Web Analytics Made Easy - Statcounter

 آیت الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز شنبه همزمان با تاسوعای حسینی در گفت و گو با ایرنا، افزود: امام حسین (ع) با قیام خونین کربلا به انسان های مومن آموخت که وقتی اساس مکتب اسلام با خطر مواجه می‌شود در راه حفظ آن نباید از هیچ گونه فداکاری دریغ کرد و نیاز است تا با تمام توان از آرمان های اسلام صیانت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: پایه و اساس انقلاب اسلامی بر ارزش ها و تفکر عاشورایی استوار شده و مداحان اهل بیت(ع) و مبلغان دینی باید با درک این مقوله مهم تمامی تلاش خود را برای اشاعه، تشریح و تبیین اهداف حضرت اباعبدالله(ع) در عزاداری های محرم و صفر به کار بندند. 

امام جمعه اراک اضافه کرد: حضور مردم در آیین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) دارای اجر اخروی است اما آنچه که جامعه ایران اسلامی را از هجمه و توطئه های فرهنگی دشمنان مصون می دارد، نهادینه کردن فرهنگ ناب شهادت و تفکر حسینی است. 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: ملت ایران طلایه داران مذهب مقدس تشیع  است و وظیفه خطیری در برگزاری آیین عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) به شکل شایسته، تشریح و تبیین اهداف و آرمان های آن امام همام برعهده دارد و آحاد جامعه باید به آن توجه ویژه داشته باشند. 

امام جمعه اراک ادامه داد: تلاش و نقش آفرینی برای فراگیری فرهنگ عاشورا و اهداف والای حضرت سیدالشهدا(ع) تکلیف هر انسان آزاده و بصیر است. 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی یادآوری کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایط ویژه‌ای برای برپا کردن آیین عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) رقم خورد و آحاد مردم وظیفه دارند ضمن برپایی سوگواره و عزاداری‌ها نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: براساس گزارش‌های رسیده از سوی نهادهای مسئول بیش از ۹۰ درصد هیات‌های مذهبی استان مرکزی دستورالعمل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت می‌کنند و امید می‌رود تمامی هیات‌ها در روزهای باقی مانده از ایام سوگواری امام حسین‌(ع) نسبت به این مهم توجه داشته باشند.

بیش از ۲ هزار هیات مذهبی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی عاشورای حسینی ماه محرم و کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی عاشورای حسینی ماه محرم و کرونا اراک استان مرکزی عاشورای حسینی ماه محرم و کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۱۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام

                                                                                 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) امروز  با حضور هیات‌های مذهبی و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از میدان ۲۲ بهمن شهر ایلام به سمت مسجد امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.

عزاداران مکتب جعفری در سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام همزمان با سراسر کشور با تجمع در میدان ۲۲ بهمن شهر ایلام به سمت مسجد امام جعفر صادق (ع) عزاداری کردند.

 

دیگر خبرها

  • عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
  • شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف ملی است
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • سرزمین آفتاب در سالروز شهادت ششمین اختر آسمان ولادت غرق ماتم است
  • خادمان حرم امام رضا (ع) در سوگ شهادت صادق آل عبا به عزاداری پرداختند
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در دفتر امام جمعه یزد
  • عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع)در ایلام
  • عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در دهلران
  • استان بوشهر در عزای امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست
  • مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام