Web Analytics Made Easy - Statcounter

از ابتدای سال طرح‌های توسعه‌ای در بنادر شهید رجایی و چابهار ادامه داشته و هیچ کارگاهی به دلیل فشار تحریم یا موضوع کووید ۱۹ تعطیل نشده است.

سازمان بنادر و دریانوردی با وجود مواجه‌شدن با تهدیدات جدید که منجر به بروز مشکلاتی همچون کمبود شدید منابع مالی برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های پیشرفته و روزآمد و همچنین طرح‌های سرمایه گذاری در حمل‌و نقل دریایی بود، موفق شد ضمن اجرای تعداد قابل توجهی از پروژه‌های توسعه و بهبود فرآیندهای کاری، نسبت به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و متوقف شده طرح‌های توسعه بنادر و ادامه اجرای طرح‌های زیربنایی و پروژه‌های مهم و اساسی در بنادر از جمله بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه تامین و بهره برداری از تجهیزات فاز دوم طرح توسعه بندر، آغاز عملیات اجرایی فاز ۳ بندر شهید رجایی با هدف افزایش ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری بندر از ۶ به ۸ میلیون TEU ( شامل پروژه‌های «احداث سه پست اسکله به طول ۱۴۰۰ متر» و «لایروبی حوضچه شماره ۳ به حجم تقریبی ۴ میلیون متر مکعب »، «توسعه اسکله‌های نفتی بندر شهید رجایی به تعداد سه پست» و «افتتاح طرح نوسازی خطوط ۲ و ۷ ریلی مجتمع بندری شهید رجایی به طول ۳.۶ کیلومتر» از مهم ترین طرح‌های زیرساختی در بندر شهید رجایی محسوب می‌شود.

رییس جمهوری در ۵ سال گذشته تاکنون بارها در جریان سفر به استان هرمزگان از روند تجهیز فاز دوم بندر شهید رجایی بازدید و در جریان روند احداث و تجهیز این پایانه کانتینری و چگونگی احداث فاز سوم آن قرار گرفته است.

افزایش ظرفیت فاز دوم و آغاز عملیات اجرایی فاز سوم بندر شهید رجایی، این بندر استراتژیک را به مرکز بزرگ حمل و نقل و ترانزیت کالا به کشورهای شمالی و شرقی ایران تبدیل می‌کند.

اکنون و همزمان با اجرای فاز ۳ توسعه در این بندر، ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی به هشت میلیون TEU افزایش خواهد یافت و با ۱۴۰۰ متر اسکله می‌تواند بزرگترین کشتی‌های غول پیکر کانتینری جهان را پذیرش کند.

در همین مدت در بندر چابهار نیز پروژه تامین تجهیزات فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی (شامل تحویل قطعی و بهره برداری از تعداد ۹ دستگاه انواع جرثقیل موبایل ساحلی و محوطه‌ای، ۸ دستگاه صفافی کانتینر خالی، ۴ دستگاه ریچ استاکر، تحویل و بهره برداری از هشت دستگاه مکنده غلات و یک دستگاه لیفتراک سنگین) عملیاتی شده است.

امسال چندین دستگاه جرثقیل متحرک ساحلی با همکاری هندی‌ها وارد بندر چابهار خواهد شد اما برنامه سازمان بنادر این است که با تاکید بر استفاده از تولید داخل برای تأمین تجهیزات دریایی و بندری تلاش کند.سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع نیز در حوزه ساخت ‌تجهیزات دریایی گام‌های بلندی را برداشته است.

بر پایه این گزارش، «تدوین شیوه نامه حمل یکسره کالا از بنادر شهید بهشتی چابهار و امیرآباد با همکاری گمرک و تصویب ستاد تنظیم بازار»، «طراحی سامانه پیش بینی امواج دریاهای ایران (۹۰ درصد) و تهیه اپلیکیشن گوشی همراه هوشمند سامانه مزبور»، «الحاق پایانه کالاهای عمومی به کانتینری بندر خرمشهر »، « تصویب اعطای۲۰۴۷ میلیارد ریال تسهیلات وجوه اداره شده به بخش غیر دولتی برای اجرای تعداد یک طرح مصوب شامل تجهیزات بندری و آموزشی به ارزش ۳۱۵۰ میلیارد ریال»، «پرداخت ۱۰ میلیارد ریال یارانه از محل وجوه اداره شده به بخش غیر دولتی برای اجرای طرح های مصوب شامل شناورهای تجاری وخدماتی، مسافربری و تجهیزات بندری» و «بهره‌برداری از یک طرح شناورهای مسافربری با ظرفیت ۱۲۰ صندلی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال از محل وجوه اداره شده» از دیگر دستاوردها و اقدامات سازمان بنادر در سه ماهه اول سال ۹۹ قلمداد می شود.

برچسب‌ها بندر شهید رجایی ویروس کرونا تحریم توسعه ایران چابهار کشتی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بندر شهید رجایی ویروس کرونا تحریم توسعه ایران چابهار کشتی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان بندر شهید رجایی ویروس کرونا تحریم توسعه ایران چابهار کشتی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان بندر شهید رجایی بهره برداری شهید رجایی میلیارد ریال سازمان بنادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۹۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین

ابوالفضل موتاب‌ها مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: هرساله به منظور کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی و با هدف کمک به پایداری شبکه سراسری تولید، تعداد ۱۷ فعالیت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید دوره‌ای برای واحد‌های ۱۳ گانه بخاری و سیکل ترکیبی، برنامه ریزی می‌شود.

 وی افزود: از مهر ماه سال ۱۴۰۲ تاکنون، از تعداد ۱۷ برنامه سالانه تعمیراتی، ۱۵ برنامه تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید دوره ای، مربوط به واحد‌های بخاری و سیکل ترکیبی، عملیاتی شده و به اتمام رسیده و ۲ مورد تعمیرات نیمه اساسی و بازدید دوره‌ای هم در حال اجرا است.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: تاکنون ۹۶ درصد از فعالیت‌های تعمیراتی واحد‌های ۱۳ گانه این شرکت انجام شده است.

موتاب‌ها اضافه کرد: نوع تعمیرات واحدها، براساس ساعت کارکرد و نیاز‌های تعمیراتی به انواع تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید‌های دوره‌ای در واحد‌های گازی و بخاری تقسیم می‌شود.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین با اشاره به فعالیت‌های تعمیرات در واحد‌های سیکل ترکیبی بیان داشت: تعمیرات بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل واحد‌های شماره ۳، ۱ و ۴ گازی، تعمیرات بازدید مسیر گاز داغ واحد ۱ گازی، تعمیرات بازدید محفظه احتراق واحد ۶ گازی به همراه تعمیرات اساسی و کمپرسور واحد شماره ۲ گازی و همچنین انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای مربوط به واحد شماره ۱ و ۳ بخاری سیکل ترکیبی، دیگر برنامه‌های تعمیراتی بود که در بازه زمانی مهر تاکنون به اتمام رسید.

وی افزود: در نیروگاه بخار نیز از ابتدای فصل تعمیرات تاکنون واحد شماره ۳ بخاری تحت تعمیرات اساسی، واحد شماره یک بخاری تحت تعمیرات نیمه اساسی و واحد‌های شماره ۳، ۲، ۱ و ۴ نیز مورد تعمیرات تعمیرات دوره‌ای بویلر و بازدید دوره‌ای قرار گرفته است.

موتاب‌ها اظهار داشت: هم اکنون واحد شماره ۲ بخاری سیکل ترکیبی نیروگاه هم برای انجام تعمیرات نیمه اساسی وهمچنین واحد شماره ۴ نیروگاه بخار جهت انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای در دست تعمیرات قرار دارد که مابقی برنامه‌های تعمیرات واحد‌ها نیز تا پایان نیمه اول اردیبهشت ماه انجام و به پایان خواهد رسید و کلیه واحد‌ها با آمادگی حداکثری آماده تولید برق پایدار برای پیک تابستان پیش رو خواهند بود.

موتاب‌ها در توضیح فرآیند برنامه ریزی برای انجام ۱۷ فعالیت تعمیرات واحد‌های بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه نیز گفت: هرساله نیاز‌های تعمیراتی واحد‌های سیزده گانه نیروگاه براساس ساعت کارکرد، دوره تعمیراتی و استاندارد شرکت سازنده، به شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی اعلام می‌شود که پس از بررسی و تایید برنامه‌ها از سوی آن شرکت، جدول زمانبندی خروج واحد‌ها برای اجرای برنامه‌ها به این نیروگاه اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: پس از دریافت برنامه ها، با حضور و کمک معاونت‌های مربوطه و بررسی‌های فنی و تخصصی، نیاز‌های تعمیراتی هر واحد، سنجیده شده و امکانات، قطعات و تجهیزات، نیروی انسانی لازم، ماشین آلات و سایر موضوعات برای اجرای این برنامه ها، پیش بینی و در اختیار معاونت‌های تعمیرات نیروگاه بخار و نیروگاه سیکل ترکیبی قرار می‌گیرد.

نیروگاه شهید رجایی دارای ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی است که سالانه با بیش از ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت تولید انرژی الکتریکی، حدود ۳ ونیم درصد از تولید برق شبکه سراسری را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • آقا معلم در لیست ترور!
  • معلم هایی که ستاره شدند
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک