Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:54:30 GMT

برگزاری متفاوت شام غریبان حسینی در حرم رضوی

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۱۶۳۰

برگزاری متفاوت شام غریبان حسینی در حرم رضوی

‍‍‍‍‍‍

دریافت 7 MB

محمد توکلی فریمانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مراسم شام غریبان و خطبه خوانی امسال متأثر از شرایط کرونا به صورت محدود برگزار می شود، گفت: مراسم خطبه‌خوانی و شام غریبان که در شام شهادت امام حسین (ع) برابر با سنت دیرینه ای که در بین خدمه است با دعوت محدود و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: امسال آیین پیاده روی شام غریبان حسینی از سازمان مرکزی آستان قدس رضوی به سمت حرم مطهر رضوی را نخواهیم داشت و تمام برنامه روز یکشنبه ۹ شهریور بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در صحن انقلاب برگزار می‌شود. قرائت خطبه این مراسم با حجت الاسلام جعفر اسلامی فر خواهد بود و حجت الاسلام حسینی خراسانی نیز به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

وی افزود: در این آیین سنتی قریب ۴۰۰ نفر از خدمه و میهمانان ویژه در صحن انقلاب اسلامی اجتماع خواهند کرد و به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

توکلی تصریح کرد: هیئات مذهبی می توانند در شب شام غریبان حسینی در نیمه جنوبی صحن انقلاب، به دور از دسته روی و به صورت ایستاده به عزاداری و سوگواری بپردازند.

وی در خصوص تعطیلی پارکینگ‌های خودرو حرم در تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: تمام پارکینگ‌های حرم مطابق مصوبه شورای تامین استان، به مدت ۴۸ ساعت مسدود خواهد بود.

کد خبر 5010138

منبع: مهر

کلیدواژه: محرم 99 ویروس کرونا مراسم شام غریبان محرم 99 هفته دولت ویروس کرونا مراسم عزاداری ماه محرم شیراز بوشهر آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا گرگان شهرکرد قزوین بیرجند شام غریبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۱۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود

پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی با هدف عرض ارادت شاعرانِ شعر کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا (ع) در همدان برگزار می‌شود.

این مراسم همراه با نکوداشت چهره برجسته شعر کودک و نوجوان رضوی استاد «جواد محقق» است، هم‎چنین در این مراسم کتاب «این لحظه‌ها را دوست دارم» اثر مریم زرنشان رونمایی می‌شود و مورد نقد و بررسی قرار می‏‎گیرد.

این جشنواره رضوی پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۵:۳۰ در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی و به همت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • فیلمی متفاوت از کنکور دادن دانش آموزان قبل از انقلاب
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • برپایی مراسم روز معلم در آباده
  • نگاهی متفاوت به دیدار روز گذشته معلمان با رهبر انقلاب + فیلم
  • برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • عکس متفاوت از دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب
  • تصویر کتیبه متفاوت در محل دیدار رهبر انقلاب
  • کتیبه متفاوت با الهام از تخته‌ کلاس درس در حسینیه امام خمینی(ره) | عکس
  • مراسم روز معلم متفاوت در مرکز یادگیری دانا
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود