Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی دیدار رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نسبت به افزایش همکاری های مشترک این دو نهاد بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی»، مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، چهارشنبه، 5 شهریور با حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حمید شهریاری»، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این دیدار که در محل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، نسبت به همکاری‌های مشترک در زمینه فعالیت های وحدت بخش میان مذاهب اسلامی بحث و گفت‌وگو شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی در این نشست، ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: در سطح کشور بیش از 25 هزار و 500 کانون با رویکرد مسجدمحوری فعالیت می کنند و تاکنون ثمرات و برکات متعددی را شاهد بودیم به گونه ای که بسیاری از تربیت یافتگان در کانون ها که در واقع قطب فرهنگی هنری مساجد محسوب می شوند امروز در استان ها و شهرهای مختلف در دستگاه های مختلفی مشغول به فعالیت شده و از سرآمدان عرصه فرهنگ محسوب می شوند.     رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه فعالیت های ما متمرکز بر تربیت نیروهای متعهد و کارآزموده از گذرگاه مسجد است، تصریح کرد: به این منظور سال گذشته نخستین رویداد ملی (فهما) کلید خورد که ذیل برگزاری آن، نوجوانان و جوانان مسجدی در رشته های مختلف توانایی های خود را به نمایش گذاشتند. این رویداد در سطح ملی تاثیر به سزایی داشت چراکه در نوع خود اولین بود و در عین حال جامعه هدف آن را بچه های مسجد تشکیل می دادند.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی گفت: در حال حاضر نیز طرح ملی تابستانه (فهما) راه اندازی شده است که در قالب سه شبستان «فرهنگ»، «نوآوری» و «هنر»، با 12 رواق در سراسر کشور اجرا می شود.     وی ابراز امیدواری کرد:تعامل میان دو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، با توجه به گستردگی و تنوع فعالیت های دو مجموعه منجر به استحکام هرچه بیشتر فعالیت های عرصه تبلیغ به ویژه مولفه وحدت شود، موضوعی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است. پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد فهما مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی حجت الاسلام و المسلمین دکتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۶۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ضمن تأکید بر اهمیت کارها و اقدامات مجمع تقریب، آمادگی جامعه مدرسین برای همکاری با این مجمع را اعلام کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری، دبیرکل این مجمع نیز تقریب مذاهب اسلامی را از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام خمینی – قدس سره – و رهبری معظم انقلاب – مد ظله العالی – عنوان کرد و ضمن ارائه گزارشی از تحولات جهان اسلام، برخی از برنامه‌های مجمع تقریب را تشریح کرد.

گزارش تصویری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری