Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@15:15:05 GMT

زایمان زودرس خطر مرگ مادران را در آینده افزایش می دهد

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۱۰۴۴

زایمان زودرس خطر مرگ مادران را در آینده افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر، این یافته‌ها نشان می‌دهد زنانی که زایمان زودرس دارند باید تحت مراقبت‌های بالینی طولانی مدت از نظر تشخیص و درمان اختلالات مزمن مرتبط با مرگ زودهنگام برآیند.

طبق گزارش محققان، حدود ۱۱ درصد از تمام زایمان‌های دنیا زودتر از موعد (قبل از هفته ۳۷ بارداری) روی می‌دهند. زنانی که زایمان زودرس دارند با افزایش خطر ابتلاء به مشکلاتی نظیر بیماری قلبی یا دیابت در سنین بالا مواجه هستند اما اطلاعات کمی در مورد افزایش خطر مرگ در آنها گزارش شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اینرو در این تحقیق «کیسی کرامپ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده پزشکی آیسان نیویورک، به بررسی رابطه بین زایمان زودهنگام و مرگ و میر در زنان پرداختند.

محققان داده‌های بالغ بر ۲ میلیون زن که بین سال‌های ۱۹۷۳ تا ۲۰۱۵ در سوئد زایمان کرده بودند را بررسی کردند. بعد از بررسی داده‌ها مشخص شد در مجموع ۷۶,۵۳۵ (۳.۵ درصد) با میانگین سنی ۵۸ سال، در طول این مدت فوت کرده بودند.

محققان بعد از در نظر گرفتن بسیاری از فاکتورهای پرخطر نظیر ژنتیک و عوامل محیطی، دریافتند زنانی که زایمان زودرس یا بی نهایت زودرس داشتند به ترتیب ۱.۷ و ۲.۲ بار بیشتر با ریسک مرگ به هر دلیلی در طول ۱۰ سال بعد مواجه بودند.

اگرچه این ریسک در ۱۰ سال اول بعد از زایمان بسیار بالا بود و به تدریج کاهش می‌یافت، اما همچنان در بلندمدت ادامه داشت.

کد خبر 5010693

منبع: مهر

کلیدواژه: زایمان بارداری نوزاد ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی روز پزشک سیما سادات لاری آمار کرونا محرم 99 علیرضا زالی سازمان نظام پزشکی روز داروساز سعید نمکی پلاسما کووید 19 فاصله گذاری اجتماعی سازمان غذا و دارو زایمان زودرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است

محققان ام‌آرای مغز شرکت‌کنندگان با میانگین سنی ۵۷ سال را که بین سال‌های ۱۹۲۵ تا ۱۹۶۸ متولد شده بودند، در بازه زمانی بین مارس ۱۹۹۹ تا نوامبر ۲۰۱۹ بررسی کردند و با ارزیابی اسکن مغز سه هزار و ۲۲۶ شرکت‌کننده (۵۳ درصد زن و ۴۷ درصد مرد) به یک الگوی قابل‌توجه رسیدند: حجم مغز (حجم داخل جمجمه) به‌آرامی اما پیوسته افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا،  شاید بسیاری از شما این جمله معروف فیلم «داستان عامه‌پسند» (Pulp Fiction) به کارگردانی کوئنتین تارانتیونو را به خاطر داشته باشید. امروز محققان بر این باورند که احتمال دارد این ادعای فیلم واقعیت داشته باشد، چرا که نتایج یک پژوهش اخیرا نشان داده مغز انسان ممکن است به مرور زمان بزرگ‌تر شود.

به گزارش نیویورک‌پست این نتایج می‌تواند به پیشگیری یا کاهش خطر ابتلا به زوال عقل ناشی از افزایش سن کمک کند.

دانشمندان دانشگاه یوسی دیویس هلت (UC Davis Health) دریافته‌اند حجم مغز افرادی که در دهه ۱۹۷۰ متولد شده‌اند، از مغز افرادی که در دهه ۱۹۳۰ متولد شدند، ۶.۶ درصد و مساحت آن هم ۱۵ درصد بیشتر است. این پژوهش در ماه مارس در مجله مغز و اعصاب جاما (JAMA Neurology) منتشر شد.

چارلز دی کارلی، نویسنده این مطالعه و استاد برجسته مغز و اعصاب در دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «در تعیین اندازه مغز، ژنتیک نقش مهمی ایفا می‌کند، اما نتایج ما نشان داد که عوامل خارجی مانند عوامل بهداشتی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی هم ممکن است تاثیر داشته باشند.»

محققان به این منظور شواهد به‌دست‌آمده از «تحقیق قلب فرامینگهام» (Framingham Heart Study) را بررسی کردند؛ مطالعه‌ای بلندمدت درباره عوامل خطر برای بیماری‌های قلبی و عروقی که از سال ۱۹۴۸ در شهر فرامینگهام ایالت ماساچوست در ایالات متحده آغاز شد و حدود ۷۵ سال ادامه یافت و در حال حاضر شرکت‌کنندگان نسل دوم و سوم را بررسی می‌کند.

محققان ام‌آرای مغز شرکت‌کنندگان با میانگین سنی ۵۷ سال را که بین سال‌های ۱۹۲۵ تا ۱۹۶۸ متولد شده بودند، در بازه زمانی بین مارس ۱۹۹۹ تا نوامبر ۲۰۱۹ بررسی کردند و با ارزیابی اسکن مغز سه هزار و ۲۲۶ شرکت‌کننده (۵۳ درصد زن و ۴۷ درصد مرد) به یک الگوی قابل‌توجه رسیدند: حجم مغز (حجم داخل جمجمه) به‌آرامی اما پیوسته افزایش می‌یابد.

بر این اساس، در طول دهه ۱۹۳۰، متوسط حجم مغز یک هزار و ۲۳۴ میلی‌مترمکعب بود اما در دهه ۱۹۷۰ میانگین حجم مغز به یک هزار و ۳۲۱ میلی‌مترمکعب رسید که افزایشی ۶.۶ درصدی را نشان می‌دهد. سطح قشر مغز (سطح مغز) هم افزایش یافت و از دو هزار و ۵۶ سانتی‌مترمربع در متولدهای دهه ۱۹۳۰، به دو هزار و ۱۰۴ سانتی‌متر مربع در متولدان دهه ۱۹۷۰ افزایش یافت.

محققان این افزایش اندازه را در ماده خاکستری، ماده سفید و هیپوکامپ مغز (بخشی از مغز که با یادگیری و حافظه مرتبط است) نیز مشاهده کردند.

دانشمندان خاطرنشان می‌کنند که این نتایج دلگرم‌کننده‌اند، زیرا می‌توانند به معنای کاهش زوال عقل ناشی از افزایش سن، مانند آلزایمر باشند. به این معنی که داشتن مغز بزرگ‌تر می‌تواند نشان‌دهنده بهبود رشد و سلامتی مغز باشد، همچنین از ذخیره مغزی بزرگ‌تری خبر می‌دهد و ممکن است آثار دیرهنگام بیماری‌های مغزی مانند آلزایمر و زوال عقل را که به افزایش سن مربوط می‌شوند،‌ کاهش دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوتر‌ها قابل استفاده می‌شوند
  • پیش بینی افزایش دما و وزش باد در آبادان و خرمشهر
  • نانوحباب‌های مغناطیسی در کامپیوترها قابل استفاده می‌شوند
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • سردار رادان : چشم مردم وقتی به بی حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود/ ما باید از مادران آینده صیانت کنیم