Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@00:22:37 GMT

جانشینان احتمالی شینزو آبه چه کسانی هستند؟

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۷۹۳۷

جانشینان احتمالی شینزو آبه چه کسانی هستند؟


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، با اعلام رسمی خبر استعفای شینزو آبه نخست وزیر ژاپن توسط خودش در نطقی تلویزیونی گمانه زنی ها درباره جانشینان احتمالی او افزایش یافته است.

با این حال امروز جمعه پیش از آن که خبر کناره گیری آبه به موضوع داغ محافل خبری تبدیل شود توشیهیرو نیکای دبیر کل حزب حاکم لیبرال دموکرات به یک برنامه تلویزیونی گفت که یوشیهیده سوگا دبیر اول کابینه ژاپن نامزد اصلی جانشینی آبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیکای در این باره گفت: سوگا توانایی های زیادی دارد. او قابلیت پذیرش پست نخست وزیری را دارد.

در عین حال نیکای این را هم اضافه کرد که فومیو کیشیدا مدیر امور سیاسی حزب لیبرال دموکرات و شیگرو ایشیبا دبیر کل سابق این حزب هم از نامزدهای احتمالی پست نخست وزیری هستند.

نظرسنجی که توسط خبرگزاری کیودو در هفته گذشته انجام شد 23.3 درصد معتقد بودند ایشیبا باید نخست وزیر بعدی ژاپن باشد و 11 درصد گفتند آبه باید در قدرت باقی بماند. طبق نتیجه این نظرسنجی شینجیرو کویزومی وزیر محیط زیست با 8.4 درصد و تارو کونو وزیر دفاع با 7.9 درصد به ترتیب گزینه های مورد علاقه شرکت کنندگان در نظرسنجی فوق بودند.

شینزو آبه در یک سخنرانی تلویزیونی امروز جمعه اظهار داشت: «از ماه گذشته بیماری قدیمی‌ام عود کرده و وضعیت جسمانی‌ام تحت تاثیر قرار داده است. ضعف جسمانی ممکن است باعث اشتباه در قضاوت و تصمیم‌گیری سیاسی شود. به همین دلیل از نخست‌وزیری استفعا می‌کنم.»

نخست وزیر ژاپن روز دوشنبه برای دومین بار طی چند روز گذشته برای انجام آزمایش راهی بیمارستان شده بود.

وی روز دوشنبه اولین نخست وزیر ژاپن لقب گرفت که طولانی ترین مدت نخست وزیری را به نام خود ثبت کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه شب های محرم هفته دولت روح الله حسینیان دارا دوم شب هشتم محرم شینزو آبه نخست وزیر ژاپن مکانیسم ماشه شب های محرم هفته دولت روح الله حسینیان دارا دوم شب هشتم محرم نخست وزیری نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۷۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی

سفیر ایران روز گذشته در دیدار با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی بر اهمیت رایزنی‌های مستمر تهران و مسقط تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، موسی فرهنگ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان با "شهاب بن طارق بن تیمور آل سعید"، معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی دیدار و گفتگو نمود.

سفیر ایران در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌ها و تجربیات همکاری در حوزه دفاعی، اهمیت رایزنی‌های مستمر دو‌ کشور در حوزه‌های مربوطه را مورد تاکید قرار داد.

معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی نیز با اشاره به روابط تاریخی و ممتاز ایران و عمان، ابراز امیدواری کرد که مناسبات دو‌ کشور در زمینه‌های مختلف توسعه یابد.

تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عماندرباره تداوم ابتکار عمان در راستای لغو تحریم‌‌ها گفتگو شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه
  • ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد
  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت
  • نویسنده اسرائیلی: پیروزی در رفح در انتظار ما نیست/ نتانیاهو از ترس فلج شده است
  • ین ژاپن بالا رفت
  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند