Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@15:02:00 GMT

عباس ابن علی (ع) نماد تمام عیار بصیرت است

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۰۶۹۷

عباس ابن علی (ع) نماد تمام عیار بصیرت است

رییس قوه قضاییه در یادداشتی نوشت: حضرت عباس علیهم السلام نماد تمام عیار سلحشوری و ادب و بصیرت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در یادداشت حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی آمده است:

  «السلام علیک یا من وفی ببیعته» ‌ عباس بن علی علیه‌السلام نام بلندی که در خاطرِ پاک‌ضمیران، نماد تمام‌عیار سلحشوری، ادب، وفا، بصیرت و عاطفه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
‌ درخشش این اُسوه عاشورایی چنان چشم تاریخ را خیره کرده که مکتب تشیع از اسطوره‌سازی و افسانه‌پردازی بی‌نیاز شده است. ‌ رزمندگیِ سپهسالار فداکار سیدالشهداء در کارزار قدسی کربلا و شهادت حماسی او در کرانه فرات، از شورآفرین‌ترین صحنه‌های جهاد فی سبیل الله بود که دامنه اثربخشی آن، عصر حاضر و اعصار آتی را در می‌نوردد. ‌ نسل انقلابی ما توفیق داشت که نَمی از یَم وفا و استقامت اباالفضل سلام‌الله‌علیه را در سیمای سرداری مخلص نظیر شهید سلیمانی نظاره کند و حجت وفا به عهد و پیمان را بر خود تمام ببیند. ‌ اینک ماییم و تراز حاج‌قاسم که سنجه‌ای‌ست نیکو بر میزان ولایتمداری و پایداری بر عهدی که بستیم.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور در چارچوب اعتقاد و بصیرت جاری شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار قاسم رضایی، در آیین تجلیل از استادان مدرسان و گروه های علمی برتر فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: آموزش یکی از ارکان اصلی امنیت داخلی و مولفه مؤثر در روابط بین‌الملل است

وی با عنوان این مطلب که معلمی در تعریف کتابت نمی‌گنجد، افزود: بعید می‌دانم در مجموعه بزرگ‌انتظامی کسی نقش معلمی نداشته باشد. در مجموعه انتظامی چون سازمان انسان محور با انسان ها سر و کار دارد.

سردار رضایی ادامه داد: در مجوعه انتظامی آموزش و تعلیم و تربیت یک مسئله بسیار جدی است تعامل با جامعه نیازمند آموزش در بحث های اخلاقی مدیریتی رفتاری و…، است.

وی گفت: هفت شاخص است که باید همیشه مورد برسی قرار بگیرد که عبارت از اعتقاد، احکام‌، اخلاق، بصیرت، مهارت، تخصص و مدیریت، است.

جانشین فرمانده انتظامی کشور افزود: هر مهارتی فرد داشته باشد اما اعتماد نداشته باشد آسیب پذیر می‌شود. در چارچوب احکام الهی باید کامل اشرافیت داشته باشیم. اخلاق داشتن یکی از ویژگی های مهمی است که نمونه آن حاج قاسم سلیمانی که با اخلاقی که داشتند در دل های مردم جای گرفتند.

سردار رضایی ادامه داد: مورد بعدی بصیرت مجموعه انتظامی است که طرح نور در چارچوب اعتقاد و بصیرت جاری شده است و بیش از ۳۰ دستگاه در نهی از منکر جامعه نقش دارند؛ امروز افتخار سازمان مقدس انتظامی این است که با بصیرت و اعتقاد در صحنه حاضر شده و فرمان الهی را بر اساس قانون در کشور اجرا می‌کند.

کد خبر 6093890

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است
  • طرح نور یک کار جهادی و انقلابی است
  • قیمت طلا و سکه کاهشی شد؛ سکه چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت انواع سکه و طلای ۱۸ عیار را ببینید
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۲ اردیبهشت ماه
  • طرح نور در چارچوب اعتقاد و بصیرت جاری شده است
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۱ اردیبهشت ماه
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی/ شایعه ناخالصی سکه از کجا آغاز شد؟