Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@19:40:39 GMT

جزئیات استخدام زنان در سازمان آتش نشانی + شرایط

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۰۳۷۶

جزئیات استخدام زنان در سازمان آتش نشانی + شرایط

استخدام آتش نشانی از طریق آزمون می باشد و آخرین آزمون برگزار شده ۱۸ مرداد سال ۹۸ بوده است.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا،  پس از آن که سازمان آتش‌نشانی به شکل امروزی در دنیا تاسیس شد، کم کم پای بانوان به این سازمان نیز باز شد و امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا، بانوان در کنار آتش نشانان مرد به عملیات‌های مختلف می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که ۵۰ درصد جمعیت کلانشهر تهران را زنان تشکیل می‌دهند، استخدام آتش‌نشان زن در برخی حوادث که زنان در آن درگیر هستند باید در اولویت مدیریت شهری باشد.

سابقه به کارگیری نیروهای آتش‌نشان بانو در استان‌های همدان و کرج و نقاط قوت و ضعف را بررسی و از تجربیات آنها استفاده کرده‌ایم تا در این مسیر با مشکل مواجه نشویم. فعالیت سازمان آتش نشانی امدادرسانی و پیشگیری است، اگر اعضاء یک خانواده در حین استراحت یا هنگام استحمام دچار حادثه شود و کسی از محارم فرد حادثه دیده در محل حضور نداشته باشد، قطعاً نیروهای قسم خورده سازمان آتش نشانی نسبت به جان، مال و ناموس مردم حساسیت لازم را دارند، اما آیا این حساسیت در بین مردم هم به همین صورت است؟ به همین سبب بیشتر به مشکلاتی که در پساحادثه وجود دارد، اندیشیده و نیاز به نیروهای آتش‌نشان بانو را به لحاظ شرعی، انسانی و روانی به خوبی احساس می‌کنیم.

طبق صحبت های پیروز حناچی شهردار تهران، برای جذب نیروی جدید آتش نشان، آموزش تعداد معدودی از آتش نشان زن در دستور کار قرار گرفته و اخذ مجوز استخدام جدید پیگیری شده است.
چون آتش نشانی جز مشاغل سخت محسوب می‌شود، سال‌های خدمت آتش نشانان کمتر از کارکنان عادی است و به طور مرتب این ورودی را در آتش نشانی باید داشته باشیم، تا نیروهای جدید وارد شوند و آموزش ببینند.

«مهدی داوری» مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره استخدام آتش‌نشان زن در سازمان آتش‌نشانی گفت: در این طرح قرار است، زنان به عنوان آتش‌نشان حرفه‌ای وارد سازمان شوند و مانند آتش‌نشانان مرد که مراحل گزینشی را طی کرده و سپس آموزش‌های حرفه‌ای را می‌بینند، همین اتفاق نیز قرار است برای زنان نیز بیفتد.

اگر بخواهیم در هر کدام از ایستگاه‌های آتش نشانی، تعدادی بانوان آتش نشان مستقر کنیم، با توجه به اینکه اکثر نیروهای سازمان مرد هستند، باید برخی زیرساخت‌ها از جمله خوابگاه، سرویس‌های بهداشتی، موضوعات رفاهی، باشگاه‌ها، غذاخوری، نمازخانه و سایر امکانات لازم آماده شود.

شرایط استخدام

استخدام آتش نشانی از طریق آزمون می باشد و آخرین آزمون برگزار شده ۱۸ مرداد سال ۹۸ بوده است.

داشتن تابعيت ايران
دارا بودن مدرك تحصيلي طبق شرايط احراز رشته هاي شغلي مندرج در آگهي استخدامي
عدم اعتياد به مواد مخدر و دخاني
نداشتن سابقه محكوميت جزايي مؤثر
نداشتن ممنوعيت استخدام در دستگاههاي اجرايي به موجب آراء مراجع قانوني
داشتن سلامت جسماني و توانايي براي انجام كاري كه در آن شغل استخدام ميشود(طبق تأئيد مراجع پزشكي)
اعتقاد به دين مبين اسلام و يا يكي از اديان شناخته شده در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران
التزام به قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران


به استناد قانون ممنوعيت به كارگيري بازنشستگان، داوطلبان استخدام نبايد جزء نيروهاي بازخريد خدمت يا بازنشسته باشند.


چه تعداد نیروی آتش نشان زن جذب می‌شوند؟

هنوز تعداد آن مشخص نشده، اما قرار است با یک تعداد محدود یک واحد عملیاتی برای آتش‌نشانان زن ایجاد شود. با شروع این واحد عملیاتی این طرح را مورد ارزیابی قرار داده تا بتوان مشکلات آن را برطرف کرده و تعداد آتش‌نشانان زن را نیز افزایش داد.


انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: سازمان آتش نشانی استخدام آتش نشانی سازمان آتش نشانی استخدام آتش نشان آتش نشان زن آتش نشانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه

حمیدرضا ململی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره عملکرد آتش نشانی قزوین در فروردین ماه سال جاری اظهار کرد: آتش نشانان قزوینی در فروردین سال جاری در ۲۶۸ عملیات حضور داشته‌اند.

وی افزود: تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی قزوین در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، آتش نشانان را به ۲۶۸ عملیات مختلف امداد نجات و اطفا حریق رهسپار کرد که آتش نشانان با اقدام سریع و اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ایمن سازی محل حادثه اقدام کردند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی قزوین با بیان اینکه از مجموع عملیات‌های انجام شده ؛۱۷۴ مورد مربوط به حوادث بوده که از این مقدار بیشترین آمار مربوط به حوادث آسانسور بوده افزود: خوشبختانه ۱۱۲ نفر در این عملیات‌ها نجات یافته‌اند.

ململی ادامه داد: همچنین آتش نشانان ایستگاه‌های ۱۰ گانه این سازمان در ۹۴ عملیات اطفای حریق نیز طی ماه گذشته حضور داشته‌اند که بیشترین آمار با ۲۵ مورد متأسفانه مربوط به حریق منازل مسکونی بوده است.

سرپرست سازمان آتش نشانی قزوین رعایت توصیه‌های ایمنی را در کاهش وقوع حوادث و حریق بسیار مؤثر دانست و افزود: قطع نمودن انشعابات اصلی برق و گاز در هنگام خروج طولانی مدت از منزل و داشتن یک کپسول خاموش کننده می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش خسارات مالی و حتی جانی برای شهروندان داشته باشد.

کد خبر 6087284

دیگر خبرها

  • ۲ نفر در رودخانه نازلو ارومیه غرق شدند
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • سرخ و سفید و دوست‌داشتنی
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی
  • آزمون‌های استخدام ۱۲ آتش‌نشان جدید در یزد برگزار شد
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه