Web Analytics Made Easy - Statcounter

گفت: تعدادی از جوانان و عزاداران حسینی سورک در قالب یک گروه فرهنگی در حد توان خود با اجرای برنامه‌های متنوع از جمله " هر خانه یک پرچم"، "کاروان یا حسین(ع)"، "یک حسینیه یک شهید" سعی کردند شور و شعور حسینی را همچنان پرحرارت نگه دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام ابوذر کاظمیان در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه در سال جاری و با توجه به شیوع ویروس کرونا عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در شرایط خاصی در حال برگزاری است، اظهار کرد: تعدادی از جوانان و عزاداران حسینی سورک در قالب یک گروه فرهنگی در حد توان خود با اجرای برنامه‌های متنوع از جمله " هر خانه یک پرچم"، "کاروان یا حسین(ع)"، "یک حسینیه یک شهید" و "هر خانه یک هیات" سعی کردند شور و شعور حسینی را همچنان پرحرارت نگه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی از اجرای طرحی با عنوان "هر خانه یک پرچم" برای سیاه پوش کردن سطح شهر و همچنین عزاداری اباعبدالله الحسین با توجه به شرایط کرونایی و شرایطی که امکان برگزاری دسته روی و همچنین عزاداری مانند سال‌های گذشته نبود خبر داد و گفت: با کمک خیرین سطح شهر و کمک‌هایی که مردم با واریز به حساب یکی از اعضای گروه فرهنگی داشتند اقدام به جمع آوری پول شد و یک هزار و 200 پرچم خریداری و در سردر خانه‌هایی که در معابر اصلی شهر بودند نصب شد.

این فعال فرهنگی میاندورود با بیان اینکه کاروان مداحی و پخش نوای دلنشین یا حسین(ع) در سطح شهر یکی دیگر از برنامه‌های در حال اجرای این گروه است، خاطرنشان کرد: این برنامه به وسیله مداحان شهر سورک هر روز در یکی از معابر شهر اجرا می‌شود به این صورت که کاروان خودرویی حرکت می‌کند و مداح، مداحی و روضه اهل بیت را انجام می‌دهد و مردم از خانه‌ها خارج می‌شوند و به واسطه این موضوع نوای یا حسین(ع) را در کوچه و پس کوچه‌های شهر سورک انتشار دادیم.



کاظمیان درباره برنامه "یک حسینیه یک شهید" گفت: هر روز مقابل منزل دو شهید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه برگزار می‌کنیم و تجمع چندانی اتفاق نمی‌افتد و به وسیله خانواده شهید و بعضی از همسایه‌های اطراف خانه شهید، برنامه روضه خوانی و مداحی برگزار می‌شود.

وی افزود: این طرح با توجه به اینکه شرایط کرونا بود و امکان برگزاری برنامه‌های تجمیعی وجود نداشت، هم برای زنده نگه داشتن یاد شهدا انجام می‌شود و هم روضه اباعبدالله الحسین(ع) در کوچه و پس کوچه‌های شهر چون به نام شهید است اجرایی می‌شود.



کاظمیان درباره طرح "هر خانه یک هیات" نیز بیان کرد: برای اجرای این طرح، مداحان شهر را شناسایی و به خانواده‌ها معرفی کردیم و هر خانواده‌ایی که علاقه‌مند به اجرایی مداحی در سطح شهر بود با رابط ما هماهنگی و مداح در منزل فرد حضور پیدا می‌کند و مداحی انجام می‌شود و فقط اعضای خانواده حضور دارند و هیچ‌گونه تجمعی اتفاق نمی‌افتد و با این کار بدون تجمع خاصی عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) را برگزار کردیم.



این فعال فرهنگی در پایان با ابراز گلایه از هیات‌های عزاداری، گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و امکان حضور حداکثری مردم در تکایا و حسینیه‌ها وجود نداشت انتظار بود که هیات‌ها تنها به فکر مکان هیات خود نباشند و به همه مردم سطح شهر هم فکر می‌کردند.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: اباعبدالله الحسین یک حسینیه یک شهید خانه یک حسین ع سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۸۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: عملیات اجرایی پروژه پارک مشاهیر در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار آغاز شده است، همچنین پروژه توسعه فضای سبز شامل پارک بیشه خزایی (پارک سه‌راه نظر) و مرکز محله حسین آباد در دستور کار شهرداری این منطقه قرار دارد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی سال گذشته اظهار کرد: در سال گذشته بیشتر اقدامات که از طرف شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان تعریف شده بود، توسط شهرداری انجام شد؛ در این راستا ۹۵ درصد از بودجه مصوب منجر به اقدامات عمرانی، فرهنگی و خدمات شهری در منطقه ۵ شهرداری شده است.

وی افزود: بودجه سال جاری ۱,۸۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش داشته و در این راستا اقداماتی در حوزه طراحی در دستور کار شهرداری گرفته شده است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی پروژه پارک مشاهیر شهر اصفهان در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار آغاز شده است، همچنین پروژه توسعه فضای سبز شامل پارک بیشه خزایی (پارک سه راه نظر) و مرکز محله حسین آباد در دستور کار قرار دارد.

کارگر اظهار کرد: در این زمینه همچنین پروژه رفع گلوگاه‌ها، آزادسازی‌ها و اقدامات مربوطه انجام خواهد شد.

کد خبر 748495

دیگر خبرها

  • ۲۵۰۰ یادواره محله و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • ۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • دومین برد متوالی نساجی با ساکت/ ذوب‌آهن باز هم در خانه شکست خورد
  • اجرای عملیات عمرانی پارک ۲۲ هکتاری مشاهیر در اصفهان
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • تصاویر دو شهید معلم حادثه تروریستی کرمان در حسینیه امام(ره)
  • حضور توپکا و شاهان میاندورود در دور برگشت لیگ دسته دوم بسکتبال بانوان کشور
  • عکس| مداحی جدید و جنجالی مهدی رسولی
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها