Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، مقامات مسکو امیدوارند که ساختارهای بین المللی به استفاده از زور علیه نمایندگان رسانه‌های گروهی در جریان اعتراضات در شهر پورتلند آمریکا، واکنش بی طرفانه و مناسب را نشان دهند.

در این بیانیه آمده است: «ما نگران تصمیم دادگاه تجدیدنظر حوزه 9 ایالات متحده درباره لغو توقیف موقت دادگاه بدوی برای دستگیری و پراکنده کردن خبرنگاران وگزارشگران رسانه‌های گروهی و همچنین تهدیدات نیروهای انتظامی آمریکایی در جریان اعتراضات در شهر پورتلند هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استدلال این دادگاه غیرقابل قبول بوده و زمینه خطرناکی را برای مشروعیت بخشیدن به خشونت پلیس علیه ارباب رسانه‌ای ایجاد می کند. چنین تصمیم گیری، نه تنها با قوانین آمریکا، به ویژه با اصلاحیه اول قانون اساسی ایالات متحده، بلکه با اصول دموکراتیک در زمینه تضمین آزادی رسانه‌ها مغایرت دارد.»

وزارت امور خارجه روسیه یادآور شده است که در طول ماه آگوست، فعالان حقوق بشری بیش از 700 مورد بازداشت غیرقانونی و استفاده از زور و خشونت توسط نیروهای پلیس آمریکا در برابر نمایندگان مطبوعات در جریان اعتراضات در ایالات متحده را ثبت کرده‌اند.

مقامات مسکو از واشنگتن انتظار دارد تا اطمینان حاصل کند که کلیه موارد نقض حقوق رسانه‌ها به طور کامل مورد بررسی قرار بگرید.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین در رابطه با دستگیری "ایگور کروچکوف" شهروند روسی در ایالات متحده، به شهروندان این کشور که به خارج سفر می‌کنند، در خصوص تحت تعقیب قرار گرفتن توسط سرویس‌های امنیتی ویژه ایالات متحده هشدار داد.

این وزارتخانه تأکید کرد، این خطر هم در خاک ایالات متحده و هم به درخواست مقامات آن در کشورهای ثالث وجود دارد.

دیپلمات‌های روسی یادآور شدند: «با وجود درخواست‌های بی شمار طرف روسی برای عادی سازی همکاری‌های بر اساس توافقنامه دوجانبه در زمینه کمک‌های حقوقی متقابل در امور جنایی مربوط به سال 1999، سازمان‌های اجرای قانون ایالات متحده بطور جدی در حال دستگیری اتباع روسی در سراسر جهان هستند و از سال 2008 تاکنون، 56 مورد از این قبیل دستگیری‌ها در خاک کشورهای ثالث ثبت شده است که شش مورد آنها در سال 2019 رخ داده است.»

منبع: الف

کلیدواژه: ایالات متحده رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۲۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد

کره‌شمالی، آمریکا را به دلیل تلاش برای ایجاد مکانیسم جدیدی برای نظارت بر اجرای تحریم‌ها علیه کره‌شمالی محکوم کرد و نسبت به «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد.

به گزارش ایسنا، آمریکا متعهد شده است که با کره جنوبی و سایر کشورها برای ایجاد جایگزینی با دستور هیئت کارشناسان سازمان ملل متحد برای نظارت بر اجرای تحریم ها که در پایان آوریل به دنبال وتوی روسیه برای تمدید آن منقضی می‌شود، همکاری کند.

کیم اون چول، رئیس دفتر امور آمریکای وزارت امور خارجه کره شمالی گفت:  اگر ایالات متحده نسخه جدیدی از تحریم ها را علیه کره شمالی معرفی کند، پیونگ‌یانگ از فرصت جدید برای تنظیم مجدد نیرو که واشنگتن بیش از همه از آن می‌ترسد، استفاده خواهد کرد.

این مقام گفت: تحریم‌های جدید تنها منجر به تقویت بیشتر قدرت نظامی پیونگ یانگ خواهد شد.

او با وعده انجام «اقدامات عملی قدرتمندتر» برای تقویت قدرت فنی نظامی کره شمالی گفت: «هر زمان که ایالات متحده قطعنامه تحریم جدید را در عرصه سازمان ملل تهیه کند آزمایش هسته‌ای قوی‌تر و توسعه‌یافته‌تر کره شمالی آغاز خواهد شد. تحریم‌های ایالات متحده به عنوان یک کاتالیزور و نیروی محرکه عمل کرد که باعث افزایش تدریجی قدرت ملی ما شد.

این مقام افزود: ما از حقوق حاکمیتی و منافع امنیتی خود در برابر تهدیدهای خصمانه و فشار تحریمی فزاینده از سوی ایالات متحده محافظت کرده و اقدامات واقعی قوی‌تری را انجام خواهیم داد.

وی تاکید کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توانایی و قدرت زیادی برای ایستادگی در برابر هرگونه تحریم شدید داریم.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل طی بازدید از منطقه غیرنظامی شده (DMZ) که دو کره را از هم جدا می‌کند، گفت که واشنگتن در حال بررسی گزینه‌های «خارج از چارچوب» است و تهدید کرد که «همه احتمالات» حتی خارج از قواعد سازمان ملل روی میز است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • آمریکا بعد از جنگ ویتنام چنین اعتراضانی ندیده است/ ادامه اعتراضات تا توقف کشتار در غزه
  • روسیه به کانادا هشدار داد
  • دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»