Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-06@16:05:40 GMT

یادداشت: دادگاه حق را به مسی می‌دهد یا بارسا؟

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۶۵۹۱

یادداشت: دادگاه حق را به مسی می‌دهد یا بارسا؟

اتلتیک در یادداشتی به این پرداخته که ادعای مسی علیه بارسا بر اساس قوانین اسپانیا از چه میزان اعتبار برخوردار است و در نهایت حق به او داده خواهد شد یا بارسلونا؟

به گزارش "ورزش سه"، نشریه اتلتیک در یک یادداشت سعی کرده به این سوال پاسخ دهد که ادعای مسی و تیم وکلای او مبنی بر اینکه ستاره آرژانتینی می‌تواند از بند موجود در قراردادش که به او اجازه می‌دهد در پایان هر فصل بدون پرداخت کوچک‌ترین وجهی بارسا را ترک کند استفاده کند در سیستم حقوقی اسپانیا از چه اعتباری برخوردار است؟ اتلتیک می پرسد آیا مسی موفق می شد یا در نهایت مجبور خواهد شد برای ترک بارسا 700 میلیون یورو بپردازد؟

 

 

اتلتیک برای پیدا کردن پاسخ این سوال به سراغ دو وکیل اسپانیایی رفته.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموروس یکی از این وکلا به اتلتیک گفت: " موضع بارسا بدون شک این است که تاریخ دقیق در قرارداد مشخص است و این تاریخ لزوماً ربطی به پایان فصل ندارد. آنها خواهند گفت که مسی می توانسته در روز 10 ژوئن و پیش از پایان فصل این تصمیم را بگیرد چرا که برای تصمیم گیر‌ی اطلاعات کافی درباره تیم و باشگاه را در اختیار داشته. تاریخ مشخص در قرارداد ساده ترین دفاع تیم وکلای بارسا است چرا که بر نص قرارداد استوار است. بر اساس قوانین اسپانیا اولین معیار دادگاه در تفسیر قانون نص صریح است. شکی نیست که وکلای بارسا از این استدلال استفاده خواهند کرد".

 

دومینگز دیگر وکیل اسپانیایی که با اتلتیک گفتگو کرده، در این باره گفت: " در اسپانیا یک اصل قانونی هست که می‌گوید وقتی بر سر تفسیر یک بند در قراردادی اختلاف باشد اولین گزینه متوسل شدن به نص صریح قرارداد است. متن قرارداد هم کاملاً روشن است. بازیکن باید تا قبل از 10 ژوئن به باشگاه اطلاع می داده".

 

اما مسی و تیم وکلایش مدعی هستند که به دلیل شرایط کرونا نمی‌توان به نص قرارداد پایبند ماند چرا که در آن تاریخ فصل هنوز به پایان نرسیده بوده؟ شانس موفقیت این استدلال در دادگاه چقدر است؟

 

 

آموروس می‌گوید تیم وکلای مسی در دادگاه روی این استدلال مانور خواهند داد. او در این باره گفت: " وکلای مسی سعی می‌کنند از بخش دوم همان بند استفاده کنند. ماده 1281 قانون مدنی اسپانیا می‌گوید که علاوه بر نص صریح قرارداد باید به نیت و قصد آن هم پردخت و این نیت و قصد حتی می‌تواند از نص صریح قرارداد مهمتر باشد. مسی می‌تواند بر این مبنی ادعا کند که او و بارسا زمانی که موافقت کردند تا چنین بندی به قرارداد اضافه شود قصدشان این بوده که او بتواند پیش از تصمیم گیر‌ی برای ماندن در بارسا یا خروج از این تیم فصل را به پایان برساند. در نتیجه منظور اصلی این بوده که مسی تا پایان فصل فرصت دارد که درباره آینده اش در بارسا تصمیم بگیرد".

 

اما دومینگز این استدلال را قبول ندارد و می‌گوید: " مسی می‌گوید به دلیل شرایط کرونا تاریخ این بند نباید به 10 ژوئن منحصر شود و این تاریخ باید جلوتر کشیده شود. باشگاه بوروفکس مسی را روز 25 آگوست دریافت کرده، بند قرارداد در 10 ژوئن منقضی می‌شود و فصل در تاریخ 30 ژوئن به پایان رسیده. یعنی بین تاریخ بند قرارداد و پایان فصل 20 روز فاصله هست. حتی اگر حرف مسی را بپذیریم که شرایط بحران کرونا باعث شده تغییراتی اساسی در پیش زمینه قرارداد بوجود بیاید باز هم مسی فکس را دیرتر از تاریخی که باید ارسال کرده چرا که پایان لیگ قهرمانان روز 23 آگوست بوده و با استدلال او هم فکس دو روز دیرتر به باشگاه ارسال شده. من واقعاً نمی دانم مسی چطور فکر می‌کند که در یک دادگاه می‌تواند بر اساس این استدلال بارسلونا را شکست دهد".

 

 

بارسلونا لیونل مسی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: بارسلونا لیونل مسی پایان فصل تیم وکلای نص صریح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۶۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیلی نگرانم فن دایک به رئال برود!

به گزارش "ورزش سه"، یک سال دیگر از قرارداد ویرژیل فن دایک با لیورپول باقی‌مانده و در شرایطی که یورگن کلوپ باشگاه را در پایان فصل ترک می‌کند، نگرانی‌هایی در مورد جدایی کاپیتان هلندی نیز شنیده می‌شود.

سونس در این رابطه گفت: «این هفته‌ها فن دایک را ناراضی‌تر از همیشه می‌بینم و خیلی پر سر و صدا شده است. چیزی که در تمام دوران حرفه‌ای‌اش نشان نداده بود. من فکر می‌کنم واضح است که خوشحال نیست. اسلوت (جانشین احتمالی کلوپ) باید فن دایک را در کنار خود داشته باشد. او کاپیتان است، اما فن دایک ممکن است او را دوست نداشته باشد. شاید تصور می‌کند که اسلوت مربی مناسبی برای لیورپول نیست و به همین دلیل او هم باید به تیمی دیگری برود.»

سونس ادامه داد: «من نگران این هستم که قرارداد فن دایک به زودی به پایان می‌رسد. در جولای او 33 ساله می‌شود و اگر ایجنتش با مدیر رئال مادرید تماس بگیرد، به سرعت او را می‌گیرند.»

دیگر خبرها

  • پیام کاپیتان بارسا: باید دو ساله تمدید کنید
  • بارسلونا با هافبک آرژانتینی قرارداد بست!
  • آغاز مذاکرات پرسپولیس برای تمدید قرارداد بازیکنان
  • خیلی نگرانم فن دایک به رئال برود!
  • استارت تمدید قرارداد بازیکنان استقلال
  • انتخاب عجیب برای جانشینی لواندوفسکی: داروین نونیز!
  • شکست سنگین بارسا؛ امضای کاتالان‌ها پای حکم قهرمانی کهکشانی‌ها
  • ضربه به غرور و حیثیت کاتالونیایی بارسا
  • دو گل اینیاکی ویلیامز مقابل ختافه روی دو پاس گل برادرش نیکو ویلیامز (ختافه 0-2 اتلتیک بیلبائو)
  • ژاوی، لواندوفسکی را برای فروش گذاشت!