Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@15:29:34 GMT

نقدینگی موجود در جامعه به دست تولیدکنندگان برسد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۸۲۱۸

نقدینگی موجود در جامعه به دست تولیدکنندگان برسد

ایسنا/گیلان امام جمعه رشت، تولیدکنندگان داخلی را نیازمند سرمایه دانست و متذکر شد: متاسفانه برخی از مشکلات ناشی از افزایش قیمت ها و تورم به واسطه وجود نقدینگی در جامعه بوده و باید این سرمایه را به دست تولیدکنندگان برسانیم.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار ویدیوکنفرانسی با هیئت دولت، اظهار کرد: مقام معظم رهبری از دولتمردان خواستند از فرصت باقی مانده نهایت بهره را ببرند و اقدامات اثرگذار به ویژه در بخش بودجه انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نظام بودجه، بانک و مالیات را نیازمند اصلاحات دانست و افزود: عملکرد نظام بانکی کشور بیمارگونه است و بانک ها بنگاه داری را جایگزین بانکداری کرده اند.

نماینده ولی فقیه در گیلان از دولت خواست به وعده های انتخاباتی خود عمل کند و گفت: در شعارهای انتخاباتی سخن از رفع مشکلات مردم بود و اکنون دولتمردان بهانه جویی را کنار بگذارند و در مدت زمان باقی مانده این شعارها را عملیاتی کنند.

امام جمعه رشت، یکی از بزرگترین مشکلات اقتصادی کشور را در حوزه تورم دانست و یادآور شد: کاهش نرخ تورم فعلی کار آسانی نبوده و از دولت می خواهیم از افزایش بیش از پیش تورم و گرانی ها جلوگیری کند.

وی رفع مشکلات اقتصادی کشور را در گرو حمایت از دولت داخلی و ایجاد اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: واردات کالاهای مشابه داخلی تولیدکنندگان را نابود می کند و لذا با جلوگیری از واردات بی رویه و رونق تولید می توانیم علاوه بر ایجاد اشتغال، معیشت مردم را ارتقا ببخشیم و تورم را کاهش دهیم.

آیت الله فلاحتی همچنین خواستار توجه دستگاه های نظارتی بر مقوله صادرات و واردات شد و اضافه کرد: کشور با موضوع قاچاق کالا و خام فروشی در حوزه های پتروشیمی و معادن نیز مواجه است و رفع این مشکل جز با هماهنگی مدیران سطوح ملی و استانی و ارائه راهکارهای عملیاتی امکان پذیر نیست.

وی تولیدکنندگان داخلی را نیازمند سرمایه دانست و متذکر شد: متاسفانه برخی از مشکلات ناشی از افزایش قیمت ها و تورم به واسطه وجود نقدینگی در جامعه بوده و باید این سرمایه را به دست تولیدکنندگان برسانیم.

امام جمعه رشت، از همه هیئت های مذهبی به ویژه جوانان جهت برگزاری با شور و شعور مراسم عزاداری و رعایت پروتکل های بهداشتی تشکر کرد و گفت: هیئت های مذهبی با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در عزای سیدالشهداء(ع) سوگواری می کنند و موضوع کرونا به خوبی مدیریت می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه ضعف و زبونی آمریکا بیش از هر زمان دیگری برای جامعه جهانی آشکار شده است، عنوان کرد: دولتمردان آمریکایی می خواستند در شورای امنیت علیه ایران اقدام کنند، اما قدرتی نداشتند. در جریان استفاده از مکانیزم ماشه نیز شاهد مفتضح شدن آمریکا بودیم.

وی با اشاره به پایبندی ایران به تعهدات برجامی درخصوص فعالیت های هسته ای، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پایبند به اصول قانونی و شرعی و اخلاقی است.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به دشمنی دیرینه آمریکا و اروپا با جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: دشمنان همواره از هر فرصتی برای ضربه زدن به ایران استفاده می کنند و اکنون به آژانس انرژی هسته ای برای اقدام علیه کشور فشار می آورند لذا مسئولان توجه لازم را داشته باشند و فریب نخورند.

وی با اشاره به اهمیت دعا کردن به درگاه الهی، خاطرنشان کرد: دعا کردن یکی از شاخص های سبک زندگی مسلمانان است و والدین باید فرزندان خود را با آداب دعا کردن آشنا کنند، زیرا دعا کردن انسان را به تقوا نزدیک می کند و کسی که تقوای الهی دارد، به خلق خدا آسیب نمی رساند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی نماز جمعه دعا کردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۸۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری ظهر دوشنبه، با همراهی محمد علیمهری معاون اقتصادی و حضور تیم اقتتصادی همزمان با سومین روز از برگزاری نمایشگاه ایران «اکس پو ۲۰۲۴» از شرکت های شهرک های صنعتی استان تهران مستقر در این نمایشگاه بازدید کرد.

بر اساس این گزارش استاندار تهران ضمن بررسی مشکلات و موانع موجود در شهرک صنعتی با تولیدکنندگان به گفتگو پرداخت.‌

گفتنی است که طی این بازدیدها مقرر شد موانع، مشکلات وچالش های این تولید کنندگان با برگزاری جلسه ای بررسی و رفع شود.

کد خبر 6092245

دیگر خبرها

  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • مسئله مردم نرخ رشد نقدینگی نیست، مردم تورم را می‌بینند
  • کنایه سنگین به دولت رئیسی؛ ژست کنترل تورم نگیرید، نتوانستید
  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • نقش کارگران در تولید بی‌بدیل است
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد