Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@17:47:52 GMT

پیش بینی وضع هوای کشور در عاشورای حسینی

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۲۲۴۲۳

پیش بینی وضع هوای کشور در عاشورای حسینی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افت نسبی دما در برخی استان‌های ساحلی دریای خزر و شرق کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، صادق ضیاییان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری در ساعات بعدازظهر و اوایل امشب (۸ شهریو ماه) در استان‌های هرمزگان، جنوب فارس و ارتفاعات استان‌های گیلان و مازندران بارش پراکنده گاهی با رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: روزهای یکشنبه و دوشنبه (۹ و ۱۰ شهریور) در استان‌های ساحلی دریای خزر به‌ویژه مناطق شرق آن در استان خراسان شمالی و بخش‌های شمالی خراسان رضوی رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد و افت دما پیش‌بینی می‌شود که در استان‌های گلستان و خراسان شمالی بارش از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

ضیاییان اضافه کرد: همچنین طی این مدت با افزایش سرعت باد در نیمه شرقی کشور که با افت نسبی دما نیز همراه است در برخی مناطق به‌ویژه زابل، وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بعدازظهر فردا (۹ شهریور ماه) در جنوب فارس و ارتفاعات و شرق هرمزگان افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نخواهد بود، اظهار کرد: در ساعات بعدازظهر دوشنبه (۱۰ شهریور) و برخی ساعات سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۱ و ۱۲ شهریور) در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و استان‌های غربی کشور نیز افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، در روزهای امروز و فردا (۸ و ۹ شهریور) دریای خزر به‌ویژه بخش‌های شرقی آن مواج و متلاطم خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۹ شهریور) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۱۰ شهریور) کمی تا قسمتی ابری با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین کاهش دما سازمان هواشناسی اخبار حوادث پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۲۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هوا طی روزهای آینده/ تداوم بارش‌ها در این استان‌ها

به گزارش خبرآنلاین، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار، رعد و برق و کاهش دما در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی نقاط جنوب و مرکز کشور استان‌های ساحلی خزر و استانهای قزوین، البرز و تهران رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) از شدت بارش در این مناطق تا حدودی کاسته می‌شود و علاوه بر مناطق فوق در شمال شرق کشور بارش رخ خواهد داد.

ضیاییان ادامه داد: چهارشنبه و پنجشنبه (۱۹ و ۲۰ اردیبهشت) در شمال غرب، سواحل شمالی شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: دوشنبه و سه شنبه در استان‌های ساحلی خزر و چهارشنبه و پنج شنبه در شمال شرق کشور کاهش دما رخ خواهد داد. جمعه ( ۲۱ اردیبهشت) جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما در کشور خواهیم داشت.

ضیاییان ادامه داد: خلیج فارس و دریای خزر در دو روز آینده مواج خواهند شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۸ اردیبهشت) قسمتی ابری تا ابری، بارش پراکنده،گاهی رگبار و رعدوبرق و در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری، بارش پراکنده گاهی وزش باد و در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۵ و ۴ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه ۳۶ و ۳۷ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903325

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
  • بارش‌های بهاری میهمان استان قزوین 
  • پیش‌بینی هوا طی روزهای آینده/ تداوم بارش‌ها در این استان‌ها
  • بارانِ بهاری در راه ۱۸ استان
  • هوای ابری و بارش‌های بهاری فردا در ۲۳ استان
  • پیش بینی وزش باد نسبتاً شدید و کاهش نسبی دما در البرز
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز جمعه ۱۵ اردیبهشت
  • هوای مازندران از فردا گرم می‌شو‌د
  • تداوم بارندگی در برخی استان‌های کشور