Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سیده معصومه طباطبایی،رئیس اداره راهبری واحد‌های حوزوی حوزه علمیه خواهران  با اشاره به اهمیت و جایگاه والای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از منظر آیات و روایات اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر قبل از هر چیز باید احساس مسئولیت و دغدغه جمعی را مورد توجه و تأکید قرار داد، ضمن آن که اقتضائات و شرایط روز جامعه می‌طلبد که ما خود به سراغ مردم عادی کوچه و بازار و به خصوص نسل جوان برویم و این که پیش از هر کس دیگری خودمان عامل به احکام و آموزه‌های اسلامی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از سوی دیگر نباید گذاشت که مشکلات و موانع، ما را از ادامه مسیر دلسرد و نااُمید کند، بلکه همان طور که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم فرمودند باید با اُمید به آینده و بر اساس رویکرد انقلابی و دینی به پیش رفت و تحولات را رقم زد.

طباطبایی همچنین گفت: به عقیده بنده ما نه تنها از حجم مشکلات و نواقص نباید بترسیم بلکه از این تهدید‌ها به عنوان یک فرصت استفاده کرده و جهت گیری خوبی به فعالیت‌ها بدهیم که البته مشخص است که این امر توأم با سختی‌هایی است، اما به هر حال باید سختی‌ها را به جان خرید و با قوت و با رویکرد اُمیدوارانه، کار‌ها را دنبال کرد.

مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران ادامه داد: نکته حائز اهمیت دیگر این است که فراتر از امر به معروف و نهی از منکر زبانی باید در عمل نیز این گونه باشیم و به ویژه این که هر کسی در هر جایی که هست به درستی به وظایفش عمل کند که اگر این گونه شود، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بهتر محقق خواهد شد.

او گفت: واقعیت آن است که ما گاهی اوقات فکر می‌کنیم که می‌بایست مراتب بالای امر به معروف را مورد توجه قرار دهیم، اما مهم این است که فراتر از زبان و شعار در مقام عمل خود ملتزم به امر به معروف و نهی از منکر باشیم.

طباطبایی همچنین با تأکید بر این که عمل به وظایف دینی و انقلابی، لازمه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، ابراز داشت: یکی از بهترین کار‌ها این است که نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه شرایط و مراتب امر به معروف را به درستی برای اعضای جامعه و نسل جوان تبیین کنند و از آن سو رسانه‌های جمعی نیز در بحث فرهنگ سازی به ترویج این‌ها بپردازند که این مساله خود از مهم‌ترین بایسته‌های بصیرت افزایی در سطح جامعه است.

رئیس اداره راهبری واحد‌های حوزوی حوزه علمیه خواهران افزود: ما باید با تمسک به شیوه‌های خلاقانه و به روز در این عرصه کار کنیم و در ضمن در کلان راهبرد‌ها از سیره اهل بیت (ع) و معارف قرآنی در این باره به خوبی استفاده کنیم.

منبع :خبر حوزه

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۰۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی از قسمِ سردار رادان در قم برای احیای دین را ببینید

سردار رادان گفت: من اینجا در حرم حضرت معصومه در برابر همه شما قسم یاد می‌کنم که حتی اگر آبرویی در میان داریم تماما برای احیای دین و ارزش‌های میهن اسلامی خواهیم گذاشت و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد./فارس

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است
  • پارک کردن یک خودرو به شیوه‌ای متفاوت + فیلم
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • (ویدئو) صداگذارى خلاقانه روى يك بازى ويدئويى
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • فیلمی از قسمِ سردار رادان در قم برای احیای دین را ببینید