجباری نبود بلکه این امر به صورت اختیاری و تشویقی صورت گرفت .

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ، تولید ریل را یک افتخار برای کشور دانست و گفت : با توجه به سابقه ای که در همکاری برای تدوین استانداردهای محصولات فولادی دارم ، از نقش پیشکسوتان در این امر آگاه هستم و از پیشکسوتان این عرصه دعوت کردم که در این مراسم حضور داشته باشند و خوشبختانه دو پیشکسوت ذوب آهنی ، مهندس منوچهر توفیقی و مهندس یلتقیان در اینجا حضور دارند.

مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت نیز در این مراسم ، استاندارد را زمینه ساز توسعه صادرات توصیف کرد و گفت : باید از مسئولین و تلاشگران ذوب آهن اصفهان تقدیر ویژه نمود که در شرایط سخت کنونی و با وجود مشکلات مختلف ، محصول مهمی همچون ریل را تولید کردند .

وی ، حرکت ذوب آهن اصفهان به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر را حاصل خبرگی در مدیریت این شرکت دانست و گفت : تولید ریل موجب افزایش حس خوداتکایی در کشور شد ، و مانع خروج ارز از کشور گردید .

معاون وزیر صمت با اشاره به سه بازدید خود از ذوب آهن اصفهان گفت : این شرکت تجهیزات بسیار پیشرفته ای برای تولید و تست ریل نصب نموده است و این امر تضمین کننده امنیت برای حمل و نقل ریلی است .

منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در این آیین گفت : اندیشه تولید ریل از سال 72 در ذوب آهن اصفهان وجود داشت و مرحوم دادمان نیز پی گیر تولید این محصول بود .

وی افزود : ترکیبی از تجربه و تعهد موجب شد تا این شرکت بتواند ، ریل استاندارد را تولید کند و هم اکنون این محصول در سبد محصولات ذوب آهن موجود است و در محورهای مختلف خط آهن کشور استفاده می شود .

مدیرعامل ذوب آهن ، فرایند تولید ریل را در سه بخش ، تولید شمش ، نورد محصول و تست ریل تشریح کرد و افزود : این شرکت برای تولید انواع ریل ، راه بسیار دشواری را طی نمود و امروز بر اساس استاندارد ، تلرانس این محصول میکرونی است .

یزدی زاده از مسئولین سازمان ملی استاندارد به جهت سرعت و کیفیت تدوین این استاندارد قدردانی کرد وابراز امیدواری نمود که ذوب آهن اصفهان بتواند دیگر محصولات فولادی مورد نیاز کشور را نیز تولید کند .

مرتضی جعفری معاون بازرگانی و بهره برداری راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی تولید ریل در کشور را یک اقدام مهم در جهت توسعه حمل و نقل ریلی توصیف نمود و گفت : امیدوارم به زودی شاهد صادرات این محصول باشیم .

محمود فرمانی مدیرکل استاندارد استان اصفهان در ابتدای این آیین ، گزارش روند اعطای پروانه کاربرد علامت استاندارد ریل راه آهن به ذوب آهن اصفهان را تشریح کرد و اظهار داشت : این شرکت تنها تولید کننده ریل در غرب آسیا است و امروز استانداردی را کسب می کند که به نظارت تمام دستگاه های متخصص مربوط به خود تدوین شده است .

وی با اشاره به پی گیری های سازمان ملی استاندارد تصریح کرد : در سالی که به عنوان جهش تولید نامگذاری شده است ، استاندارد سازی تولیدات ملی ، افتخاری برای کشور محسوب می شود.

انتهای پیام/

R1010113/P/S7,78/CT12 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ عرضه ۵ محصول ایران‌خودرو در طرح پیش فروش شهریور+اسامی خودروها و شرایط ثبت‌نام ۲ جزئیات طرح گشایش اقتصادی مجلس/قادری: طرح دولت درآمدهای نفتی دولت آینده را پیشخور می‌کند ۳ چرا "ترک فعل" زنگنه و آخوندی باید پیگرد قضایی شود؟ ۴ توضیحات بنیاد مستضعفان درباره اتفاقات روستای ابوالفضل اهواز ۵ افزایش ۷۳ درصدی سود خالص هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی شستا ۶ قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۶/۰۶؛آخرین قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شد ۷ اختصاصی|جزئیات هزینه تولید هر کیلوگرم گندم برای سال زراعی جدید منتشر شد+ جدول ۸ قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۰۶/۰۷| برنت ۴۵ دلار و ۵ سنت شد مهمترین اخبار اقتصادی جزئیات طرح گشایش اقتصادی مجلس/قادری: طرح دولت درآمدهای نفتی دولت آینده را پیشخور می‌کند هشدار درباره شوک جدید ارزی و افزایش شدید تورم با تک نرخی شدن ارز «معجزه آبخیزداری»| ارزانترین و موثرترین راه‌حل مشکل کم‌آبی سیستان و بلوچستان چیست؟ تدوین لایحه جدید برای قانون جامع آب/ ایران در ۴دهه اخیر کار بزرگی در بخش تولید مواد غذایی انجام داده است مهمترین اخبار تسنیم واکنش سخنگوی وزارت خارجه به خیال‌پردازی‌های پامپئو درباره بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران ارتش چین یک ناوشکن آمریکایی را از منطقه مانور خود بیرون کرد بیانیه ارتش لبنان درباره حادثه درگیری‌ جنوب بیروت/ حزب‌الله: درگیری «خلده» ارتباطی به ما ندارد جزئیات طرح گشایش اقتصادی مجلس/قادری: طرح دولت درآمدهای نفتی دولت آینده را پیشخور می‌کند نخست وزیر ژاپن استعفا می‌کند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران مدیرعامل ذوب آهن اصفهان استاندارد ملی تولید ریل برای تولید یزدی زاده راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۶۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه‌های مرکز مبادله کاملا استاندارد است

امتداد - سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: سکه‌های حراجی شده در مرکز مبادله از استاندارد‌های بانک مرکزی برخوردارند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد  «اصغر بالسینی» سخنگوی مرکز مبادله ایران گفت: سکه‌های ضرب‌شده و تحویل‌داده‌شده بانک مرکزی در حراج سکه مرکز مبادله ارز و طلای ایران،(تمام سکه، نیم‌سکه و ربع سکه بهار آزادی) ضرب بانک مرکزی هستند. همگی این سکه‌ها از استاندارد‌های بانک مرکزی برخوردارند و ایجاد شائبه در خصوص مشخصات آن‌ها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که از این حواشی سود می‌برند.وی افزود: سکه تمام بهار آزادی عرضه‌شده در مرکز مبادله ایران، ۸.۱۳۶ گرم است. دارندگان توجه داشته باشند عیار آن ۹۰۰ در هزار بوده و طرح روی سکه تمام بهار آزادی ضرب بانک مرکزی نیز تصویر امام خمینی (ره) و بارگاه امام رضا (ع) است.

بالسینی ادامه داد: طرح دو طرف سکه ربع و نیم بهار آزادی نام مبارک امام علی (ع) و بارگاه امام رضا (ع) است؛ عیار هر دو سکه ۹۰۰ در هزار است. وزن نیم‌سکه ۴.۰۶۸ گرم است و این عدد برای ربع سکه ۲.۰۳۴ گرم است.

وی اظهار داشت: عیار هر سه نوع سکه تحویل‌داده‌شده در مرکز مبادله ایران، ۹۰۰ در هزار و معادل ۲۱.۶ است. دارندگان این سکه‌ها مراقب افرادی باشند که با طرح مسائل واهی درباره عیار و کیفیت سکه تحویلی مرکز مبادله به دنبال سوءاستفاده هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت در این شهر
  • کارگران در سنگر کار و تولید نقش ارزنده در شکوه ایران دارند
  • تهران، بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • تهران بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت را داشته است
  • صنعتگران ذوب آهن اصفهان برای ایران قوی تلاش می کنند
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • سکه‌های مرکز مبادله کاملا استاندارد است