Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه 33 هزار معلم تربیت بدنی معلم تربیت بدنی متخصص در مدارس وجود دارد اظهار کرد: 137 هزار و 500 نفر آموزگار پایه نیز در راستای کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی در 2 سال گذشته آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: از پایه اول تا پایه دوزادهم کتاب راهنمای معلم در نظر گرفته شده است، در این راستا جشنواره‌ای را تحت عنوان « تدوین محتوای درس تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی» برنامه ریزی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر کل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: 192 موضوعی براساس سرفصل‌های کتاب‌ راهنمای معلم شامل تمامی پایه‌ها در سه حیطه دانشی، مهارتی و آمادگی جسمانی در نظر گرفته شده است و برای هراستان به صورت تصادفی 6 موضوع تجویزی و 186 باقی مانده اختیاری را مشخص کردیم. یعنی هر استان می‌تواند علاوه بر 6 موضوع تجویزی مشخص شده، در 186 موضوع دیگر نیز تولید آثار داشته باشد.

وی بیان کرد: این جشنواره تحت عنوان تدوین محتوای درس تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی بوده و با توجه به شرایط کنونی کرونا بر اساس فعالیت‌های در منزل طراحی شده است. دبیرخانه تدوین محتوای درس تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی نیز استان خراسان شمالی است.

جعفری افزود: 2 هدف برای این جشنواره در نظر گرفته شده است، برای اینکه تمامی معلمان تربیت بدنی و پایه درگیر تدوین محتوای چندرسانه‌ای شوند، اعلام کرده‌ایم برترین آثار در سطح منطقه شناسایی و از آنان تقدیر به عمل آید. سپس برترین آثار به استان فرستاده شود تا داوری‌های لازم صورت گیرد. در نهایت از برترین آثار نیز در سطح استانی تجلیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آثار جشنواره در 6 موضوع تجویزی و 4 موضوع اختیاری تولید خواهند شد، با شناسایی معلمانی که در سطح استانی برترین آثار را تولید کرده‌اند، قصد داریم تیم تولید محتوایی را تشکیل دهیم که در کنار نفرات برتر از افراد خبره، کارشناس و متخصص استفاده شود، در چنین شرایطی شاهد تولید محتوای فاخر و بسیار خوبی خواهیم بود، این مجتوا به مرحله کشوری فرستاده خواهد شد.

مدیر کل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در جشنواره‌ تدوین محتوای درس تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی استان‌ها در زمینه تولید محتوا با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و در نهایت محتوای تولید شده توسط آنان در شبکه شاد، فضای مجازی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی مورد استفاده قرار خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تولید محتوا صورت گرفته و آثار در سطح استانی آماده شده و در حال ارسال به مرحله کشوری است. تمامی محتواهای تولید شده در حوزه تربیت بدنی و آمادگی جسمانی تا زمان بازگشایی مدارس یعنی 15 شهریورماه آماده می‌شود.

ارائه محتوای تربیت بدنی وفعالیت‌های ورزشی در کانال اولیا‌ و مربیان

جعفری با اشاره به ارائه محتوای تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی در شبکه اولیا و مربیان اظهار کرد: در راستای اجرای درس تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی، بسیاری از همکاران در تلاشند تا آگاهی دانش‌آموزان را افزایش دهند و آموزش‌ها را به آن‌ها ارائه بدهند، قطعا زمانی این امر محقق می‌شود که والدین نیز همکاری لازم را با معلمان داشته باشند، در چنین شرایطی لازم است والدین آگاهی و دانش لازم در حوزه تربیت بدنی داشته و نسبت به این درس مانند سایر دروس نیز حساس باشند.

وی ادامه داد: مطالبی را در راستای اجرای درس تربیت بدنی و ارزشیابی این درس، فعالیت‌های ورزشی آماده کرده بودیم به صورت چند رسانه‌ای شامل کلیپ، موشن گرافیک، پوستر، انیمیشن و غیره در حیطه دانشی، آمادگی جسمانی و فعالیت‌های ورزشی بود. علاوه بر کانال‌های حوزه تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و و پرورش و پرتال‌های مربوطه بارگذاری کردیم، با هماهنگی‌هایی که با انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش انجام شد، در یک فاصله زمانی کوتاه تمامی محتواهای تولید شده در اختیار دفتر این انجمن قرار گرفت.

مدیر کل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: انجمن اولیا و مربیان در شبکه شاد دارای کانال است و بیشتر والدین عضو آن هستند. مفاهیم آموزشی در راستای آگاهی سازی، افزایش و ارتقای دانش در اختیار والدین قرار خواهد می‌گیرند تا برای درس تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی اهمیت خاصی قائل شوند.

انتهای پیام/

31 / 320 مدیر کل دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش محمد جعفری محتوای آموزشی شاد حرکات ورزشی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: محمد جعفری محتوای آموزشی شاد حرکات ورزشی برترین آثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۶۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران

فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران با موضوعِ ویژه‌ی جوانی جمعیت و فرزندآوری منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان تهران با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران را آبان ماه در پردیس تئاتر تهران و شهرستان‌های استان برگزار می‌کند.

تئاتر ایثار در گلستان

موضوع ویژۀ این دوره جشنواره جوانی جمعیت و فرزندآوری است و استحکام بنیان خانواده با تأکید بر جایگاه زن، عفاف و حجاب،  تأکید بر هویت ملی ایرانی براساس سه عنصر اصلی مسلمان‌بودن، انقلابی‌بودن و عمق تاریخی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، تأکید بر امیدآفرینی و نشاط اجتماعی، موضوعات شهر و شهروندی با تکیه بر اخلاق،  معرفی و شرح زندگانی شخصیتهای مهم ملی، علمی و مذهبی، جهاد تبیین، ایثار و ارزش‌های جبهۀ انقلاب و مقاومت، آسیبهای اجتماعی،  ضرورت وحدت و یکپارچگی ملی، مذهبی و قومی و  جهش تولید با مشارکت مردم از دیگر اولویت‌های موضوعی این رویداد هنری هستند.

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران  شامل بخش مسابقه تئاتر استان تهران، ایثار، نهال (ویژۀ آموزشگاه‌های هنرهای نمایشی شهرستان‌های استان تهران)، تئاتر خیابانی، لبخند (آثار کمدی، طنز و نمایش‌های آئینی و سنتی)، تئاتر کودک و نوجوان، نمایشنامه‌نویسی و کارگاه‌های آموزشی است که تمامی بخش‌های جشنواره، به استثنای کارگاه‌های آموزشی، به شکل رقابتی برگزار می‌شود.

بر اساس گاه‌شمار جشنواره، گروه‌های متقاضی شرکت در جشنواره، تا 31 خردادماه فرصت دارند با مراجعه به درگاه تئاتر استان تهران در تارنمای ایران تئاتر (به آدرس Tehran.theater.ir) در این رویداد هنری ثبت نام کنند.
ارزیابی آثار این دوره از جشنواره تئاتر استان تهران 31 مرداد تا 9 شهریور خواهد بود  آثار برگزیده  از  25 شهریور تا 4 آبان در شهرستان‌‌ها اجرا خواهند شد.
بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران از 9 تا 16 آبان به دبیری امیرحسین شفیعی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی