Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنده از ممنوعیت برگزاری مراسم پیاده روی و تجمع در روزهای تاسوعا وعاشورای حسینی در این شهرستان به علت اعلامم وضعیت قرمز کرونایی خبرداد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ،حجت الاسلام سید محمود الهی نیا در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت برگزاری مراسمات در روز های تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: در ایام کرونا و در حالی که شهرستان لنده در وضعیت قرمز قرار دارد به این نتیجه رسیدیم که برنامه های این ایام با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از تمام هیئت‌ها و دسته‌جات عزاداری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در روزهای گذشته و برگزاری مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی در فضای باز مساجد و هیئت ها خاطرنشان کرد: در اکثر موارد موازین بهداشتی رعایت شده و در موارد جزئی نیز تذکر لازم به برخی هیئت‌ها و دسته‌جات داده شده تا مراقبت بیشتری را انجام دهند.   رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنده گفت: در محرم امسال به دلیل شیوع کرونا حضور دسته‌جات عزاداری را در بازار و محلات شهر شاهد نبودیم و در روزهای منتهی به تاسوعا و عاشورای حسینی نیز حرکت دسته‌جات در بازار ؛ میادین شهر و گلزار شهدا ممنوع می باشد.   وی در مورد شیوه تعیین‌شده برای انجام آیین‌های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا افزود: عزاداری در این ۲ روز هیچ تفاوتی با چند روز قبل از آن ندارد و هر هیاتی تنها مجاز است در فضای باز محیط پیرامون خود عزاداری کند و حق حرکت از یک نقطه شهر به نقطه دیگر را ندارد و این قانون برای هیات هایی که معمولا به امامزادگان یا گلزار شهدای گمنام مراجعه می‌کنند، نیز صدق می‌کند.   حجت الاسلام الهی نیا افزود: استفاده مستمر از ماسک برای همه شرکت کنندگان در مراسم عزاداری ماه محرم و صفر ضروری است و فاصله گذاری اجتماعی در همه مراحل این مراسم باید به نحو احسن رعایت شود. انتهای پیام/  

منبع: دانا

کلیدواژه: برگزاری مراسم دسته جات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۷۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، فرماندار چناران گفت: مردان متجاهر به کمپ شهرستان و زنان به مرکز نگهداری و بازپروری مشهد منتقل شدند.
محسن مه آبادی افزود: جمع آوری این افراد در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های مردمی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با خرده فروشان اجرا شده است.
فرماندار چناران گفت: این طرح با همکاری کلانتری‌های شهرستان و دستور قضایی با رعایت موازین شرعی، قانونی و رعایت حقوق شهروندی اجرایی شده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • راهپیمایی تکریم حجاب و عفاف در شاهرود برگزار می‌شود
  • چرایی برگزاری امتحانات پایه نهم در روزهای پنجشنبه
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان اردل + فیلم
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در دیواندره
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • برگزاری همایش پیاده روی در طبیعت بهاری
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران