Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، عاشورا یکی از موضوعاتی است که درباره آن کتاب‌های متعددی نوشته شده و هر کس از یک زاویه به این واقعه عظیم نگریسته است در اینجا کتاب‌هایی را معرفی می‌کنیم که به واقعه عاشورا می‌پردازند:

بیشتر بخوانید:

روایت شهادت سه ساله کربلا در «داستان غم انگیز حضرت رقیه (س)»

فرهنگ عاشورا

فرهنگ عاشورا فرهنگ‌نامه‌ای فارسی در زمینه عاشوراست که جواد محدثی آن را به رشته تحریر درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب اثر برگزیده چهارمین دوره کتاب سال ولایت در سال ۱۳۸۱ شد.

فرهنگ عاشورا مجموعه‌ای از مدخل‌های مرتبط با قیام عاشورا مانند اشخاص، گروه‌ها، مکان‌ها، کتاب‌ها، اصطلاحات، سنت‌ها، شعائر است نویسنده مدخل‌های کتاب را به صورت الفبایی نتظیم کرد.

نویسنده اثر قصد داشت یک مجموعه‌ی یک جلدی فشرده، دم دستی و کاربردی درباره عاشورا بنویسد که ضروری‌ترین دانستی‌ها را درباره موضوعات مرتبط با این واقعه عظیم را چه در زمان وقوع حادثه چه زمان‌های پس از آن تا امروز به مخاطب ارائه دهد.کتاب فرهنگ عاشورا با نام‌های با عنوان «موسوعة عاشورا» و به قلم خلیل زامل عصامی به عربی ترجمه شده است.

فرهنگنامه عاشورا

کتاب «فرهنگنامه عاشورا» گزیده‌ای از کتاب فرهنگ عاشورا ویژه دانش آموزان است که در نشر معروف منتشر شد این گزیده برخلاف کتاب اصلی به صورت موضوعی تدوین شد.

یکی از مزایای این کتاب آن است که در پایان هر عنوان، با (فِلش) به کلماتی ارجاع داده شده که آن‌ها درباره آن‌ها این کتاب صحبت شده است. با مراجعه به مدخل‌های مشابه و نزدیک به هم یا مرتبط، می‌توان اطلاعات بیشتری به دست آورید. ایجاد این نظام ارتباطی بین مدخل ها، بهره وری خواننده را از کتاب افزایش می‌دهد.

قیام جاودانه

قیام جاودانه، رمز جاودانگی عاشورا را در این می‌داند که امام حسین (ع) علاوه بر اینکه انقلابی بزرگ بود عدالت خواه هم بود.قیام جاودانه، به نخبگان و حکمرانان هشدار می‌دهد که برای بقای دین و دنیا، راهی جز به صحنه کشاندن عاشورا نیست و مسلمانان دو تکیلف بزرگ در زمینه عاشورا دارند یکی از آن تکالیف بزرگ شناخت عاشورا آن هم شناختی ژرف و گسترده از این واقعه است این واقعه عظیم را با همه ابعاد آن به دیگران بشناسانند و پیام آن را به گوش مردم برسانند.

همچنین مسلمانان در چگونگی بهره وری از عاشورا و بهره‌مند کردن انسان‌ها از آن تجدید نظر کنند فرهنگ عاشورا را بازسازی کنند و آن را در نسل‌ها و عصر‌ها به منظور رهایی از باطل و ستم و نیل به حق و عدالت گسترش دهند کتاب «قیام جاودانه» نوشته محمدرضا حکیمی در دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معرفی کتاب واقعه عاشورا محرم 99 فرهنگ عاشورا قیام جاودانه مدخل ها کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۹۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگویی مشاور قالیباف از گشت ارشاد؛ واقعه فیزیکی جدید کف خیابان؟!

مهدی محمدی، مشاور قالیباف درباره طرح نور هشدار داد: ممکن است شاهد یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده کف خیابان باشیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، واکنش ها به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها همچنان ادامه دارد. در جدیدترین واکنش به این موضوع، مهدی محمدی مشاور رئیس مجلس، در یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت؛

ضرورت فوری لطمه زدن به تاثیر شگفت عملیات وعده صادق بر افکار عمومی ایران، و سپس آغاز مناقشه برانگیز عملیات پلیس در مقوله حجاب، اجرای یک پروژه جدید روانی برای تحریک جامعه در حوزه زنان را کاملا پیش بینی پذیر کرده بود. قدم بعدی ممکن است یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده کف خیابان باشد.

دیگر خبرها

  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • انتخاب دو روستای اردبیل به عنوان روستای «دوستدار کتاب» در کشور
  • قیام طوفان‌الاقصی از غزه آغاز شده اما تداوم آن به صورت جهانی است
  • پیشگویی مشاور قالیباف از گشت ارشاد؛ واقعه فیزیکی جدید کف خیابان؟!
  • ۱۲ طلبه و ۴ مداح که اعضاء بدن‌شان اهداء شد/ انتشار شماره جدید «خیمه»
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • شناخت گام‌به‌گام و تدریجی جریان اسرائیل
  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی