Web Analytics Made Easy - Statcounter

نقدعلی با اشاره به اهمیت الگو قرار دادن اسوه های دینی در زندگی روزمره گفت: عقب نشینی نکردن از اجرای احکام و واجبات دین یکی از درس هایی است که امروزه باید مردم و مسئولین از قیام حسینیاخذ کنند. درسی که جنبه های مختلف دارد و در تک تک زوایای زندگی ما جلوه های آن وجود دارد.

محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم در خصوص درس هایی که در این روزها مردم و مسئولین می توانند از واقعه قیام امام حسین (ع) بگیرند، به خبرنگار برنا گفت: بزرگ ترین پیام عاشورا همانگونه که مقام معظم رهبری در گفت و گو با هیئت دولت عنوان کردند جهاد و شهادت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پای هدف و مسیر حق ایستادن تا آخرین نفس بزرگ ترین درسی است که می توان از قیام امام حسین گرفت.

او افزود: انسان و جامعه زمانی که حق و حقیقت برای آن ها روشن شد باید در راستای حفظ آن تلاش کنند و قدمی عقب نگذارند. این صرفا مربوط به جامعه نیست و مسئولین و مدیران نیز باید در این راستا گام بردارند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: امروزه نمایندگان مجلس، مسئولین دولت و مسئولین قضایی در حوزه مسئولیتی باید پیام های عاشورا را سرلوحه امور قرار دهیم. در روز  عاشورا فقط 72 نفر حاضر شدند همه دارایی خود را هزینه کنند. امام حسین (ع) نیز در راس قیام کربلا از همه چیز خود گذشت و تمام هزینه های ممکن را پرداخت می کند تا بتواند احقاق حق کند.

نقدعلی با اشاره به اهمیت الگو قرار دادن این اسوه های دینی در زندگی روزمره گفت: قرآن از ما می خواهد تا ابراهیم را به عنوان الگو در راس زندگی و امور خود قرار دهیم. الگویی که در کنار قیام حسینی می تواند مسیر زندگی را برای ما ترسیم کند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم و مسئولین باید با اتکا به این الگوها و درس ها به وظایف خود تمام و کمال رسیدگی کنند و مدیران با مدیریت جهادی خود در عرصه اقتصادی و فرهنگی به تکلیف خود عمل کنند و به این معضلات جامعه سر و سامان دهند.

نقدعلی با اشاره به درس هایی که واقعه عاشورا در حوزه فردی و اجتماعی به ما می دهد، افزود: امروزه مردم ارزش های دینی را بخاطر ملامت و تمسخر دیگران نباید به فراموشی بسپارند. امروزه نباید به واسطه عوض شدن فضای جامعه و خجالت کشیدن پیام های عاشورا و ارزش های دینی را به فراموشی سپرد.

این نماینده مردم استان اصفهان در مجلس یازدهم در پایان گفت: عقب نشینی نکردن از اجرای احکام و واجبات دین یکی از درس هایی است که امروزه باید مردم و مسئولین از قیام حسینیاخذ کنند. درسی که جنبه های مختلف دارد و در تک تک زوایای زندگی ما جلوه های آن وجود دارد.

//انتهای پیام:3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عاشورا محرم مجلس مردم و مسئولین درس هایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری

حسینی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: کمیته امداد در زمینه تحقق احکام برنامه ششم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه کردن فرآیند‌ها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری و کیفیت زندگی، پرونده مددجویان سالمند استان را به ۶۹ مرکز نیکوکاری واگذار کرده است.

او افزود: از این طریق، ۱۷ هزار و ۷۴۵ سالمند تحت پوشش مراکز نیکوکاری قرار گرفته اند.

حسینی هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها وسازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد و گفت: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوبتر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تبعات عدم توجه به مشکلات پزشکان در مناطق دورافتاده کشور
  • معاونان وزیر راه و شهرسازی به مشکلات مردم قم رسیدگی می کنند
  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • سومین سوگواره فرهنگی و مذهبی «نی ناله» فراخوان داد
  • ترکیب جمعیتی از چالش های البرز است/ تردد نیروی کار استان به تهران
  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست