Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک کارشناس علوم قرآنی گفت: در ماه محرم و عزاداری «سید الشهدا (ع)» انتظار برای ظهور «امام زمان (عج)» بسیار دلنشین‌تر خواهد بود؛ لذا باید تلاش کنیم تا در گام اول با نیت خوب برای عزادرای و ایجاد محرمی متفاوت و درس‌های جدید از قیام عاشورا حرکت کنیم تا بتوانیم به رشد و تعالی دست یابیم. تاریخ انتشار: 11:30 - 07 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۰۹۸۴

محمد انصاری کارشناس علوم قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان در خصوص ارزش روز‌های جمعه گفت: روز جمعه که در اسلام از آن با نام سید الایام «سر آمد روزها» یاد می‌شود روزی است که در آن عبادت مورد تاکید قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضیلت روز جمعه از هنگام غروب آفتاب در روز پنجشنبه آغاز می‌شود، در این زمان عبادات و راز و نیاز ارزشمندتر از سایر روز‌ها شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه مطالب و گفت‌وگوهای مذهبی اینجا کلیک کنید

وی در خصوص ذکر روز جمعه اظهار کرد: یکی از مهمترین اعمال روز جمعه ذکر «صلوات بر محمد و آل محمد» است اهمیت این ذکر به حدی است که آیت الله بهجت نیز در خصوص این ذکر گفته اند «ما گشتیم و هیچ ذکری ارزشمند‌تر از ذکر شریف صلوات پیدا نکردیم»، این ذکر در بهترین روز هفته یعنی جمعه ثواب فراوانی خواهد داشت.

انصاری پیرامون سایر اعمال روز جمعه ابراز کرد: زیارت «امام زمان (عج)» از جمله اعمالی است که برای منتظران در روز جمعه مورد تاکید است، همچنین غسل بسیار مورد تاکید قرار گرفته تا حدی که «پیامبر (ص)» به «امیرالمومنین (ع)» تاکید کردند که اگر آب در دسترسشان برای غسل جمعه وجود نداشت بهتر است تا آب را خریداری کنند و غسل روز جمعه را بجا بیاورند چراکه بسیار فضیلت دارد. در برخی روایات آمده است کسی که ۴۰ جمعه غسل روز جمعه را بجا بیاورد بدن او در قبر نخواهد پوسید.

وی پیرامون جایگاه و ارزش نماز جمعه بیان کرد: نماز جمعه یکی از اعمال مهم در روز جمعه محسوب می‌شود، با توجه به اینکه در سوره جمعه به برگزاری نماز جمعه تاکید شده لذا به جرات می‌توان گفت که برگزاری نماز جمعه ثواب فراوانی را برای مومنان در پی دارد.

این کارشناس علوم قرانی با اشاره به آیات و روایت مطرح شده از سوی خداوند و «پیامبر (ص)» ابراز کرد: پیامبر (ص) در خصوص ارزش نماز جمعه می‌فرمایند «هرکسی ایمان به خدا و ایمان به روز قیامت دارد باید در روز جمعه به نماز جمعه برود»، این نشان می‌دهد اهمیت و جایگاه نماز جمعه بسیار مهم است.

وی در خصوص تعطیلی روز جمعه بیان کرد: روز جمعه به معنای تعطیلی نیست و هیچ روایاتی در این زمینه نیامده است تنها تاکید بر عبادت و نماز جمعه بوده به عبارت دیگر فعالیت کردن در کنار عبادت ارزشمند است و انسان‌ها مومن باید به این نکته توجه داشته باشند. برخی نیز معتقدند جمعه فراغ شدن مومنان از کار روزمره برای اقامه نماز جمعه است و در زمانی کوتاه برای جمع شدن مومنان در کنار هم خواهد بود. از آنجا که مومنان همیشه فعال هستند و هیچگاه از فعالیت باز نمی‌ایستند لذا می‌توانند در کنار کار به عبادت نیز بپردازد. نماز جمعه و عبادت در این روز وقت زیادی را از مومنان و افرادی که می‌خواهند به قرب اللهی نزدیک شوند نمی‌گیرد.

انصاری خاطرنشان کرد: در ماه محرم و عزاداری «سید الشهدا (ع)» انتظار برای ظهور «امام زمان (عج)» بسیار دلنشین‌تر خواهد بود؛ لذا باید تلاش کنیم تا در گام اول با نیت خوب برای عزادرای و ایجاد محرمی متفاوت و درس‌های جدید از قیام عاشورا حرکت کنیم تا بتوانیم به رشد و تعالی دست یابیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار مذهبی جمعه های انتظار روز جمعه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۶۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، فردا هفت اردیبهشت ماه، هفت میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برپا می‌شود.

بر این اساس مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی و مدیرکل تأمین اجتماعی استان در میز خدمت حضور خواهند داشت.

همچنین مدیرعامل جمعیت هلال آذربایجان‌غربی، شهردار منطقه 2 ارومیه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و نیز مسئول بسیج کارگران پاسخگوی سوالات و مسائل و مشکلات مردمی خواهند بود.

خطیب نماز جمعه فردا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • ماجرای طعم شیرین آخرین دعای کمیل شهید زین الدین
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • اورونوف، مهمترین اسلحه اوسمار برای انتقام