Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، کمیته ملی راهبردی بهداشت و تولید دام روز گذشته پنج شنبه تصمیمات جدید و مهمی را در خصوص ساماندهی نظام توزیع نهاده‌ها برای واحدهای مرغداری، دامداری و کارخانجات خوراک دام و طیور اتخاذ کرد.

علی‌صفر ماکنعلی رئیس کمیته ملی راهبردی  در محل سازمان دامپزشکی کشور با حضور سایر اعضای این کمیته تشکیل جلسه داد و پس از بحث و بررسی در خصوص توزیع نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز مرغداری‌ها، دامداری‌ها و کارخانجات خوراک، تصمیمات مهمی به شرح ذیل را اتخاذ کرد:

الف _ در مورد نحوه توزیع نهاده‌ها که خود در 2 محور جداگانه «شیوه خروج از گمرکات» و همچنین «خروج از کارخانجات» به مقاصد فوق صورت گرفت، مقرر شد تا در زمینه خروج از گمرکات، کالا صرفا بر اساس اطلاعات «سامانه جامع کشاورزی» به مقاصدی که دارای شناسنه "یکتا" کشاورزی هستند، ارسال شود و از آنجا که تمام مرغداری‌ها دارای شناسه یکتا هستند؛ دامداری‌های فاقد شناسه یکتا نیز باید برای اخذ این شناسه به اتحادیه‌های دامداران یا شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ب - در مورد خوراک دام خروجی از کارخانجات نیز مقرر شد تا کنترل میزان ورودی و خروجی کارخانجات بر اساس فرمول جیره‌ای که معاونت بهبود امور تولیدات دامی ارائه می‌دهد  باشد و ملاک تحویل محموله‌های بعدی نیز تایید تخلیه‌ای باشد که از طریق سامانه جامع کشاورزی به "بازارگاه" اعلام و تایید می‌شود.

ج - در خصوص تامین نهاده های مورد نیاز واحدهای مرغداری گوشتی، تحویل نهاده ها از ابتدای مهرماه سال جاری بر اساس میزان آمار تایید تخلیه کشتارگاه‌های طبور خواهد بود که اطلاعات آن از طریق سامانه "سماصط" به  بازارگاه اعلام و بر این اساس سهمیه نهاده مورد نظر در سامانه بازارگاه در اختیار مرغدار قرار خواهد گرفت.

د - سهمیه بندی کارخانجات نیز بر اساس سوابق فعالیت کارخانه در سال 1397 تعیین و  توزیع انجام می‌شود.

و-  همچنین بر اساس مصوبات جلسه کمیته ملی راهبردی بهداشت و تولید دام، سهمیه‌بندی برای دامداری‌ها نیز به این صورت انجام می‌شود که نهاده‌های مورد نیاز این واحدها بر اساس تعداد دام موجود از منابع اطلاعاتی دام‌های پلاک‌گذاری شده در سامانه مرکز اصلاح نژاد سهمیه‌بندی و تحویل دامپروران خواهد شد.

ی - در این جلسه در خصوص خروجی کارخانجات روغن‌کشی ( کنجاله) و فول‌فَت ( که تامین کننده سویای فرآوری شده به روش اکسترودر مرطوب بوده و دارای تأثیر فراوان در حل مشکلات تغذیه‌ای طیور است) مقرر گردید توسط کمیته‌ای متشکل از معاونت بهبود تولیدات دامی و سازمان دامپزشکی کشور ظرف هفته آینده بررسی و تصمیم‌گیری مناسب نهایی در خصوص آن صورت گیرد.

برپایه این گزارش، در زمینه نحوه استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی نیز که با حضور نماینده این بانک در کمیته ملی راهبردی بهداشت و تولید دام مقرر گردید تا کمیته‌ای شامل نمایندگان سازمان دامپزشکی، وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی تشکیل و بر اساس رتبه‌بندی شرکت واردکننده دارو و بر اساس اولویت کالایی بانک کشاورزی، تسهیلات مورد نیاز را با شرایط مناسب در نظر بگیرد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: کمیته ملی راهبردی سهمیه بندی مورد نیاز نهاده ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۱۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در این نشست که به منظور بررسی آخرین وضعیت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا برگزار شد گفت: بیش از ۲۳ هزار پروانه کسب کاغذی در آذربجان شرقی الکترونیکی شده که رتبه دهم را بین استان‌های کشور دارد.

بهروزی افزود: بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوز‌های کاغذی باید تا ۲۵ اردیبهشت به شناسه الکترونیکی یکتا تبدیل شوند.

وی ادامه داد: کسب و کار‌هایی که شناسه یکتا نداشته باشند بعد از تاریخ یادشده به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند و از خدمات دولتی محروم خواهند شد.

 وی یادآور شد: فرایند تبدیل مجوز‌های کاغذی و قدیمی به شناسه یکتا از طریق مراجعه به درگاه ملی مجوز‌ها به آدرس mojavez.ir به راحتی برای صاحبان کسب و کار امکان پذیر است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی همچنین تعداد درخواست‌های صدور مجوز کسب و کار از دستگاه‌های اجرایی استان در درگاه ملی مجوز‌ها را بیش از ۱۳۸ هزار مورد اعلام کرد که از این تعداد بیش از ۸۴ هزار مجوز برای متقاضیان صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود