Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:14:44 GMT

ظلم‌ ستیزی, فلسفه اصلی قیام امام حسین (ع) است

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۱۶۰۱

ظلم‌ ستیزی, فلسفه اصلی قیام امام حسین (ع) است

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین نجم‌الهدی جمعه شب در جمع عزاداران حسینی در یزد افزود: محرم فرصت مناسب تبیین ابعاد حادثه کربلا و اهداف قیام همیشه ماندگار خامس آل‌عبا (ع) است.

وی ادامه داد: حضرت سیدالشهدا (ع)، فرزندان و اصحاب ایشان فقط برای دفاع از حق و حقیقت و احیای دین همه سختی‌ها را در اوج مظلومیت به جان خریدند و به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرس حوزه اظهار کرد: داشتن بصیرت در برابر توطئه‌های دشمنان، مقاومت بر اصول و ارزش‌های دینی و انقلابی و حرکت در مسیر ولایت، ثمره برپایی مجالس امام‌حسین (ع) است.

نجم‌الهدی به توطئه‌های فرهنگی و اقتصادی دشمنان علیه انقلاب اسلامی و ادامه تحریم‌ها و تهدیدها اشاره کرد و یادآور شد: با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و پیروی از قیام شهدای کربلا می‌توان بر دشمنان پیروز شد.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران تداوم قیام و نهضت سرخ حسینی است و باید برای شناخت راه حقیقی و گذر از مشکلات همواره توسل و تمسک به ائمه طاهرین (ع) را سرمشق قرار داد.

در این مراسم با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برنامه مداحی و مرثیه‌خوانی اجرا شد.

مشابه این مراسم سوگواری در رثای شهدای مظلوم کربلا در اکثر مناطق استان با حضور مردم در فضای باز تکایا و حسینیه‌ها برگزار شد.          

برچسب‌ها امر به معروف و نهی از منکر تعزیه یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر تعزیه یزد امر به معروف و نهی از منکر تعزیه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۱۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید نصیر حسینی بعدازظهر یکشنبه در نشست اجلاسیه شهدای روحانی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: شهدا تربیت یافته مکتب شیعه و دین بوده و در امنیت انقلاب اسلامی، عزت و اقتدار میهن نقش آفرین بودند.

وی بیان داشت: شهدای روحانی همیشه در صحنه بوده و در راه عزت و دفاع از مردم نقش آفرین بودند.

حسینی تصریح کرد: وظیفه امروز ما این است که از قهرمانانی که جان خود را در راه عزت ملی دادند، شهدای روحانی، ایثارگران و جانبازان دفاع کنیم.

وی افزود: امروز در مناطق مختلف دنیا شعار عدالت، مبارزه با ظلم و شعار عدالت طلبی را که شعار جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است، سر می‌دهند.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: اکنون آوازه قدرت و اقتدار ایران و ظلم ستیزی در مناطق مختلف دنیا شنیده می‌شود و افراد خردمند و عقل ورز از انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

کد خبر 6097564

دیگر خبرها

  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)اعزام می شوند
  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد امام راحل اعزام می شوند
  • اعتراض برخی از اعضای رزما به ائتلاف با امنا
  • روایت دختران حاج قاسم از اصفهان تا خانه پدری
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • امام صادق (ع) در پی کسب و حفظ قدرت با هر شرایطی نبود
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند