Web Analytics Made Easy - Statcounter

علامی گفت: متاسفانه امسال شاهد بودیم که فضای شهرمان همچون سال های گذشته در ماه محرم سیاهپوش نشده است و هر جریانی که به دنبال تعطیلی ماه محرم و مجلس عزای حسین(ع) است باید بداند که این مجالس سابقه 1400 ساله دارد و ابدی است.

علیرضا علامی یکی از بانیان هیئت لثارات الحسین (ع) و از مداحان اهل بیت(ع) در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص برگزاری مراسم هیئت های عزاداری امسال در تهران گفت: بحمدالله امسال هم همچون سال های گذشته شاهد برگزاری مراسم عزاداری حسینی با حضور جوانان و دوستداران سالار شهیدان علیه السلام در هیئت عزدارای لثارات الحسین(ع) در شهرک شریعتی تهران هستیم و تلاش شده تا با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی، مجلس عزاداری امام حسین(ع) در محرم امسال هم همچون سال های گذشته با شور خاصی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مداح 26 ساله با اشاره به آغاز به کار هیئت عزاداری لثارات الحسین(ع) افزود: این هیت از سال 89 آغاز به کار کرده و بحمدالله در طول سال دایر است و یک طبقه از منزلمان را به این هیئت اختصاص دادیم و در مناسبت های مختلف شاهد برگزاری مراسم با حضور عاشقان اهل بیت علیه السلام در این هیئت مذهبی هستیم و قبل از فرارسیدن ماه محرم، به مدت 40 روز در این هیئت، مراسم زیارت عاشورا برگزار می شود و به استقبال ماه محرم می رویم. علامی در ادامه با بیان اینکه امسال نحوه برگز اری مراسمات عزاداری سالار شهیدان(ع) با سالهای گذشته به دلیل وجود ویروس منحوس کرونا تفاوت هایی داشته است، تاکید کرد: امسال برنامه های هیئت های عزاداری هیئت لثارات الحسین(ع) از ساعت 20:30 تا 21:30 برگزار می شود و تمام عزاداران حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی در این مراسم شرکت می کنند؛ به این نحو که همه عزاداران ماسک به دهان دارند و این مراسم در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی برگزار می شود و بیش از 300 صندلی در محل عزاداری تدارک دیده ایم.   این مداح اهل بیت علیه السلام در ادامه اظهار داشت: امسال تعداد شرکت کنندگان عزاداران حسینی کاهش پیدا نکرده و همه با عشق و علاقه در مراسم عزاداری سالار شهیدان علیه السلام شرکت می کنند و ما توجه زیادی به ضدعفونی نمودن محل برگزاری مراسم عزاداری داریم تا فردی دچار مشکل نشود و از سوی دیگر، برخی از اهالی محل هم در طول برگزاری مراسم عزاداری، از درب منزل و یا پنجره های خانه شان، این برنامه را تماشا می کنند.     وی ادامه داد: در طول این 10 سال که با همکاری دوستان، پدر و مادر و بستگانمان توانستیم این هیئت عزاداری را راه اندازی کنیم، همیشه معتقد بوده ام که بعد از سیدالشهدا علیه السلام، پدر و مادرم مشوق اصلی ام بوده اند و همیشه از برگزاری مراسمات عزاداری سالار شهیدان(ع) استقبال نموده ایم اما متاسفانه برخی از مسئولان کشورمان در اظهار نظرهایی تعجب برانگیز، عنوان کرده اند که ماه محرم و عزاداری سالار شهیدان علیه السلام باعث افسردگی جوانان می شود که این حرف کاملا غلط است و امیدوارم افرادی که به هر نحوی در پی به تعطیلی کشاندن مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در ماه محرم هستند، هر چه زودتر به اشتباه خود پی ببرند و بدانند که عشق به سالار شهیدان(ع) سابقه 1400 ساله دارد و چراغ و نوری است که هرگز خاموش نمی شود.     علامی با انتقاد از عملکرد شهرداری و مسئولان شهری در سیاهپوش نمودن فضای شهر گفت: متاسفانه امسال شاهد بودیم که فضای شهرمان همچون سال های گذشته در ماه محرم سیاهپوش نشده است و این نشان از ضعف مدیران شهرداری و شهری تهران دارد  و باید بگویم هر فردی که باعث و بانی این کار است، خودش سعادت و افتخار نوکری امام حسین(ع) را از دست داده و باید بداند که این روضه ها، این مراسمات عزاداری به لطف اباعبدالله الحسین(ع) حلاوت خودش را حفظ کرده است.   این مداحل اهل بیت علیه السلام در پایان با بیان اینکه مداحان باید اشعار پرمحتوایی را برای مداحی خود انتخاب کنند، گفت: ما باید اشعاری را انتخاب کنیم که محتوا و دورن مایه داشته باشد و اشعار شعرایی همچون محتشم کاشانی واقعا قابل توصیف نیست و باید طوری مداحی کرد که فرد مخاطب بتواند حس و دلش را به ائمه (ع) و سالار شهیدان علیه السلام وصل کند و حادثه عاشورا برایش تداعی شود و این گونه می توان سالیان دراز از میراث ماندگار حسینی بهره برد.   

منبع: دانا

کلیدواژه: سالار شهیدان علیه السلام عزاداری سالار شهیدان ع همچون سال های گذشته علیه السلام مراسم عزاداری لثارات الحسین برگزاری مراسم ماه محرم اهل بیت ع الحسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری مردم فهرج در عزای امام صادق+فیلم

مردم شهرستان فهرج با برپایی دسته عزاداری در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) عشق و ارادت خود را به رئیس مذهب شیعه  نشان دادند.  

دسته عزاداری مردم شهرستان فهرج در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) با پیمودن مسیر میدان ولایت به سمت مسجد جامع این شهرستان، نماز ظهر وعصر را به جماعت اقتدا کردند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آبادان علیه رکورد حیرت انگیز محرم
  • برگزاری یادواره شهدای روستای ثانی آباد
  • دسته‌روی مردم بندرعباس در عزای امام صادق (ع)
  • مشهد در سوگ ششمین ولی مسلمین/عطر شهادت در اجتماع صادقیون پیچید
  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق علیه السلام در لنگرود
  • عزاداری مردم فهرج در عزای امام صادق+فیلم
  • لرستان؛ سیاهپوشِ اختر ششم
  • گیلان در سوگ سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)
  • گیلان در سوگ شهادت امام جعفر صادق علیه السلام
  • حوزه علمیه مدیون امام جعفر صادق (ع) است