Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:41:19 GMT

آمریکا در بحران

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۲۱۹۰

آمریکا در بحران

به گزارش روز شنبه ایرنا، سی ان ان گزارش داد: مقامات پلیس ایالت ویسکانسین علت برخورد شدید با جیکوب بلیک را مقاومت در برابر پلیس و تحویل ندادن سلاح سرد وی عنوان کردند، اما وکیل بلیک دراین باره می گوید که پلیس قصد توجیه کردن این جنایت را دارد.

شبکه خبری سی ان ان در ادامه افزود: پس از قتل فلوید اکنون مورد بلیک منجر به شدت بخشیدن به اعتراض ها در سطح ملی در آمریکا شده و باعث شد تا هزاران نفر در اعتراض به تبعیض نژاد و نبود عدالت اجتماعی در این کشور به واشنگتن روی آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش در میان معترضان بسیاری از خانواده سیاهپوستانی که طی چند سال گذشته بستگان آنها به علت اقدام خشونت بار نیروهای پلیس سفید پوست آمریکایی به قتل رسیده و یا مجروح شده اند، حضور داشتند.

بازگشت آمریکا به گذشته

سی ان ان با اشاره به اینکه رفتار نژاد پرستانه نیروهای سفیدپوست پلیس آمریکا با رنگین پوستان در این کشور به واقع بازگشت به دهه های قبل به خصوص دهه پنجاه و شصت میلادی است و حضوری این چنین در واشنگتن برای عدالت خواهی و اینکه جان سیاهپوستان در آمریکا اهمیت دارد و تظاهرات ها برای حقوق مدنی شهروندان آمریکایی است، افزود: ۵۷ سال پیش یعنی سال ۱۹۶۳ چنین تجمع عدالتخواهانه ای برای سیاهپوستان برپا شد، تجمعی که در آن «مارتین لوترکینگ» سخنرانی مشهور خود «من رویایی دارم» را ایراد کرد.

آمریکایی ها خسته از اخبار مربوط به قتل رنگین پوستان به دست نیروهای پلیس

این شبکه خبری افزود: شهروندان آمریکایی از اینکه هر روز با خبری درباره کشته و یا مجروح شدن شهروندان رنگین پوست به ویژه سیاهپوستان به دست نیروهای پلیس مواجهه می شوند، دیگر خسته شده اند، آنها خواستار اصلاح در نیروها و دستگاه های پلیس و اصلاح در عدالتخواهی در آمریکا هستند.

درحالی شبکه خبری سی ان ان گزارش امروز خود را درباره تظاهرات سراسری علیه اقدام های نژاد پرستانه توام با خشونت نیروهای پلیس علیه شهروندان رنگین پوست تحت عنوان «بحران در آمریکا» اختصاص داده که در دیگر شهرهای مهم آمریکا نیز شاهد برپایی چنین اعتراضی است.

به گزارش دفتر ایرنا در نیویورک، بیش از یکهزار نفر از بخش‌های مختلف نیویورک در یک راهپیمایی ضد تبعیض‌نژادی، خود را به منهتن رساندند تا با اتصال به یکدیگر فریاد جمعی برآورند که «زندگی سیاهان مهم است».

از این رو، جمعیت زیادی از شهرهای مختلف نیویورک به صورت پیاده با در دست داشتن تابلوهایی که علیه تبعیض‌نژادی سیستمی در آمریکا بود، خود را به میدانی در منهتن رساندند.

واکنش باراک اوباما

«باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا نیز در واکنش به آنچه در جامعه کنونی آمریکا در زمینه بحران حقوق مدنی می گذرد و به ویژه با آمدن دونالد ترامپ به کاخ سفید این بحران شدت گرفته است؛ خواستار تظاهرات «ادامه‌دار» علیه نابرابری نژادی و حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی شد.

اوباما جمعه شب در توئیتی نوشت: در حالی که مردم سراسر کشور از حق خود برای اعتراض استفاده می‌کنند، اجازه بدهید که مسیر انکارناپذیر پیشرفت، راهنمای ما برای حرکت به جلو باشد؛ «اعتراض مسالمت‌آمیز و ادامه‌دار، سازماندهی راهبردی و متعهد و مشارکت هدفمند و گسترده در پای صندوق‌های آرا».

اوباما در هفته‌های اخیر از اقدامات دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در سرکوب معترضان به نژادپرستی انتقاد کرده است.

*۱۳۰۲**

برچسب‌ها جامعه سیاه پوستان آمریکا ایالات متحده آمریکا اعتراضات در آمریکا پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جامعه سیاه پوستان آمریکا ایالات متحده آمریکا اعتراضات در آمریکا جامعه سیاه پوستان آمریکا ایالات متحده آمریکا اعتراضات در آمریکا نیروهای پلیس سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۲۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تویوتای ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار دوستعلی جلیلیان، در تشریح جزئیات این خبر افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی خبری مبنی بر ورود یک دستگاه خودروی تویوتا (لندکروز) قاچاق و نگهداری در یکی از پارکینگ های سطح شهر چابهار، مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی با هماهنگی های قضایی، اقدام به بازرسی از محل مورد نظر کردند و در بررسی های به عمل آمده مشخص شد که این خودرو، فاقد هرگونه مجوز گمرکی است.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش تقریبی خودروی کشف شده ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: خودرو پس از تشکیل پرونده قضائی برای سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد.

کد خبر 6093059

دیگر خبرها

  • بحران آزادی بیان به روایت کاریکاتوریست اردنی
  • واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • تویوتای ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس سیستان و بلوچستان
  • توسل پلیس آمریکا به زور برای برداشتن حجاب زن مسلمان
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • تیراندازی در کارولینای آمریکا؛ / سه پلیس جان باختند
  • تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید