Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دادگستری آمریکا اعلام داشت، یک تبعه چینی که به عنوان محقق در یک دانشگاه کالیفرنیا کار می کرده در ارتباط با تحقیقات دفتر تحقیقات فدرال، اف.بی.آی در خصوص احتمال انتقال دادن نرم افزارهای حساس به چین دستگیر و به از بین بردن یک حافظه هارد کامپیوتر متهم شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، گوآن لی، ۲۹ ساله، ساکن کالیفرنیا، و محقق در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس بوده و بعد از آنکه ماه ژوئیه در حین انداختن یک حافظه هارد کامپیوتر به داخل یک سطل آشغال در بیرون از آپارتمانش مشاهده شد، دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه تصریح شد: "گوآن از بابت انتقال احتمالی نرم افزارها یا داده های تکنیکی آمریکا به دانشگاه ملی تکنولوژی دفاعی چین هدف تحقیقات قرار گرفته است" و به دروغ ارتباطش را با این دانشگاه چینی در درخواستش برای روادید و مصاحبه هایش با ماموران فدرال رد کرده است.

این بیانیه مشخص نکرد چه زمان این تحقیقات آغاز شده است.

گوآن روز جمعه در دادگاه ظاهر شد و قرار احضار مجدد او به دادگاه برای تاریخ ۱۷ سپتامبر مطرح شد. جرم از بین بردن اسناد و مدارک می تواند تا ۲۰ سال حبس را در زندان فدرال در پی داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا چین وزارت دادگستری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۲۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به دستگیری چند مظنون به جاسوسی علیه چین این اتهامات را تهمت دانسته وتاکید کرد که آلمان موظف است به این طنز سیاسی ضد چینی پایان دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گره بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، خشم در برابر اتهامات جاسوسی وارد شده به چین از طرف آلمان افزایش یافته و لحن این کشور تشدید شده است. دولت چین اعلام کرده که اینها تهمت‌ هستند و آلمان موظف است "به طنز سیاسی ضد چینی پایان دهد."

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: پس از اتهامات جاسوسی علیه چین و احضار سفیر آلمان، پکن بار دیگر به صورت شفاهی بر بی گناهی خود در این ماجرا تاکید کرد: پرونده به اصطلاح جاسوسی چین یک اختراع خالص است.

وانگ ادامه داد: پکن قاطعانه از خود در برابر هرگونه تهمت و تحقیر چین دفاع می کند. پکن از آلمان می‌خواهد که در برابر تلاش‌ها برای آسیب رساندن به روابط دوجانبه هوشیار باشد و به نمایش مسخره سیاسی ضد چینی پایان دهد.

پس از دستگیری چهار مظنون در آلمان که متهم به جاسوسی برای چین هستند، پاتریشیا فلور، سفیر آلمان در پکن روز پنجشنبه توسط مقامات چین احضار شد. با این حال، فلور اجازه نداد این مانور او را بترساند وبا اعتماد به نفس گفت: این "یک حرکت بسیار روشنگر" بود، اما حداقل فرصت خوبی برای توضیح چند چیز بود. وی در پیام رسان X نوشت: "ما جاسوسی را در آلمان تحمل نمی کنیم. دموکراسی آلمان با ابزار قانون اساسی محافظت خواهد شد.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه گفت که رهبری پکن بلافاصله پس از این دستگیری ها با عصبانیت واکنش نشان داد: این اتهامات در خدمت "تهمت و سرکوب چین" بود. به گفته وی در اینجا مسئله "از بین بردن فضای همکاری بین چین و اروپا" مطرح است. کارمندانی که در آلمان روی این پرونده ها کار می کنند باید "ذهنیت جنگ سرد خود را کنار بگذارند."

چهار شهروند آلمانی در ابتدای هفته به اتها جاسوسی برای چین بازداشت شدند. مورد بازداشت جیان جی، کارمند ماکسیمیلیان کرا، کاندیدای برتر حزب افراطی جایگزینی برای آلمان برای انتخابات اروپا، ، به ویژه برجسته است. به گفته دادستان کل فدرال، جیان متهم است که به عنوان مامور یک سرویس مخفی خارجی در یک پرونده بسیار جدی عمل کرده است.

سفارت چین در رابطه با دستگیری اتباع آلمانی به اتهام انجام خدمات مخفی و جاسوسی برای چین گفت: ما از طرف آلمانی می‌خواهیم که از اتهامات جاسوسی برای دستکاری سیاسی وجهه چین و بدنام کردن این کشور دست بردارد.

دفتر دادستانی فدرال آلمان یکی از دستگیر شدگان را متهم می کند که به اطلاعاتی در مورد فناوری های نوآورانه ای دست یافته است که می تواند به نمایندگی از چین مورد استفاده نظامی قرار گیرد. گفته می شود او برای این منظور از یک زوج آلمانی استفاده کرده است. هر سه مظنون متهم به عمل به عنوان مامور سرویس مخفی و نقض قانون تجارت خارجی هستند.

بعد از آن رسانه‌های آلمانی گزارش دادند که دادستان کل فدرال آلمان جیان جی، دستیار نامزد اصلی حزب افراطی جایگزینی برای آلمان برای انتخابات اروپا راهم با اتهامی مشابه بازداشت کرده است.

وی به عنوان دستیار ماکسیمیلیان کرا، نماینده پارلمان اروپا از حزب افراطی جایگزینی برای آلمان کار می کند و گفته می شود که در بروکسل و درسدن زندگی می کند. بازرسان بر این باورند که وی در این نقش اطلاعاتی را از عملیات پارلمانی به وزارت امنیت دولتی چین (MSS) مخابره کرده است. بخصوص آنها او را به جاسوسی از اعضای مخالف چین در آلمان متهم می کنند.

در انگلیس نیز اخیرا یک کارمند پارلمان بریتانیا و یک دانشمند انگلیسی به جاسوسی برای چین متهم شدند. سرویس دادستانی سلطنتی (CPS) روز دوشنبه اعلام کرد، این پرونده مربوط به جرایم ادعایی بین پایان سال 2021 و فوریه 2023 است که "به گونه ای طراحی شده اند که مستقیم یا غیرمستقیم برای دشمن مفید بوده اند.

دیدار وزیر دفاع ایران با وزرای دفاع روسیه و چینچین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی
  • تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید
  • تداوم اعتراضات در آمریکا | لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا؛ با وجود بازداشت‌ها، دانشجویان به تحصن ادامه می‌دهند
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • دستگیری یک تبعه رژیم صهیونیستی در مالزی که قصد انجام عملیات تروریستی داشت
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه