Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@14:47:59 GMT

اردوغان: از منافع و حقوق خود دفاع می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۰۶۹۶

اردوغان: از منافع و حقوق خود دفاع می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگویی تلفنی با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو درباره تنش‌های این کشور و یونان بر سر اکتشاف و استخراج منابع گازی در دریای مدیترانه تاکید کرد این کشور از منافع و حقوق خود دفاع می‌کند.

پیش از این نیز وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به اعلام ایجاد تحریم‌های اتحادیه اروپا ضد ترکیه بر سر تنش‌ها با یونان اعلام کرد اتحادیه اروپا صلاحیت این اقدام را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

گفت‌وگوی تلفنی وزیران دفاع ترکیه و انگلیس آنکارا: هر جنگنده اماراتی که حریم دریایی ترکیه را نقض کند، هدف قرار می‌دهیم

اردوغان در این تماس تلفنی بر همراهی ترکیه با راه‌حلی عادلانه که برای تمامی کشور‌های ساحلی دریای مدیترانه مزیت داشته باشد، تاکید کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه افزود که ترکیه همچنان به حمایت از حقوق و منافع خود در هر مکان و زمان ادامه خواهد داد.

وی در این تماس تلفنی از ناتو خواست تا به وظایف خود برای جلوگیری از اتخاذ گام‌های یکجانبه که به ضرر صلح منطقه‌ای است عمل کند.

جوزپ بورل، مسئول دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از این اعلام کرد که توافق‌نامه‌ای غیررسمی میان وزیران خارجه اتحادیه اروپا طی نشست غیررسمی آن‌ها در برلین حاصل شده که براساس آن طرف‌ها با اعمال تحریم علیه ترکیه به دلیل ادامه عملیات اکتشاف و حفاری منابع انرژی در شرق دریای مدیترانه موافقت کرده‌اند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، امروز (جمعه) در نشست سالانه اخبار تابستانی، با بیان آنکه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا متعهد به حمایت از یونان در برابر ترکیه هستند، افزود با «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، مذاکراتی در این‌باره داشته است.

ترکیه پس از وقفه‌ای چند ساله، مجددا عملیات اکتشاف و حفاری را در شرق دریای مدیترانه آغاز کرده است، اقدام اخیر آنکارا با انتقاد تند مقامات یونانی همراه شده است. به گفته آتن منطقه‌ای که ترکیه در آن مشغول انجام عملیات اکتشاف است در محدوده اقتصادی یونان قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان دبیر کل ناتو دریای مدیترانه تحولات ترکیه دریای مدیترانه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۰۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند

بازدید 8 بی‌احترامی و دست ندادن رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با مارک روته نخست وزیر هلند که به ترکیه سفر کرده باعث خشم مردم هلند شده است. ترکیه به دنبال بازگرداندن شماری از مخالفان اردوغان به ترکیه است و هلند به این خواسته همراهی نکرده است. این لحظات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • دفاع هوایی پاشنه آشیل اتحادیه اروپا
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند
  • بورل در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا خواهان تنش با ایران نیست
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل