Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@23:26:59 GMT

دولت وفاق لیبی وزیر کشور کابینه خود را برکنار کرد

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۱۵۲۰

دولت وفاق لیبی وزیر کشور کابینه خود را برکنار کرد

دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس اعلام کرد، به دلیل تیراندازی افراد مسلح به معترضان در تظاهرات مسالمت‌آمیز در طرابلس طی هفته گذشته، فعالیت وزیر کشور را تعلیق کرد و قرار است درباره وی تحقیقات انجام دهد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه رای الیوم، شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، فتحی باشاغا را از کار برکنار کرده و قرار است وی را طی مدت حداکثر ۷۲ ساعت از تاریخ صدور این تصمیم مورد تحقیقات اداری قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است که تحقیقات از وزیر کشور در مورد مجوزها و تأمین حفاظت لازم از تظاهرکنندگان و بیانیه‌های صادره توسط وی در مورد تظاهرات و حوادث ناشی از آن که طی روزهای گذشته در شهر طرابلس و برخی از شهرهای دیگر اتفاق افتاده و هرگونه تخلفی که علیه تظاهرکنندگان انجام شده، صورت خواهد گرفت.

این شورا همچنین تصمیم گرفته است، سرتیپ خالد احمد التیجانی مازن، معاون وزیر کشور را برای اجرای وظایف وزارت منصوب کند.

وزیر برکنار شده با اعلام پایبندی به این تصمیم، خواستار برگزاری جلسه تحقیقات علنی و تلویزیونی شد.

وی در بیانیه‌ای گفت: برای من موجب افتخار است که آمادگی انجام تحقیقات به صورت علنی و تلویزیونی برای نشان دادن حقیقت در برابر ملت لیبی بدون هیچ تعارف و یا تردیدی را دارم.

باشاغا در بیانیه خود "اعتراضش" نسبت به "تدابیر امنیتی طرف‌های  مسلحی را یادآور شد که وابسته به وزارت کشور نیستند و عزت و حقوق شهروند لیبیایی را نادیده انگاشته و آنها را سرکوب و اقدام به ریختن خونشان می‌کنند.

صدها لیبیایی از روز یکشنبه روزانه در اعتراض به فساد و نابسامانی خدمات عمومی، قطع مکرر برق، آب و کمبود سوخت در طرابلس تظاهرات می‌کنند.

طی این تظاهرات، افراد مسلح ناشناس با شلیک به تظاهرکنندگان، برخی از آنها را زخمی کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دولت وفاق ملی لیبی بحران لیبی وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۱۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسموتریچ: ارتش باید امروز وارد رفح شود

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه ورود ارتش این رژیم به شهر رفح را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و رئیس حزب راست افراطی «صهیونیسم دینی» امروز در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» نوشت: «تاخیر در ورود به رفح و کنترل نداشتن بر اصول استراتژیک در نوار غزه به ما و اهداف جنگ آسیب می‌زند.»

اسموتریچ در ادامه نیز نوشت: «تاخیر در ورود به رفح به فرصت بازگرداندن افراد ربوده شده آسیب می‌زند و خون‌های زیادی را بر دوش ما می‌گذارد.»

به گزارش خبرگزاری «معا» فلسطین، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد، «ارتش اسرائیل امروز باید وارد شهر رفح شود.»

اسموتریچ یکی از بزرگترین حامیان طرح حمله به رفح در کابینه رژیم صهیونیستی است.

همزمان با این اظهارات اسموتریچ، ارتش رژیم صهیونیستی از فلسطینی‌هایی که در حال حاضر در محله‌های شرقی شهر رفح اقامت دارند، خواسته به منطقه «المواصی» واقع در جنوب غرب نوار غزه بروند.

پیش از این چندین کشور و در راس آنها آمریکا و مصر که میانجیگری‌ها میان تل‌آویو و جنبش حماس را بر عهده دارند، از رژیم صهیونیستی خواستند از هر گونه عملیات نظامی علیه شهر رفح که مملو از جمعیت است، خودداری کند اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و برخی از وزرای حامی این طرح در کابینه‌اش بر اجرای عملیات به این بهانه که رفح آخرین پایگاه جنبش حماس است و نیز برای اعمال فشار بر روند مذاکرات پافشاری دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو عضو کابینه جنگ اسرائیل : اگر کابینه نتانیاهو توافق تبادل [اسرا] را نپذیرد، سرنگون می‌شود مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود

دیگر خبرها

  • تظاهرات دانشگاهیان لیبی در حمایت از غزه
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • تظاهرات دانشجویان دانشگاه طرابلس لیبی در حمایت از غزه
  • اسماعیلی: نمایشگاه کتاب محل وفاق و گردشگری فرهنگی است
  • وزیر صهیونیست: تنها منبع خبری‌ام در جنگ، الجزیره است!
  • عملیات «وعده صادق» جلوه روشنی از عقلانیت انقلابی بود/ ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند/ بیش از ۱۰۰ مدیر ناکارآمد برکنار شدند
  • مخالف حمله به رفح و کوچ اجباری غیرنظامیان فلسطین هستیم
  • چرا نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ در غزه تمام شود؟
  • مُلک و مِلک مولود مانای معلم است
  • اسموتریچ: ارتش باید امروز وارد رفح شود