Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: رسانه همواره به عنوان یکی از ارکان توسعه استان و یا کشور مطرح بوده؛ عاملی که در صورت پویایی می‌تواند با انتقادات، پیشنهادات و ریزبینی‌های خود نقش مهمی را در رشد ایفا کند.

اما خراسان شمالی در حوزه رسانه و نشریات دارای جایگاه بسیار نامطلوبی است به صورتی که بین استان‌های کشور، رتبه آخر را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خراسان شمالی ۲۳۵ فعال رسانه‌ای دارد که بیشتر آنها در رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها فعالیت می‌کنند.

خبرگزارهای مهر، ایرنا، ایسنا، ایلنا، آنا، ایپنا، ایکنا، برنا، پانا، تسنیم، رسا، فارس، شبستان، دانشجو و علم و فناوری نیز در این استان فعالیت می‌کنند و روزنامه‌های کشوری نیز ۴۰ نمایندگی در خراسان شمالی دارند که در مجموع ۸۶ رسانه در این استان می‌شوند. اما به صورت محلی این تعداد بسیار پایین‌تر است به طوری که بر اساس اعلام خانه مطبوعات استان ۳۰ رسانه در خراسان شمالی مجوز فعالیت دارند.

اما با قاطعیت می‌توان گفت اکثر آنها یا فعالیتی ندارند و یا غیر منظم فعالیت می‌کنند. این فعالیت نامنظم باعث شد طی روزهای اخیر خبر تعطیلی برخی نشریات استان به گوش رسد به طوری که صرفاً ۳ رسانه مکتوب در استان فعال باقی بماند.

امکان احیا نشریات وجود دارد

حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی در گفتگو با مهر ابعاد دقیق‌تری از ماجرا را عنوان کرد.

فرخنده اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۶ قانون مطبوعات اگر ۶ ماه پس از صدور مجوز برای یک نشریه، آنها فعالیت خود را آغاز نکنند، لغو مجوز می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی تصریح کرد: اگر مسئول نشریه خواهان و پیگیر احیا باشد می‌توانیم با یکسری پیگیری‌ها دوباره مجوز را صادر کنیم که در هفته آینده این امر بررسی خواهد شد.

وی در انتها گفت: این نشریات پیش از این نیز فعال نبودند و ما مجوز آنها را تمدید می‌کردیم اما این بار لغو مجوز شدند با این حال امکان احیا دوباره وجود دارد.

فاصله اجتماعی خراسان شمالی از دیگر استان‌ها در تعداد رسانه

علی خادمی، رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان شمالی نیز در گفتگو با مهر اظهار کرد: ۶۰۰ نشریه کشور طی روزهای اخیر مشمول ماده ۱۶ قانون مطبوعات شده و لغو مجوز شدند که روزنامه‌ها و نشریات خراسان شمالی نیز شامل این موضوع هستند.

خادمی ادامه داد: یک روزنامه، ۲ هفته نامه، ۲ ماه نامه و در مجموع ۷ مورد نشریه مکتوب لغو مجوز شدند که یک مورد از آنها چاپ داشته اما اعلام وصول نکرده لذا مجوزش در هفته آینده تأیید می‌شود.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان شمالی با اشاره به اینکه هر ۶ ماه یک بار این پایش صورت می‌گیرد گفت: اکنون خراسان شمالی ۲۳ رسانه فعال دارد در حالی که استان زنجان که رتبه جلوتر از ما را داراست، ۶۹ رسانه را در خود می‌بیند.

وی افزود: خراسان جنوبی نیز که از نظر زمان تأسیس مانند خراسان شمالی است، ۸۵ رسانه فعال دارد.

خادمی علت تعطیلی رسانه‌های استان را پایین بودن درآمد در خراسان شمالی دانست و بیان کرد: کارخانه خصوصی و دولتی زیادی در استان نداریم که آگهی‌های خود را به روزنامه‌ها بسپارند لذا نشریات مکتوب توانایی چاپ ندارند؛ برخی کارخانه‌های بزرگ مانند پتروشیمی استان نیز آگهی‌های خود را در روزنامه‌های مرکز کشور چاپ می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان شمالی با تاکید بر اینکه وضعیت رسانه‌های خراسان شمالی نامطلوب بوده و طی سال اخیر بدتر شده گفت: وضعیت اقتصادی کل جامعه رو به افول است و رسانه‌ها نیز از این قضیه مستثنی نبوده‌اند.

کد خبر 5010698

منبع: مهر

کلیدواژه: خبرنگار معرفی نشریات خانه مطبوعات خراسان شمالی محرم 99 هفته دولت ویروس کرونا مراسم عزاداری ماه محرم شیراز بوشهر آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا گرگان شهرکرد قزوین بیرجند خانه مطبوعات خراسان شمالی روزنامه ها رسانه ها لغو مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۱۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند

رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت مجوز فعالیت زنان در این رشته صادر نشده است.

طرفداری | مهرعلی باران‌چشمه، رییس فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، در خصوص حضور زنان به عنوان تماشاگر در زورخانه‌ها، گفت:

ورزش زورخانه‌ای به طور قطع سوای تربیت جسم در ترویج فرهنگ جوانمردی تاثیرگذار است و این مجوز صادر شده تا مادران و زنان از نزدیک در زورخانه‌ها برای تماشای این ورزش اصیل ایرانی حضور یابند. البته در طرح شهید طوقانی که با همکاری وزارت آموزش و پروش برای مقاطع چهارم تا ششم ابتدایی برگزار شد، خانواده‌ها به عنوان تماشاگر شاهد هنرنمایی فرزندان خود بودند.

وی طی گفت‌وگویی با ایرنا، در خصوص فعالیت زنان در ورزش زورخانه‌ای نیز توضیح داد:

پیش تر اعلام شد که فعالیت زنان در ورزش زورخانه‌ای منوط به تصمیم و مجوز نهایی از سوی وزارت ورزش و جوانان است. در شورای سیاست‌گذاری وزارت ورزش تصمیم‌گیری نهایی در خصوص فعالیت یا عدم فعالیت آنان در رشته‌های مختلف تصمیم‌گیری خواهد شد، چنین مجوزی تاکنون برای ورزش زورخانه‌ای صادر نشده است.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از خبرگزاری های ایران
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • فعالیت «تلسکوپ فضایی هابل» متوقف شد!