Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، قرار بود بازی های ساحلی آسیا ۲۸ نوامبر تا ۶ دسامبر سال جاری میلادی در سانیا چین برگزار شود اما بعد از تصمیم دولت چین برای لغو تمام رویدادهای ورزشی در این کشور تا پایان سال ۲۰۲۰ - به دلیل بحران کرونا-  این دوره بازی ها نیز ملغی اعلام شد.

در همین راستا شورای المپیک آسیا زمان جدیدی را برای بازی های ساحلی مشخص کرد که حکایت از برگزاری آن در بازه زمانی ۲ تا ۱۰ آوریل ۲۰۲۱ دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با وجود تاخیر بازی های ساحلی آسیا و تعویق تقریبا یک ساله آن، کمیته ملی المپیک همچنان اعزام کاروان به این بازی ها را در برنامه دارد. این کمیته پیش از این و با تصویب ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی که وزیر ورزش ریاست آن را بر عهده دارد اعزام ورزشکاران ۱۰ رشته به سانیا را مصوب کرده بود.

فوتبال، والیبال، هندبال، کبدی، کشتی، دومیدانی، شنا، واترپلو، سنگنوردی (مردان) همراه با بسکتبال سه به سه و کبدی (بانوان) رشته هایی هستند که برای اعزام به سانیا از مدیران ورزش مجوز لازم را گرفتند. اگرچه رویداد مربوط به سانیا سال آینده برگزار می شود اما قرار نیست در فهرست این رشته ها تغییری اعمال شود مگر اینکه شرط موردنظر برای انتخاب و نهایی شدن آنها نادیده گرفته شود.

ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی با تاکید بر مدال آوری به عنوان شرط اصلی، وضعیت رشته هایی که شانس اعزام به بازی های ساحلی آسیا را داشتند، بررسی و اعزام ورزشکاران این ۱۰ رشته را مصوب کرد. بنابراین احتمال تصمیم گیری جدید در رابطه با این رشته ها بعید است مگر اینکه شرایط آنها تغییر داشته باشد.

پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه گفت: رشته های مصوب برای اعزام به بازی های ساحلی آسیا نتیجه یک کارشناسی بودند. بنابراین کماکان اعزام ورزشکاران این رشته ها به سانیا قطعی است در عین حال اما شرط مدال آوری هم می تواند تعیین کننده باشد.

وی تصریح کرد: فعلا تصمیمی برای حذف یا اضافه کردن رشته ای جدید به فهرست رشته های اعزامی به سانیا نداریم اما قطعا شرایط موجود در زمان اعزام می تواند تعیین کننده باشد. احتمال اینکه رشته ای کم شود، بعید است اما اینکه با لحاظ کردن شرط مدال آوری رشته ای جدید اضافه کنیم، دور از ذهن نیست.

فخری یادآور شد: پیش از این تمام اقدامات لازم برای اعزام ورزشکاران ۱۰ رشته موردنظر انجام شده بود که با تاخیر بازی ها مواجه شدیم. هر زمان از سوی چین درخواست انجام ادامه اقدامات برای این بازی ها مطرح شد، تصمیم گیری های جدید اتخاذ و اعلام می شود.

کد خبر 5009385 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: بازی های ساحلی آسیا چین ویروس کرونا کمیته ملی المپیک تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران دربی مهدی طارمی تیم فوتبال تراکتور فدراسیون کشتی مارک ویلموتس جام حذفی والیبال فدراسیون فوتبال فرهاد مجیدی ویروس کرونا احمد سعادتمند بازی های ساحلی آسیا اعزام ورزشکاران رشته ها بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۱۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا؛ ایران سهمیه جهانی گرفت

به گزارش قدسآ نلاین و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا با حضور ۳۲ تیم از روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت آغاز ‌شده و فردا (یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت) در شهر «روی‌اِت» کشور تایلند با معرفی برگزیدگان به پایان می‌رسد.

در بازی‌های امروز، تیم والیبال ساحلی ایران یک (حبیب اکبرزاده - امیرعلی قلعه‌نویی) با شکست ۲ بر صفر نیوزلند دو (پاچئو داوی - وستی توماس) به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا راه یافت. نوجوانان ساحلی ایران که امروز (شنبه - ۱۵ اردیبهشت) برای دومین بار به میدان رفتند با امتیازات ۲۱ بر ۱۰ و ۲۱ بر ۷ حریف را شکست دادند تا به پنجمین برد خود در این مسابقات دست یابند.

با کسب این نتیجه و راهیابی تیم والیبال ساحلی ایران به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۹ سال پسر آسیا، حبیب اکبرزاده و امیرعلی قلعه‌نویی موفق به کسب سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان شدند که در شانگلو چین برگزار می‌شود.

ساحلی‌بازان کشورمان در دیدار بعد به مصاف استرالیا یک (راکر گراهام جت – دونووان کیلیان) خواهند رفت تا تکلیف حضورشان در دیدار فینال مشخص شود.

دیگر خبرها

  • دومین قهرمانی تیم والیبال ساحلی نوجوانان در آسیا
  • تیم نوجوانان والیبال ساحلی ایران قهرمان آسیا شد
  • تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران قهرمان آسیا شد
  • دومین قهرمانی تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران در آسیا
  • چهارمین مدال دوره جدید والیبال ایران از جنس طلا
  • تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران قهرمان قاره آسیا شد
  • دستان مطمئن ژاپن را به المپیک برد
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا؛ ایران سهمیه جهانی گرفت
  • داوری بی‌نقص یک ایرانی در بازی ژاپن و ازبکستان
  • قهرمانی ژاپن در جامی که ما عاشق آن هستیم!