Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@12:48:16 GMT

بازگشت کشتی ایرانی با بار آلومینا از ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۷۸۷۷

بازگشت کشتی ایرانی با بار آلومینا از ونزوئلا

به گزارش افکارنیوز،

منبع آگاه نوشت یک کشتی با پرچم ایران پس از تحویل محموله‌اش به سوپرمارکت ایرانی در ونزوئلا ، یک محموله آلومینا بارگیری کرد که نشان دهنده جدیدترین نشانه های همکاری نزدیک دو کشور تحت تحریم آمریکاست.

اخبار سیاسی- مشخص نیست که این محموله ها برای کیست و مقصد آن کجاست. بر اساس آمار موسسه ریفینیتیو ایکون، کشتی گلسان، یک کشتی باری با ظرفیت حمل 22 هزار و 882 تن محموله است که در حال حاضر در اقیانوس اطلاس به سمت شرق در حرکت است اما هنوز مقصدش بندر «لا گوایرا» مخابره می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو کشور عضو اوپک در ماه های اخیر روابط تجاری خود را افزایش داده اند. ایران در ماه آوریل برای حل مشکل کمبود بنزین ونزوئلا، 5 نفتکش به این کشور ارسال کرد و تجهیزاتی برای ازسرگیری فعالیت بزرگ ترین مجمتع پالایش نفت این کشور برای این کشور فرستاد.

مقامات تهران و کاراکاس مشخص نکرده اند که ونزوئلا چگونه پول این محموله های سوخت یا تجهیزات پالایش را پرداخت کرده است. اما مقامات امریکایی می گویند ونزوئلا در ازای این محموله طلا به ایران پرداخت کرده است.

تقویت روابط تجاری میان ونزوئلا و ایران، آمریکا را عصبانی کرده و در تلاش است تا مادارو را سرنگون و برنامه هسته ای ایران را بی اثر کند.

دولت ترامپ در ماه جاری میلادی محموله های نفتی 4 نفتکش به مقصد ونزوئلا را توقیف و یک شرکت چینی کمک کننده به ماهان ایر برای ارسال تجهیزات به ونزوئلا را تحریم کردند.

آلومینا، پودری است که از پالایش بوکسیت (هیدروکسید آلومینیوم) به دست می آید که ماده اصلی تولید آلومینیوم است.

واشنگتن بخش فلزات ایران از جمله شرکت های تولیدکننده آلومینیوم را تحریم کرده و مدعی است آنها به صنعت هسته ای و موشکی ایران مرتبط هستند.

آمارهای ریفینیتیو ایکون نشان می دهد گلسان در ماه می بندرعباس را ترک کرده و در اواخر ماه ژوئن به کاراکاس رسیده است.

به گفته دو منبع آگاه، این کشتی 14 هزار تن آلومینا حمل می کرده است.

* تهاتر محصولات غذایی بین ایران و ونزوئلا

به گزارش فارس، پیش از این رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی گفته بود: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و جلوگیری از ورود کالا پروتکل‌های تهاتر در دستور کار صادرات غیر نفتی قرار گرفت و اولین کشتی صادراتی محصولات غذایی و کشاورزی و تنقلات مانند چیپس، پفک، ماکارانی و دیگر محصولات غذایی به کشور ونزوئلا صادر می‌شود.

وی افزود: بخش خصوصی همچنین با واردات مواد اولیه محصولات صنعتی و غذایی و بخش کوچکی از محصولات کشاورزی ونزوئلا مانند انبه و آناناس در حال فعالیت است.

نورانی همچنین گفت: واردات مذکور ربطی به صادرات بنزین و نفت نداشته و بیشتر این واردات در مقابل صادرات مواد غذایی به کشور ونزوئلا بوده است. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ونزوئلا ایران ونزوئلا کشتی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۷۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد

به گزارش قدس آنلاین، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در مراسمی در کاراکاس به مناسبت روز جهانی کارگر گفت: ما در این دوره چهار ماهه (بازه زمانی بین ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴/ اوایل دی تا اوایل اردیبهشت)، بیش از دو میلیارد دلار ضرر داشتیم.

مادورو با رد «باج‌خواهی دائمی امپراتوری آمریکای شمالی»، مخالفان دولت از جناح «راست افراطی» از جمله ماریا کورینا ماچادو رهبر اپوزیسیون را متهم کرد که اعمال «تحریم‌های جدید» علیه شرکت نفت دولتی این کشور (Pdvsa) را از دولت آمریکا خواستار شده‌اند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با این حال اطمینان داد که «هیچکس و هیچ چیز» نمی‌تواند رشد اقتصاد و صنعت نفت این کشور را متوقف کند؛ رشدی که هر چند «با سرعت کمتر» از حد انتظار، در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ «حفظ شد».

در این راستا، مادورو پیش‌بینی کرد این کشور با اتکا به «تلاش‌های خود»، سال ۲۰۲۴ را با تولید نفت یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بست که در مقایسه با ۸۷۴ هزار بشکه در روز، در مارس گذشته (اسفند- فروردین)، افزایش ۳۷.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین افزود که در این کشور «الگوی اقتصادی متنوع و جدیدی متولد شده است که رشد آن را تضمین می‌کند» و «به تحریم‌ها و مجوزهای ایالات متحده وابسته نیست»، که «در نظر دارد یک مدل استعمارگری را تحمیل کند».

دولت آمریکا به تازگی (۱۷ آوریل/ ۲۹ فروردین) اعلام کرد که بخشی از تحریم‌های لغو شده بر نفت و گاز ونزوئلا را دوباره فعال می‌کند. این تصمیم واشنگتن پس از متهم کردن رئیس جمهوری ونزوئلا به عمل نکردن به تعهدهای انتخاباتی خود با رد صلاحیت ماریا کورینا ماچادو نماینده مخالفان اتخاذ شد.

به این ترتیب، مجوز عمومی ۴۴ (Licencia General ۴۴) که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر شده بود و به مدت شش ماه به کاراکاس اجازه داده بود تا نفت و گاز خود را در بازارهای بین‌المللی به فروش برساند، از روز پنج‌شنبه (۱۸ آوریل/ ۳۰ فروردین) منقضی شد. شرکت‌هایی که تحت تاثیر این لغو معافیت از تحریم‌ها قرار می‌گیرند، تا ۳۱ مه (۱۱ خرداد) فرصت خواهند داشت تا عملیات‌های خود را به پایان برسانند.

همچنین شرکت‌هایی که می‌خواهند همچنان با شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) معامله انجام دهند، نیاز به مجوز انفرادی از خزانه‌داری ایالات متحده دارند تا به صورت موردی ارزیابی شود.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در انتقاد از تصمیم واشنگتن مبنی بر تمدید مجدد تحریم‌ها علیه کاراکاس، دولت آمریکا را متهم کرد که به تعهدهای مربوط به لغو «همه تحریم‌های جنایتکارانه» اعمال شده علیه این کشور حوزه کارائیب عمل نکرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • بازگشت چهره جنجالی به تیم ملی
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد