Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@23:31:12 GMT

چند سال طول میکشد تا میلیاردر شوید؟

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۶۹۳۶

چند سال طول میکشد تا میلیاردر شوید؟

خبرگزاری آریا - بعضی کارآفرین‌ها در فکر راه اندازی کسب و کاری هستند که آن‌ها را یک شبه میلیاردر کند، در حالی که کارآفرین‌هایی وجود دارند که دهه‌ها تلاش می‌کنند تا بتوانند به جمع میلیاردر‌های دنیا بپیوندند.
طبق تحلیل صورت گرفته روی فهرست میلیاردر‌های سال 2020 وبسایت فوربس توسط شرکت انگلیسی OLBGT، معمولاً 21 سال طول می‌کشد که تا یک میلیاردر برای اولین بار ثروت خود را به میلیارد برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی، اما مانند مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، سرعت بیشتری در این مسیر داشته اند و برای بعضی هم مانند وارن بافت کمی بیشتر طول کشید تا توانستند ثروت خود را میلیاردی کنند.
با این حال، در فهرست میلیاردر‌های سال 2020 فوربس هیچ کس به سرعت پیر امیدیار، پایه گذار ای‌بی نتوانسته بود خود را به جمع میلیاردر‌های دنیا برساند. او بعد از گذشت تنها 3 سال از پایه گذاری این سایت مزایده‌ی آنلاین توانست ثروت خود را یک میلیارد کند.
در ادامه می‌خواهیم ببینیم برای بعضی از مشهورترین میلیاردر‌های دنیا چند سال طول کشید تا توانستند میلیاردر شوند.
تذکر: این رتبه بندی فقط میلیاردر‌های خودساخته‌ی فهرست میلیاردر‌های سال 2020 فوربس را شامل می‌شود که در ماه مارس منتشر شد. شرکت OLBG برای آنکه بداند برای هر کدام این چهره‌ها چقدر طول کشید تا میلیاردر شوند، سال پایه گذاری کسب و کار اصلی شان را از سالی که وبسایت فوربس آن‌ها را میلیاردر اعلام کرد، کم کرده است.
وارن بافت

وارن بافت فلسفه‌ی محافظه کارانه‌ای برای سرمایه گذاری دارد که شاید او را به ثروت زیادی رسانده باشد، اما روند کندی داشته است. برای بافت 23 سال طول کشید تا توانست میلیاردر شود.
ثروت فعلی: 72/5 میلیارد دلار
منبع ثروت: شرکت خوشه‌ای برکشایر هاتاوی
وارن بافت، سرمایه گذار مشهور ثروت خود را از طریق اداره‌ی شرکت خوشه‌ای برکشایر هاتاوی به دست آورده است. این شرکت مالک شرکت غذایی Dairy Queen و شرکت بیمه Geico است.
بیل گیتس

از زمان پایه گذاری شرکت مایکروسافت 12 سال طول کشید تا بیل گیتس توانستند میلیاردر شود.
ثروت فعلی: 113/6 میلیارد دلار
منبع ثروت: شرکت مایکروسافت
بیل گیتس 64 ساله غول نرم افزاری مایکروسافت را با دوست دوران دبیرستانش، پل آلن، در سال 1975 تأسیس کرد. این شرکت در سال 1986 یعنی یک سال بعد از عرضه‌ی عمومی سهامش، گیتس را میلیاردر کرد.
لری الیسون

لری الیسون 9 سال بعد از تأسیس شرکت اوراکل میلیاردر شد.
ثروت فعلی: 72/4 میلیارد دلار
منبع ثروت: شرکت اوراکل
لری الیسون 75 ساله، از پایه گذاران اوراکل، این شرکت را برای تولید و فروش پایگاه داده‌های مدیریت ارتباط با مشتری تأسیس کرد. الیسون که دو بار دانشگاه را رها کرده، حالا بیشتر به عنوان مردی خوشگذران و یکی از غول‌های حوزه‌ی فناوری شناخته می‌شود.
سرگی برین و لری پیج

برای سرگی برین و لری پیج، پایه گذاران گوکل 6 سال طول کشید تا میلیاردر شوند.
ثروت فعلی: برین 67/5 میلیارد دلار – پیج 69/3 میلیارد دلار
منبع ثروت: آلفابت، شرکت مادر گوگل
لری پیج و سرگی برین در سال 1998 در حالی که مشغول تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه استنفورد بودند، گوگل را پایه گذاری کردند. آن‌ها دهه‌ها در رأس آلفابت، شرکت مادر گوگل قرار داشتند، به طوری که پیج مدیرعامل شرکت و برین رئیس آن بود، تا آنکه در دسامبر 2019 از مقام خود کناره گیری کردند.
جف بزوس

جف بزوس نه تنها ثروتمندترین فرد دنیا است بلکه موفق شد رکورد کوتاه‌ترین زمان میلیاردر شدن را هم تقریباً بشکند. برای بزوس فقط 5 سال طول کشید تا میلیاردر شود.
ثروت فعلی: 183/1 میلیارد دلار
منبع ثروت: شرکت آمازون
جف بزوس 56 ساله در سال 1994 شغلی که در یک شرکت سرمایه گذاری در نیویورک داشت را رها کرد تا یک فروشگاه اینترنتی کتاب به راه اندازد. این شرکت که آمازون نام گرفت، به بزرگ‌ترین خرده فروشی دنیا بدل شد و در این راه، مدیرعاملش را به ثروتمندترین مرد دنیا تبدیل کرد.
مارک زاکبرگ

مارک زاکربرگ شاید 4 سال بعد از ثبت نام در دانشگاه هاروارد از آن فارغ التحصیل نشد، اما همانقدر طول کشید تا به جمع میلیاردر‌های دنیا بپیوندد.
ثروت فعلی: 87/9 میلیارد دلار
منبع ثروت: شرکت فیسبوک
مارک زاکربرگ 35 ساله شبکه اجتماعی فیسبوک را در اتاقش در خوابگاه دانشگاه هاروارد به راه انداخت. سهم 15 درصدی زاکربرگ از سهام شرکت فیسبوک او را به هفتمین فرد ثروتمند دنیا بدل کرده است، اما زاکربرگ گفته او و همسرش، دکتر پریسیلا چان قصد دارند بیشتر ثروت شان را ببخشند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میلیارد دلارمنبع ثروت میلیاردر های دنیا سال طول کشید تا میلیاردر ثروت خود پایه گذاری ثروت فعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۶۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ اشاره رهبر انقلاب به اعترضات دانشجویان دانشگاه‌های دنیا

رهبر انقلاب با اشاره به اعتراض دانشجویان دانشگاه‌های کشورهای خارجی و سرکوب آنها فرمودند: دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا، نه تخریب کردند، نه کسی را کشتند،نه جایی را آتش زدند اما آنطور آنها را سرکوب کردند

دریافت 9 MB

دیگر خبرها

  • تجمعات در آمریکا از روی انسانیت و عدالت خواهی است
  • معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است
  • ویدیو/ از طرح دغدغه‌های کارگران تا دوری از باندهای قدرت و ثروت
  • نماهنگ|شریک جرم
  • چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟
  • کدام کشورها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)
  • کدام کشورها بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ + اینفوگرافیک
  • فیلم/ اشاره رهبر انقلاب به اعترضات دانشجویان دانشگاه‌های دنیا
  • بی نیازی کشور به واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو با میدان داری چهارمحال و بختیاری
  • ببینید | پاسخ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد ثروت افسانه‌ای