Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@14:02:09 GMT

بورل: مقامات متقلب بلاروس به زودی تحریم می‌شوند

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۰۰۵۳

بورل: مقامات متقلب بلاروس به زودی تحریم می‌شوند

«جوسپ بورل» روز جمعه (۷ شهریور ۱۳۹۹) در پایان نشست غیر رسمی وزیران خارجه اتحادیه اروپا با ایراد سخنانی در حضور خبرنگاران در برلین تصریح کرد که اتحادیه اروپا نتیجه انتخابات بلاروس را به رسمیت نمی‌شناسد و اقدامات دولت این کشور را غیر قابل قبول تلقی می‌کند.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا، حامی تمامیت ارضی و استقلال بلاروس است تصریح کرد اما رفتار خشن پلیس با معترضان را محکوم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر همین اساس از مقامات بلاروس خواست تا از طریق گفت وگوهای فراگیر، کشور را از بحران کنونی خارج کنند.

بورل با اشاره به اتفاق‌نظر وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا درباره تحریم مقصران تقلب در انتخابات بلاروس افزود: شخصیت‌های مد نظر، در عالی‌ترین سطح سیاسی این کشور قرار دارند.

وی عنوان کرد: فهرست و اقدامات قانونی متناسب با آن ظرف روزهای آینده توسط کمیته ذیربط در شورای اروپا با این دید در حال تکمیل است که در فاصله کمی به تصویب برسد.

سه هفته از انتخابات جنجالی ریاست جمهوری در بلاروس می‌گذرد. مخالفان «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهوری بلاروس مدعی اند که او در انتخابات تقلب کرده است تا ماندن خود در قدرت را تضمین کند. اما لوکاشنکو با استناد به نتایج رسمی اعلام شده که از تصاحب بیش از ۸۰ درصد آرا از سوی وی حکایت دارد، شکست در انتخابات را رد کرده است.

این مساله باعث شده است اعتراضات مخالفان دولت بلاروس برای سومین هفته متوالی ادامه داشته باشد. 

لوکاشنکو اعلام کرده که علیه کشورش جنگ هیبرید آغاز شده است. وی امروز در گفت‌وگویی خاطرنشان کرد که در این جنگ، رسانه ها شرکت دارند و جنگ دیپلماتیک نیز علیه مینسک از سوی برخی کشورها راه انداخته شده است و در سطح عالی جریان دارد.

رئیس جمهوری بلاروس گفت که نیمی از ارتش این به حالت اماده باش درآمده و آماده دفاع از استان های غربی این کشور است. 

لوکاشنکو با اشاره به پیشنهادهای میانجی گرانه برخی کشورهای غربی گفت که آنها به دست و پا افتاده اند اما هیچ انعطافی از دولت بلاروس دربرابر آنها اعمال نخواهد شد. 

برچسب‌ها شورای اروپا الکساندر لوکاشنکو اتحادیه اروپا جوسپ بورل بلاروس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اروپا الکساندر لوکاشنکو اتحادیه اروپا جوسپ بورل بلاروس شورای اروپا الکساندر لوکاشنکو اتحادیه اروپا جوسپ بورل بلاروس اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: آمریکا جایگاه مسلط خود را از دست داده است

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: " از نظر من نظام بین الملل که پس از جنگ سرد به آن عادت کرده بودیم، دیگر وجود ندارد. آمریکا جایگاه خود به عنوان نیروی مسلط را از دست داده است و نظم چندجانبه‌ای که پس از سال ۱۹۴۵ برقرار شده بود، رو به ضعیف شدن است."

بورل با اشاره به موفقیت احتمالی روسیه در جنگ با اوکراین از خطرات آن برای اروپا گفت: "ما تاکنون به چتر امنیتی آمریکا متکی بوده ایم. اما این چتر شاید همیشه باز نماند و من معتقدم که نمی‌توانیم امنیت خود را به انتخابات آمریکا که هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود گره بزنیم؛ بنابراین باید سیاست دفاعی و امنیتی خود را بیشتر توسعه دهیم."

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • بورل: آمریکا جایگاه مسلط خود را از دست داده است
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • تحقیقات اتحادیه اروپا در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • ریاست دور‌ه‌ای مجارستان بر اتحادیه اروپا چالشی برای بروکسل