Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ امام جمعه زاهدان گفت:یکی از وجوه شباهت انقلاب اسلامی با قیام امام حسین(ع) حضور همه اقشار از طوایف، اقوام و مذاهب مختلف در این مسیر است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های امروز نماز جمعه زاهدان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، یکی از راه‌های تحصیل تقوا را استفاده از نورانیت چراغ هدایت امام حسین(ع) و سوار شدن بر کشتی نجات این امام همام و و پند گرفتن از عبرت‌های عاشورا عنوان کرد و در تبیین اولین نکته از عبرت‌های عاشورا اظهار داشت: یکی از درس‌های بزرگ عاشورا، هدف بزرگ و نگاه بلند امام حسین(ع) بود که با برنامه‌ریزی دقیق، به‌کارگیری همه نیروها و تقسیم کار و مدیریت قوی و انجام وظیفه کامل و احسن یاران‌شان، توانستند این واقعه بزرگ را رقم بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خوزستان|ابتکار شهرداری امیدیه در راه اندازی "حسینیه سیار"+ تصاویرگردهمایی همه اقوام و نژادها زیر بیرق امام حسین (ع)/ محرمی متفاوت زیر سایه کرونا در قمکوچه‌هایی که فریاد "یا حسین" سر می‌دهند؛ محله‌هایی که به واسطه شهدا پر از عاشقان امام حسین (ع) شدند

امام جمعه زاهدان با اشاره به خطبه اول هفته گذشته در تبیین هدف امام حسین(ع) برای احیای اسلام و اصلاح جامعه اسلامی با امر به معروف و نهی از منکر، نکته دوم را این گونه بیان داشت: حضرت اباعبدالله(ع) برای نهضت برنامه‌ریزی دقیق داشت و با وجود التزام ده ساله به قرارداد میان برادرشان امام حسن(ع) و معاویه و تحمل آن شرایط، اما پس از مرگ معاویه و به کرسی نشستن یک شخصیت منفور به نام یزید و عمل وی بر خلاف توافق‌نامه، امام حسین(ع) از فرصت استفاده کرد و با نپذیرفتن بیعت، شرایطی را برنامه‌ریزی کرد که تا عاشورا و وقایع پس از آن ادامه یافت.

آیت‌الله محامی در نکته سوم، عملکرد امام حسین(ع) را در جذب همه نیروها و جان‌های قابل را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) همه طیف‌ها را به کار گرفت و برای هر کدام نقش معینی تعیین کرد تا هر کدام از آنها تا قیام قیامت برای مردم و همه طوایف و اقشار مختلف اسوه و الگو باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سیستان‌وبلوچستان، در تبیین نکته چهارم عنوان داشت: امام حسین(ع) پس از تجمیع همه نیروها، با مدیریتی قوی امور را میان آنها تقسیم کرد و تعدادی را به امر جهاد و شهادت و عده‌ای دیگر را به تحقق امر مقاومت و اسارت گمارد.

امام جمعه زاهدان در نکته ششم با اشاره به این ایفای نقش عالی و انجام وطیفه احسن همه اصحاب و یاران امام حسین(ع) ابراز داشت: امام حسین(ع) در شب عاشورا خطاب به یارانش می‌فرماید که من اصحابی بهتر از شما سراغ ندارم.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان با شدید و سخت توصیف کردن رسالت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) پس از قیام عاشورا، خاطرنشان کرد: رسالت امام سجاد(ع) در رهبری کاروان و نقش حضرت رینب(س) در پرستاری از برادر بزرگوارشان و هم‌چنین اداره کاروان، در ادامه مسیر و در راستای تقسیم کار تعریف شده بود تا پیام امام حسین(ع) به همه عالمیان برسد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سیستان‌وبلوچستان ضمن ابراز تقدیر از عزاداران حسینی، خطیبان و مداحان که در مساجد، هیئات، حسینیه‌ها و تکایا با رعایت نکات بهداشتی دست از اقامه مراسم عزا و ماتم برنداشتند، از خداوند متعال برای همه دست‌اندرکاران این دستگاه مقدس حسینی بودن و حسینی ماندن را  مسئلت کرد.

امام جمعه زاهدان با اشاره به حدیثی از امام کاظم(ع) که می‌فرمایند:« از ما نیست کسی که هر روز حساب خود رانکند، پس اگر کار نیکی کرده است از خدا زیادی آن را بخواهد، واگر بدی کرده، از خدا آمرزش طلب نموده و به سوی او توبه نماید»، یکی از راه‌های تحصیل تقوا را محاسبه نفس و ارزیابی عملکرد فردی و اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: باید برای حفظ جامعه، مردم و بالاخص مسئولان، عملکر خود و جامعه را ارزیابی کنند.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته آتی از جمله هشتم شهریور، سالروز انفجار دفتر نخست‌وزیری و شهادت شهیدان رجایی و باهنر و روز مبارزه با تروریسم، دهم شهریور روز تجلیل از اسرا و مفقودان و دوازدهم شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس، ادامه خطبه دوم را به موضوع بررسی عملکرد جامعه اختصاص داد و افزود: در هفته گذشته خدمات صورت گرفته را به عنوان معروف عنوان کردیم و مطالبه از مسئولان برای تلاش در جهت تعالی مادی و معنوی جامعه را مصداق امر به معروف و تذکر نسبت به منکراتی از جمله ضعف‌ها، آسیب‌ها، مشکلات اقتصادی و فرهنگی، فسادهای اخلاقی و اداری و کم‌کاری‌ها و سوء مدیریت‌ها را مصداق نهی از منکر معرفی کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: در این مسیر، الگوی شایسته همه ما رهبر معظم انقلاب است که در طول دوران رهبری ارزشمندشان، همواره از دولت‌های قانونی حمایت و نقاط قوت را ذکر و تایید کردند و نسبت به نقاط ضعف، تذکر و هشدار و ارشاد مبذول داشتند.

آیت‌الله محامی با دعوت همه برای اقتدا به عملکرد رهبر معظم انقلاب در دفاع واقع بینانه و نقد منصفانه، تصریح کرد: مقابله با دولت و تضعیف آن چون مقابله با یکی از ارکان نظام است برای خودمان مشکل ایجاد می‌کند در عین حال چشم پوشی از مشکلات باعث تضییع حق مردم و سبب عقب‌گرد نظام و انحراف انقلاب خواهد شد.

امام جمعه زاهدان، با مقایسه مؤلفه‌های انقلاب اسلامی و قیام عاشورا، اظهار داشت: هدف بلند امام خمینی(ره) و امت مبارز در احیای حاکمیت اسلامی، نگاه بلند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در زمینه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج)، برنامه‌ریزی دقیق ایشان از سال 42 تا سال‌های بعد و کادرسازی و نظریه پردازی برای حکومت حتی در دوران تبعید از نمونه‌های الگوگیری انقلاب اسلامی از قیام عاشورا به شمار می‌رود.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان یکی دیگر از وجوه شباهت انقلاب اسلامی با قیام امام حسین(ع) را حضور همه اقشار از طوایف، اقوام و مذاهب مختلف در این مسیر دانست و تشریح کرد: همه طوایف و مذاهب در مسیر انقلاب اسلامی با هم متحد شدند و امام را همراهی کردند و این نکته مهم پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا دفاع مقدس و هم‌چنین در دوران مقام معظم رهبری ادامه داشت که افراد اعم از زن و مرد و پیر و جوان با افکار و سلایق مختلف در این جبهه مشارکت داشتند.

امام جمعه زاهدان افرادی هم‌چون بهشتی و یاران‌شان، رجایی و باهنر و دیگر شهدای دفاع مقدس، ایثارگران و آزادگان و سرداران جبهه مقاومت، مدافعان حرم و در رأس همه آنها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و مدافعان امنیت و سلامت را که در مسیر دفاع از نظام از مال و جان‌شان گذشتند را و هم‌چنین کسانی که به وظیفه خود به نحو احسن عمل کردند و در مسیر آرمان‌های انقلاب بر مبانی پای فشردند و زندگی‌شان را وقف خدمت به نظام و مردم کردند و هنوز توفیق شهادت پیدا نکرده‌اند را مصداق آیه شریفه 23 سوره مبارکه احزاب دانست.

آیت‌الله محامی در ادامه با ابراز تاسف از مردم و مسئولانی که به انقلاب پشت کردند، مادیات دنیا و زخارف آن دل‌های‌شان را ربود و از مسیر حق و حقیقت منحرف کرد، افزود: متاسفانه طیفی از مردم و مسئولان نقش خود را در این مسیر ایفا نکردند بنابراین در رسیدن به همه اهداف‌مان موفق نبودیم.

انتهای پیام/391/ش

R7843/P/S6,65/CT11 واژه های کاربردی مرتبط ستاد نماز جمعه‌ سیستان و بلوچستان بیشتر بخوانید... یاسوج| آئین عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی با حفظ پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود «معجزه آبخیزداری»| ارزانترین و موثرترین راه‌حل مشکل کم‌آبی سیستان و بلوچستان چیست؟ ۷۶۰۰۰ خانوار مرزنشین سیستان و بلوچستان در انتظار واریز پول سوخت / استاندار: به زودی واریز می‌شود + فیلم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... یاسوج| آئین عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی با حفظ پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود «معجزه آبخیزداری»| ارزانترین و موثرترین راه‌حل مشکل کم‌آبی سیستان و بلوچستان چیست؟ ۷۶۰۰۰ خانوار مرزنشین سیستان و بلوچستان در انتظار واریز پول سوخت / استاندار: به زودی واریز می‌شود + فیلم واژه های کاربردی مرتبط ستاد نماز جمعه‌ سیستان و بلوچستان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ توضیحات بنیاد مستضعفان درباره اتفاقات روستای ابوالفضل اهواز ۲ تابستانِ بارانی در سیستان و بلوچستان/ احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد ۳ گزارش| اعتراض متقاضیان طرح مسکن ملی؛ قیمت‌ها عادلانه نیست ۴ مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در ساخت پروژه ریلی رشت به آستارا / تجهیز کارگاه آغاز شد ۵ گزارش ویدئویی| طنین‌‌ ندای یا حسین(ع) در کوچه‌ها و محلات گیلان / اینجا محرم حال و هوای دیگری دارد ۶ گزارش|کمیابی قند در نصف‌جهان از شایعه تا واقعیت؛ افزایش چراغ خاموش نرخ قند در سایه نبود نظارت ۷ عرضه سهام «دارا دوم» در بورس / استراتژی تشکیل صف خرید موجب افزایش قیمت سهام شد ۸ هشداری که جدی گرفته نشد؛ احتمال افزایش چشمگیر بروز کرونا مهمترین اخبار استانها حلقه ماتم تعزیه‌خوانان کرمان "به وقت حاج قاسم" / ادای احترام به ‌سیدالشهدای مقاومت + فیلم و عکس گزارش ویدئویی| فیبر نوری "هوایی" پدیده نادر خاص قصرقند / قطعی اینترنت و آنتن‌دهی همدم همیشگی ۱۸۰۰۰ نفر در «تلنگ» گردهمایی همه اقوام و نژادها زیر بیرق امام حسین (ع)/ محرمی متفاوت زیر سایه کرونا در قم آغاز بزرگترین رزمایش کمک‌های مومنانه کشور تا لحظاتی دیگر؛ شکوهی دیگر از یوم‌العباس زنجانی‌ها مهمترین اخبار تسنیم نمکی: کاش ابزاری فراتر از خواهش و التماس داشتم تا به دلیل ترددهای بی‌‌رویه مضطرب نمی‌‌شدم واکنش سخنگوی وزارت خارجه به خیال‌پردازی‌های پامپئو درباره بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران جان بولتون: دولت ترامپ با راه اندازی مکانیزم ماشه "احمق" به نظر می‌رسد آخرین آمار کرونا در ایران| فوت ۱۱۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته انجام پروازهای داخلی با تمام ظرفیت در شرایط کرونایی/ تب‌سنجی در فرودگاه‌ها لغو شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد نماز جمعه سیستان و بلوچستان ستاد نماز جمعه سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان وبلوچستان امام جمعه زاهدان انقلاب اسلامی برنامه ریزی امام حسین ع آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست زمین در میدان امام حسین(ع) یزد با بارش‌های اخیر

به دنبال بارش شدید باران و وقوع سیلاب در شهر یزد، بخشی از زیرگذر میدان امام حسین(ع) به عنوان میدان اصلی شهر یزد با فرونشست همراه و تردد در این مسیر محدود شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، بارش‌های سیل‌آسای باران در نقاط مختلف استان یزد سبب روان شدن سیلاب و رواناب‌ها در بخش‌های مختلف استان شد.

علاوه بر روان‌ شدن سیلاب‌ در بخش‌های مختلف برخی شهرها، سیل خسارت‌هایی هم به دنبال داشت که از فرونشست تا ورود آب به منازل مردم در برخی از نقاط استان را شامل می‌شود.

از جمله خسارت‌های سیل در شهر یزد، فرونشست بخشی از مسیر زیرگذر میدان امام حسین(ع) بود که سبب شد بخشی از این زیرگذر قابل استفاده نباشد.

شهر یزد در سال 1401 هم شاهد دو سیل بسیار شدید بود که خسارت‌های زیادی به همراه داشت؛ از جمله خسارت‌های این دو سیل ویرانگر، فرونشست‌هایی بود که با عمق بالا در نقاط مختلف شهر به وقوع پیوست.

در سیل مرداد 1401 طبق گزارش‌های اعلام شده بالغ بر 500 فرونشست در بخش‌های مختلف ایجاد شده بود که بخش قابل توجهی از آن به دلیل عدم بازسازی و غیرفعال شدن قنات‌ها بود و میل‌های این قنات‌ها سبب فرونشست زمین شده بودند.

نکته بسیار مهم و قابل توجه در ارتباط با این سیلاب‌ها و روان‌آب‌ها در نقاط مختلف شهر یزد، وضعیت بافت تاریخی است که با وجود آسیب‌هایی که در این بخش وجود داشته اما نسبت به بخش‌های دیگر به ویژه بافت فرسوده خسارت بسیار جزئی‌تر داشته است.

نوع معماری بافت تاریخی شهر یزد، حفر چاه‌های جذبی از سوی شهرداری و همچنین ورود آب به قنات‌های فعال از جمله دلایلی است که بافت تاریخی شهر یزد را از تخریب سیلاب در امان نگه داشته است.

به گفته کارشناسان قنات و سازه‌های آبی سنتی، در صورتی که تمام قنات‌های شهر یزد که نزدیک به یک هزار کیلومتر در زیر شهر هستند، فعال بودند، سیل امکان خسارت وارد کردن به هیچ بخشی از شهر یزد را نداشت، اما متاسفانه در طول دهه‌های گذشته لایروبی، حفاظت و بازسازی از قنات‌ها به صورت کامل کنار گذاشته شده است.

در حال حاضر و در سیلاب اخیر نیز به دلیل ورود آب به برخی از ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها امکان وقوع خسارت‌هایی وجود دارد، اما بررسی این خسارت‌ها به روزهای آینده موکول شده است. 

انتهای پیام/781

دیگر خبرها

  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف است
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو
  • مسئولان باید در برابر سوژه‌سازی‌ها کار اقناعی انجام دهند
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • زاهدان میزبان گردهمایی کشوری مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • بارش‌های بهاری در سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین(ع) یزد با بارش‌های اخیر
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌ها